Citat:
Ursprungligen postat av
next-chapter
Alexandra är ju kunnig, helt klart. I synskadat klassrum till exempel var det väl 2 frågor hon kunde som inte Johar kunde. Tror helt klart att hon kan de flesta av frågorna som båda två svarar rätt på tillsammans.
Citat:
Ursprungligen postat av
matte87
Låter inte som du sett programmen. Eller så väljer man vad man vill se. För varje gång Alexandra gör nåt på egen hand utan Johar (burtömning, Under Pressure) så blir det knappt några poäng. Utan väldigt tydligt hur lite hon kan. Tror hon gjort 3 Under Pressure och har sammanlagt tagit mindre poäng än vad Johar brukar fixa på en. Så nej, hon kan definitivt inte de flesta frågor som de svarar rätt på. I synskadat klassrum så var hon väldigt snabb med att svara när hon kunde, men var ju tydligt att Johar också han kunde dessa frågor.
Jag blir förvånad om och om igen hur dum Alexandra Pascalidou kan framställa sig själv emellanåt, samtidigt som hon i vissa svar verkligen glänser till. Hon sitter ofta på svar på frågor jag själv inte har en suck kring, typ vissa kändisar, grekiska gudar etc. Hon är den överlägset ojämnaste personen i programmet tycker jag. Oduglig i "under pressure" m.m.
Men i buren gör hon mycket märkliga saker. Börjar jubla högt när hon får höra namnet på holländska "bitterballen" trots att det inte är vad de svarat, har vid flera tillfällen frågat om de kan få byta svar trots att de redan hört det andra lagets svar osv osv.
Apropå något annat så är "klassrumsfrågan" inget höjdar-moment. Då är "järnridån" mycket roligare tycker jag. Sist men inte minst så är det tråkigt när jämna och spännande matcher avgörs under "under pressure". Inte helt ovanligt att ena laget får 2p, medan det andra kan få 8. Framförallt Johar är helt fenomenal i det momentet.
Citat:
Ursprungligen postat av
jenlov
Värst vad vissa saker återkommer. Vet inte hur många gånger de lagt in Esbjörn i någon fråga.
Det var kul första och möjligtvis andra gången, men nu är det sjukt uttjatat.