Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-18, 07:34
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Fattar man inte att detta är en kupp inför valet om ett år så är man förståndshandikappad.

Ja, självklart är det många inom Moderaterna som utnyttjar detta fullt ut för att bli av med Bali. Det ör det nog ingen som ifrågasätter.

MEN, Bali har ändå betett sig grovt olämpligt genom att ha haft en sådan kontakt med en 16-åring. För att "hjälpa med matten."

Eller tror du samariten Bali hade gjort detta med en 16-årig pojke?
Citera
2021-09-18, 07:34
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Han har ju hittat på en story för sin sambo nör han träffade henne. Bali har nog knappast sagt att han hade 16-åringen hemma i sin soffa för att "titta på tv".

Full panik i Baliborg nu.

Sitta på Tinder som riksdagsman. Vilken jävla nolla.

Ok. Så internetpöbeln har en massa oskrivna moralregler för vad de får göra och inte göra? Får de skriva kontaktannonser? För de flesta av oss är riksdagsmännen precis som alla andra och förväntas vara som befolkningen i övrigt.
Citera
2021-09-18, 07:36
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ja, självklart är det många inom Moderaterna som utnyttjar detta fullt ut för att bli av med Bali. Det ör det nog ingen som ifrågasätter.

MEN, Bali har ändå betett sig grovt olämpligt genom att ha haft en sådan kontakt med en 16-åring. För att "hjälpa med matten."

Eller tror du samarbeten Bali hade gjort detta med en 16-årig pojke?

Ok, ännu en outtalad regel. En man plus 30 får inte hjälpa ungdomar med läxor.
Vilket scoop ni har. Är det här Afghanistan?
Citera
2021-09-18, 07:37
Medlem
Minns Torbjörn Fälldin och halva regeringen som sprang på Malmskillnadsgatan på 70 talet , i skuggan av det liknar Läxgate med Bali som han lekt ryska posten med tjejen.
Och kom ihåg det var när tjejen blev ratad som hennes anmälningar började..underskatta aldrig en försmådd kvinna.
Citera
2021-09-18, 07:38
Medlem
Oavsett vad som hänt.. Men.. Vem fan vuxen man hjälper tonårstjejer "med läxorna"?! Låter ju som taget direkt ur en ageplay sexnovell
Citera
2021-09-18, 07:38
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ok. Så internetpöbeln har en massa oskrivna moralregler för vad de får göra och inte göra? Får de skriva kontaktannonser? För de flesta av oss är riksdagsmännen precis som alla andra och förväntas vara som befolkningen i övrigt.

Håller jag inte med om. Tror inte den stora massan gör det heller. Riksdagsmän, officerare, poliser, och övriga som representerar Sverige ska självklart bete sig fläckfritt och vara ett föredöme.

Jag skulle aldrig kunna vara riksdagsledamot pga mitt leverne. Har både gjort det ena och det andra som inte skulle anses ok, men som vi vanliga svenskar inte har något problem med.
Citera
2021-09-18, 07:39
Medlem
Citat:
Fattar man inte att detta är en kupp inför valet om ett år så är man förståndshandikappad.

En kupp? Säkert. Till och med om det vore en fälla är det ändå han själv som trampat i den. De som vill bli av med honom utnyttjar såklart situationen. Men han borde helt enkelt själv insett det olämpliga i det hela.
Senast redigerad av Tedrom 2021-09-18 kl. 07:51.
Citera
2021-09-18, 07:41
Medlem
Citat:
Det låter som om du har exakt NOLL på fötterna. Bara ogrundade anklagelser.

Intressant med all denna patos hos fulhögern för Herr Balle, Är er patos lika stor för motståndarsidan i liknande situationer.

Du din dåre pratar om rättssäkerhet, sen påstår du att det är ogrundade anklagelser. Källa på det tack, eller gäller bara rättssäkerhet fulhögern med anhang.
Citera
2021-09-18, 07:41
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Minns Torbjörn Fälldin och halva regeringen som sprang på Malmskillnadsgatan på 70 talet , i skuggan av det liknar Läxgate med Bali som han lekt ryska posten med tjejen.
Och kom ihåg det var när tjejen blev ratad som hennes anmälningar började..underskatta aldrig en försmådd kvinna.

Bali har säkert levt sin ungdom som utstött iransk nörd som satt framför datorn på helgerna. Nu som offentlig person fick han äntligen chansen att dra på en personlighetsstörd tonåring.

Dessa misstag har vi andra lärt oss när vi var unga. Vi vet om riskerna med dessa brudar. Men Bali var helt oförstående och blind för faran. Begäret tog överhanden. Inget unikt med detta. Men han får stå sitt kast.
Citera
2021-09-18, 07:42
Avstängd
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEARANDLOATH1NG
Följer varken politiken eller denna Hanif Bali men har hänt att jag råkat komma in på hans twitter några gånger och känns konstigt efter att ha läst om allt som hänt med tanke på vad han är för en person.

Snubben är en högljudd politiker som älskar att kritisera staten och hela etablissemanget gällande allt möjligt, från lagar, brottslingar, hur landet sköts och allmänt viktiga saker. Vare sig man håller med eller inte så verkar han elda på hårt med detta. Allt detta gör han samtidigt som han har ett stort följe och verkar hyfsat stor inom M?

Han är alltså uppenbarligen en fara för etablissemanget så som han håller på, speciellt när han når ut till så många människor runt om i landet. Det säger sig själv.
Nu lever vi i Sverige och Norden, men i stora delar av världen hade han blivit raderad på nolltid.

Kikar man igenom hans instagram så verkar han leva vanligt liv och kör sin grej med allt detta. Har en svensk 10 poängare till fru.
Råkar ut för diverse skadegörelser och mordhot titt som tätt.
Krigar för brottsoffer så hårt att han till och med ordnar stora insamlingar till människor som staten bokstavligt talat pissat på. Hänger ut peddos/våldtäktsmän och delar allt möjligt för att de ska gripas. Han gör detta alltså på sin fritid. Han hjälper människor och strävar efter ett bättre samhälle i typ allt han gör.

Fast allt detta han gör är alltså bara ett spel för gallerian samtidigt som han är ett riktigt äckel som går bakom både sin fru och folket medans han raggar på små MUF medlemmar som söker läxhjälp?

Är det bara jag eller känns detta väldigt skumt? Kuppat?
Känns som ett 50-50 läge.
Tänker tex på kapten klänning, rosa PK feminist på utsidan, vantablack kvinnohatare på insidan.
Skulle inte förvåna mig ett dugg om han är skyldig till detta och mer därtill.
Senast redigerad av araka 2021-09-18 kl. 07:45.
Citera
2021-09-18, 07:43
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Håller jag inte med om. Tror inte den stora massan gör det heller. Riksdagsmän, officerare, poliser, och övriga som representerar Sverige ska självklart bete sig fläckfritt och vara ett föredöme.

Jag skulle aldrig kunna vara riksdagsledamot pga mitt leverne. Har både gjort det ena och det andra som inte skulle anses ok, men som vi vanliga svenskar inte har något problem med.
Jag håller givetvis med om att de inte ska be om sexbilder av minderåriga men hänga på tinder eller hjälpa till med läxor har de all rätt att göra. Även riksdagsmän har rätt till privatliv och samma frihet och rättigheter som oss andra. Det finns ingen moralbok med påbud som de har skrivit under att följa.
Citera
2021-09-18, 07:44
Medlem
HemskeSvens avatar
Citat:
Moderaterna har provval för att spika namnen på sina valsedlar nu under hösten. Perfekt tajming att peta bort Bali innan valrörelsen ens börjat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in