Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-17, 12:57
Medlem
XtraXs avatar
Fan att Petrina ställde upp igen, kan ju ingenting och gissar på varenda fråga.
Citera
2021-10-17, 16:48
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Fan att Petrina ställde upp igen, kan ju ingenting och gissar på varenda fråga.

Hyfsat duktig ändå, i alla fall om man jämför med hennes lagkamrat. Hon som bär laget.
Citera
2021-10-17, 21:44
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Min enda tanke så här långt efter att ha börjat kolla avsnitten i grupp 2 - ooootroligt vad snygg Annie Reuterskiöld är. Sveriges vackraste kvinna? Aldrig sett henne förut mer än pressbilden på SvD.

Ja riktigt fin, kul att Kakan har fått konkurrens vad det gäller skönhet
Citera
2021-10-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Alexandra är ju kunnig, helt klart. I synskadat klassrum till exempel var det väl 2 frågor hon kunde som inte Johar kunde. Tror helt klart att hon kan de flesta av frågorna som båda två svarar rätt på tillsammans.

Citat:
Ursprungligen postat av matte87
Låter inte som du sett programmen. Eller så väljer man vad man vill se. För varje gång Alexandra gör nåt på egen hand utan Johar (burtömning, Under Pressure) så blir det knappt några poäng. Utan väldigt tydligt hur lite hon kan. Tror hon gjort 3 Under Pressure och har sammanlagt tagit mindre poäng än vad Johar brukar fixa på en. Så nej, hon kan definitivt inte de flesta frågor som de svarar rätt på. I synskadat klassrum så var hon väldigt snabb med att svara när hon kunde, men var ju tydligt att Johar också han kunde dessa frågor.

Jag blir förvånad om och om igen hur dum Alexandra Pascalidou kan framställa sig själv emellanåt, samtidigt som hon i vissa svar verkligen glänser till. Hon sitter ofta på svar på frågor jag själv inte har en suck kring, typ vissa kändisar, grekiska gudar etc. Hon är den överlägset ojämnaste personen i programmet tycker jag. Oduglig i "under pressure" m.m.

Men i buren gör hon mycket märkliga saker. Börjar jubla högt när hon får höra namnet på holländska "bitterballen" trots att det inte är vad de svarat, har vid flera tillfällen frågat om de kan få byta svar trots att de redan hört det andra lagets svar osv osv.

Apropå något annat så är "klassrumsfrågan" inget höjdar-moment. Då är "järnridån" mycket roligare tycker jag. Sist men inte minst så är det tråkigt när jämna och spännande matcher avgörs under "under pressure". Inte helt ovanligt att ena laget får 2p, medan det andra kan få 8. Framförallt Johar är helt fenomenal i det momentet.

Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Värst vad vissa saker återkommer. Vet inte hur många gånger de lagt in Esbjörn i någon fråga.

Det var kul första och möjligtvis andra gången, men nu är det sjukt uttjatat.
Senast redigerad av XxDrag0N-Sl4y3RxX 2021-10-17 kl. 22:10.
Citera
2021-10-17, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matte87
Låter inte som du sett programmen. Eller så väljer man vad man vill se. För varje gång Alexandra gör nåt på egen hand utan Johar (burtömning, Under Pressure) så blir det knappt några poäng. Utan väldigt tydligt hur lite hon kan. Tror hon gjort 3 Under Pressure och har sammanlagt tagit mindre poäng än vad Johar brukar fixa på en. Så nej, hon kan definitivt inte de flesta frågor som de svarar rätt på. I synskadat klassrum så var hon väldigt snabb med att svara när hon kunde, men var ju tydligt att Johar också han kunde dessa frågor.
Nja hon svarade snabbt när han velade en smula helt rätt. Sedan var hon väldigt nära att lista ut Kamal Harris makes titel.Cred för det tyvärr hittade varken hon eller J. ordet gentleman.
Citera
2021-10-17, 22:09
Medlem
Citat:
Ja riktigt fin, kul att Kakan har fått konkurrens vad det gäller skönhet

Du kan inte på allvar tycka att paddan Hermansson ser bra ut?😂
Citera
2021-10-17, 22:14
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaz
Du kan inte på allvar tycka att paddan Hermansson ser bra ut?😂

Haha, tänk dig henne med smör på.
Citera
2021-10-17, 22:16
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Jag blir förvånad om och om igen hur dum Alexandra Pascalidou kan framställa sig själv emellanåt, samtidigt som hon i vissa svar verkligen glänser till. Hon sitter ofta på svar på frågor jag själv inte har en suck kring, typ vissa kändisar, grekiska gudar etc. Hon är den överlägset ojämnaste personen i programmet tycker jag. Oduglig i "under pressure" m.m.

Inte bara i Alla mot Alla hon gör bort sig. Expressens chefredaktör skrev i kväll en artikel där han bad om ursäkt efter Alexandras reportage om den försvunna flickan från Linköping.

https://www.expressen.se/nyheter/kro...rit-ovarsamma/
Citera
2021-10-17, 22:32
Medlem
Citat:
Känns spontant som en vääääldigt tråkig grupp 2. Har redan tröttnat på dem.

Håller inte alls med. Grupp 2 får klart godkänt, till skillnad från grupp 1 där nästan ingen varit intressant. Ska vara Johar då, som är väldigt skarp. Men Batras ska bli lite halvintressant och se, och min all-time-favorite Micke Tornving är alltid kul tillsammans med en sympatiske Gry Forsell. Jonathan Unge är alltid underhållande om än speciell. Olof Lundh är också underhållande, även om jag kan ha svårt för honom emellanåt. Framförallt händelsen förra säsongen när han började göra luftsparkar och grejer var bara en allmänt olustig situation. Vinnarskalle absolut, men det var bara tramsigt.

Två andra komiker jag hade velat se deltaga är Johan Rheborg och Henrik Dorsin.
Citera
2021-10-18, 02:22
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Min enda tanke så här långt efter att ha börjat kolla avsnitten i grupp 2 - ooootroligt vad snygg Annie Reuterskiöld är. Sveriges vackraste kvinna? Aldrig sett henne förut mer än pressbilden på SvD.
Ja jävlar. Vet inte vem hon är men... daaamn.

Citera
2021-10-18, 02:33
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Haha, tänk dig henne med smör på.
Kakan rockar fett.
Verkligen personlig och med en härlig utstrålning.'
Citera
2021-10-18, 07:31
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Inte bara i Alla mot Alla hon gör bort sig. Expressens chefredaktör skrev i kväll en artikel där han bad om ursäkt efter Alexandras reportage om den försvunna flickan från Linköping.

https://www.expressen.se/nyheter/kro...rit-ovarsamma/
Citat:
Det är också på sin plats att konstatera att vi brustit i förhållningssättet mot vår egen kvalitetspolicy när det gäller hur vi agerar i sociala medier. Dels ska inga av våra medarbetare agera på ett sätt som kan påverka journalisternas eller tidningens trovärdighet. Dels ska vi alltid snabbt svara på relevant kritik som riktas mot våra publiceringar.
Det var ord och inga visor från Klasse när han totalt sågade Alexandras arbete angående detta och hur hon dessutom förvärrade det genom sitt agerande på sin egen Insta. Även Medierna i P1 hade ett reportage om detta i veckan där de tyckte att rapporteringen hade varit alldeles för närgången. Klasse var med och backade redan där delvis från vad de hade gjort. Alexandra hade också fått möjlighet att vara med men hon ”hade inte haft tid”. Det är väl bl.a. det Klasse menar när han skriver att de snabbt måste svara på relevant kritik mot publiceringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in