Citat:
Ursprungligen postat av
Wishie
Och du försvarade din ståndpunkt väl. Tack vare att 1 alltid är mer än noll är jag härmed full övertygad om att om vi inte omedelbart börjar mångdubbla beskattningen av framförallt fossilbränsledrivna privatfordon så kommer vi alla spontanantända om10 år…
Har du mardrömmar?
Dina flummiga utsagor kräver antaganden och tolkningar om man inte helt enkelt bara ska utgå från att du inte har något alls att säga. Att du bara trollar.
Om jag ändå ska försöka tolka din hypotes om allas spontanantändning så måste jag tillåta mig att gissa...
Du hade en mardröm. Det var så verkligt att att du efteråt trodde att det faktiskt inträffat.
I din dröm stod Greta Thunberg, Al Gore och Johan Rockström framför dig och sa, i kör:
– Vi ska göra bränslet till din bil dyrare! Vi kommer att göra det så dyrt att du inte har råd att tanka! Du kommer att bli tvungen att skaffa en elbil!
Bakom hördes en dov, intensiv röst på avstånd.
– Gå över till fossilfritt inom tio år eller brinn i helvetet!
Blöt av svett ramlade du ur sängen och vaknade. Men det var ju så verkligt! Kan det ha varit på riktigt eller var det bara en mardröm?
För att övergå från att gissa vad du menar när du skriver till att följa hur vår kunskap om klimatet och den pågående globala uppvärmningen efter hand ökar...
Solen kan ha bidragit med så mycket som 1% av den nu pågående uppvärmningen
Long-term changes in solar activity
«Evidence suggests that the Sun likely added at most 0.01 degrees Celsius to the 0.95–1.2 degrees Celsius of global surface warming that’s occurred since pre-industrial times.»
https://www.climate.gov/news-feature...B1lyjjNmJI-rG4
–