Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-01, 22:13
Medlem
rskworpbs avatar
Damage control av vänstertrollen ikväll, pumpa ut att han nog är oskyldig trots att han är friad.
Rättssäkerheten i Sverige existerar inte, de dödas av vänstermaffian.
Citera
2021-10-01, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Det minsta Hanif Bali måste göra nu är att anmäla 17-åringen för förtal. Ren principsak.

Jag tror inte Hanif Bali är lika juridiskt okunnig som du är, det hoppas jag i alla fall inte,
även om han ibland tänker med fel kroppsdel kanske.

Den minderåriga flickan kan omöjligen anmälas för förtal eftersom hon inte gjort någonting
som ens kan betraktas i närheten av förtal.

Flickan har inte gjort någonting juridiskt fel överhuvudtaget och det är inte förbjudet att
göra en anmälan om man upplever sig ha blivit utsatt för brott.
Citera
2021-10-01, 22:18
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
På vilket sätt är HB pedofil? Hon har självmant skickat honom bilder som inte är nakenbilder och hon är snart vuxen.

Det finns faktiskt inga belägg för att hon ens har skickat några bilder, än mindre att Bali har begärt att få det.
Citera
2021-10-01, 22:18
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Att han skickat bilder som var sexuella men inte så pass att det var brottsligt eller kunde räknas som nakenbilder. Dessutom bjudit hem flickan för Netflix och chill.

Har han skickat bilder? Är du säker på det?
Citera
2021-10-01, 22:19
Medlem
Som jag sa tidigare! Uttala er inte utan att utredningen är klar!

Nu är det nedlagt! Vem som helst får anmäla men nu var det enligt utredningen inget brott som går att styrka! Inte ens nakenbilder!

Lägg ner, gå vidare! Skadat politikern mest, men det är kanske sättet vänstern vill.
Citera
2021-10-01, 22:19
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Jag tror inte Hanif Bali är lika juridiskt okunnig som du är, det hoppas jag i alla fall inte.

Den minderåriga flickan kan omöjligen anmälas för förtal eftersom hon inte gjort någonting
som ens kan betraktas i närheten av förtal.

Flickan har inte gjort någonting juridiskt fel överhuvudtaget och det är inte förbjudet att
göra en anmälan om man upplever sig ha blivit utsatt för brott
.

Sedan var det väl heller inte tjejen som gjorde någon polisanmälan även om hon tycks ha samarbetat med polis och åklagare när förundersökningen pågick.

Hur som helst så nej, varken falsk tillvitelse eller förtal är aktuellt för hennes del, däremot finns det nog både en och annan som skulle kunna vara aktuell för förtal såhär i efterhand med tanke på vad vissa påstått om Bali lite här och var på nätet. Personligen betvivlar jag dock att Bali har ork eller lust med fler rättsprocesser på ett tag.
Citera
2021-10-01, 22:20
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det finns faktiskt inga belägg för att hon ens har skickat några bilder, än mindre att Bali har begärt att få det.

Någon bild har hon nog skickat. Men troligtvis på eget bevåg och på sin höjd någon kjol och topp.
Citera
2021-10-01, 22:22
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Hanif är för all framtid stämplad som ful gubbe.
Det är en möjlighet.

En annan möjlighet är, att Bali talar sanning när han säger att detta är en komplott som kokats ihop av några av hans meningsmotståndare inom M. Om detta stämmer - och med den hyfsade insikt som jag har i dagens M kan det mycket väl vara så - kan det istället komma att slå tillbaka hårt mot M som parti.
Citera
2021-10-01, 22:22
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Någon bild har hon nog skickat. Men troligtvis på eget bevåg och på sin höjd någon kjol och topp.

"har hon nog skickat..."

Det får räcka med gissningar nu men som du säger har han inte begått brott om hon skickar bilder självmant. Hade mannen skickat bilder så döms han och inte den som får bilden.
Citera
2021-10-01, 22:27
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
"har hon nog skickat..."

Det får räcka med gissningar nu men som du säger har han inte begått brott om hon skickar bilder självmant. Hade mannen skickat bilder så döms han och inte den som får bilden.

En bild har vi hört om via media, så det mesta pekar på att det stämmer. Åklagaren har även uttalat sig om bilden eller fler, så det känns spikat. Sen är det uppenbart att det inte är nakenbilder.
Citera
2021-10-01, 22:27
Avstängd
Trots att Hanif Bali inte ställer upp inför valet 2022 så tror jag att han kommer att lyckas karriärmässigt ändå. Han får säkert ett toppjobb på ett företag som många andra tidigare politiker.
Citera
2021-10-01, 22:29
Medlem
trillians avatar
Alla till vänster om (KD) nu:
”Hanif är en supertrevlig 35-åring som vill hjälpa unga flickor med läxan nädå inget konstigt”.

Ni kan brinna i helvetet med er mobbmentalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in