Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-14, 19:48
  #1309
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Då får vi skicka dig till Ryssland, eller Nordkorea, så blir allting bra

Haha. Rolig du e.


Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Klart jag har. Guns N' Roses exempelvis. Jag gör det dock inte stup i kvarten då jag nästan alltid har välgrundade åsikter.

Så det var ganska nyligen jag skrev om det där med Beatles? Nej, det var minst 5 år sen.


Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Att lyfta fram tydliga icke-PK-drag och att ha fördomar är två helt olika saker. Du och andra sidan hävdar att du inte är PK, men yttrar allt för jämnan PK-åsikter.

Jo men du har ju fördomar om icke-Pk folk ju. Du verkar leva med inställningen att icke-PK folk är på ETT sätt. Det stämmer inte kan jag säga dig.

Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Att hjälpa gamlingar att kunna klara av sin vardag är en viktig beståndsdel i samhället. Vi undersköterskor blir ofta kallade hjältar av en anledning.
Personliga påhopp är jag sparsam med, men ibland får jag ge till vika. Känner inte dig personligen och kan inte säga mycket där, men här på forumet förtjänar du det ibland.

Mm, och droger används av sjukhussektorn för att förbättra folks hälsa...




Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
...säger vi. *letar efter historieboken*

Din hjärna verkar inte vilja få in att jag även skrivit att mina åsikter grundar sig på vad jag hört. Ändå ska du klaga på min "söndertrippade hjärna".
Citera
2022-01-14, 19:53
  #1310
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Haha. Rolig du e.




Så det var ganska nyligen jag skrev om det där med Beatles? Nej, det var minst 5 år sen.




Jo men du har ju fördomar om icke-Pk folk ju. Du verkar leva med inställningen att icke-PK folk är på ETT sätt. Det stämmer inte kan jag säga dig.



Mm, och droger används av sjukhussektorn för att förbättra folks hälsa...






Din hjärna verkar inte vilja få in att jag även skrivit att mina åsikter grundar sig på vad jag hört. Ändå ska du klaga på min "söndertrippade hjärna".
Inga människor är på ett visst sätt, inklusive icke-PK-folk. Vad jag pratar om är typiska DRAG. Men du tycks stoltsera med din icke-PK-attityd, trots att du gång på gång omedvetet uttrycker starka PK-åsikter.

Det handlar inte om att det inte går in. Utan snarare om att jag inte tror dig.
Citera
2022-01-14, 19:54
  #1311
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Inga människor är på ett visst sätt, inklusive icke-PK-folk. Vad jag pratar om är typiska DRAG. Men du tycks stoltsera med din icke-PK-attityd, trots att du gång på gång omedvetet uttrycker starka PK-åsikter.

Det handlar inte om att det inte går in. Utan snarare om att jag inte tror dig.

Ja vi har religionsfrihet i det här landet som tur e.
Citera
2022-01-14, 19:55
  #1312
Medlem
Aa men vafan ta ert kärleksbråk i PM. Här snackar vi Deep Purple!
Citera
2022-01-14, 23:15
  #1313
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Och ändå har de inte haft någon riktig hit sedan Blackmores tid.

Jag skulle också mycket hellre se en lite slarvig Ritchie istället för en ganska medelmåttig Steve Morse. Blackmore kan åtminstone fler skalor och är tekniskt skickligare. Steve Morse är långt ifrån lika utmärkande. Till och med jag skulle kunna ersätta honom, helt seriöst.
På listan över världens bästa gitarrister så hamnar Blackmore ganska högt upp. Jag skulle bli förvånad om Morse ens hamnade på en top 200-lista...

Eller tillhör du massan som tycker att Purple kan ta in några helt nya 20-åringar och fortsätta vidare när alla nuvarande medlemmar slängt in handduken?
Blackmore kan fler skalor? Så skulle aldrig en riktig musiker skriva.
Jag tippar att du maler kvintackord med mycket distorsion hemma i ettan varvat med idiotiska inlägg på Flashback.

Och du påstår att du kunde ersätta Steve Morse?
Jag har själv spelat bas i mer än 40 år (även professionellt) och har så pass bra musiköra och koll så att jag anser mig kunna bedöma i varje fall kvalitetsnivån på en musiker.
Med detta sagt skulle jag givetvis inte kunna ersätta ex.v. basisten i Dregs Dave LaRue, det är ytterligare en nivå, världsklass.

Det går givetvis inte att rangordna gitarrister, däremot finns det ett översta elitskikt.
Där sådana tekniker som Steve Vai, Joe Satriani och även Steve Morse regerade i slutet på 70-talet en bit in på 90-talet.
Jag har skrivit det tidigare och skriver det än en gång.
Steve Morse blev utnämnd till bästa allround gitarrist fem olika år i den ansedda gitarrtidskriften "Guitar Player".
Efter fem år kan man inte vinna fler gånger och går istället in i "Guitar Player Gallery of Greats".
Han är den ende förutom Eric Johnson och Steve Howe, som lyckas med denna bedrift.
Han har även vunnit för årets bästa gitarralbum, vid ett par tillfällen (bl.a. Industry Standard) och detta i en facktidning för just gitarrister och musiker.
Så att i frågasätta hans skills eller hans renome bland musiker är lika tokigt, som att påstå att en som vinner Ballon d'Or inte är en bra fotbollsspelare.
https://www.guitarplayer.com/players...-in-five-songs

Steve Morse är (eller var) en sjuhelvetes bra gitarrist punkt.

Sen är det givetvis oftast så att dessa virtuoser i regel inte skapar några klassiska låtar eller har lika många lyssnare på grund av komplexiteten. Det ligger i sakens natur.
Citera
2022-01-14, 23:19
  #1314
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Blackmore kan fler skalor? Så skulle aldrig en riktig musiker skriva.
Jag tippar att du maler kvintackord med mycket distorsion hemma i ettan varvat med idiotiska inlägg på Flashback.

Och du påstår att du kunde ersätta Steve Morse?
Jag har själv spelat bas i mer än 40 år (även professionellt) och har så pass bra musiköra och koll så att jag anser mig kunna bedöma i varje fall kvalitetsnivån på en musiker.
Med detta sagt skulle jag givetvis inte kunna ersätta ex.v. basisten i Dregs Dave LaRue, det är ytterligare en nivå, världsklass.

Det går givetvis inte att rangordna gitarrister, däremot finns det ett översta elitskikt.
Där sådana tekniker som Steve Vai, Joe Satriani och även Steve Morse regerade i slutet på 70-talet en bit in på 90-talet.
Jag har skrivit det tidigare och skriver det än en gång.
Steve Morse blev utnämnd till bästa allround gitarrist fem olika år i den ansedda gitarrtidskriften "Guitar Player".
Efter fem år kan man inte vinna fler gånger och går istället in i "Guitar Player Gallery of Greats".
Han är den ende förutom Eric Johnson och Steve Howe, som lyckas med denna bedrift.
Han har även vunnit för årets bästa gitarralbum, vid ett par tillfällen (bl.a. Industry Standard) och detta i en facktidning för just gitarrister och musiker.
Så att i frågasätta hans skills eller hans renome bland musiker är lika tokigt, som att påstå att en som vinner Ballon d'Or inte är en bra fotbollsspelare.
https://www.guitarplayer.com/players...-in-five-songs

Steve Morse är (eller var) en sjuhelvetes bra gitarrist punkt.

Sen är det givetvis oftast så att dessa virtuoser i regel inte skapar några klassiska låtar eller har lika många lyssnare på grund av komplexiteten. Det ligger i sakens natur.

Fint. Synd bara att DP skivorna han spelar på suger. Eller tycker du Abandon och Bananas är några mästerverk?
__________________
Senast redigerad av Adelaide 2022-01-14 kl. 23:30.
Citera
2022-01-14, 23:54
  #1315
Avstängd
Adelaides avatar
Ni som försvarar senare Deep Purple, vad har ni för referensramar egentligen? Ta låten Throw My Bones från senaste skivan som exempel, vad var er första tanke? Var det en wow-upplevelse? Jag tvivlar starkt på det. Förutom Gillans farfar-röst så är låten sjukt okreativ. Nästa låt, Drop The Weapon, låter som en leftover från en tidigare period.
Låten What The What är den sämsta smörjan jag hört på en Deep Purple-skiva någonsin.
__________________
Senast redigerad av Adelaide 2022-01-14 kl. 23:57.
Citera
2022-01-15, 00:00
  #1316
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Ni som försvarar senare Deep Purple, vad har ni för referensramar egentligen? Ta låten Throw My Bones från senaste skivan som exempel, vad var er första tanke? Var det en wow-upplevelse? Jag tvivlar starkt på det. Förutom Gillans farfar-röst så är låten sjukt okreativ. Nästa låt, Drop The Weapon, låter som en leftover från en tidigare period.
Låten What The What är den sämsta smörjan jag hört på en Deep Purple-skiva någonsin.

Throw My Bones var nog en liten besvikelse från den skivan.
Nothing At Allär nog den låten jag gillar mest från Whoosh
Citera
2022-01-15, 00:38
  #1317
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Nothing At Allär nog den låten jag gillar mest från Whoosh

Tycker den låter som något Bob Dylan skulle kunna spela in med några hårdrocksmusiker.
Ganska märklig för att vara Deep Purple imo.
Citera
2022-01-15, 00:51
  #1318
Medlem
Forever Winters avatar
Häver man ur sig att Morse bara kan en skala (eller ens anser det vara ett mätinstrument) och inte är en bättre gitarrist än Blackmore i dagsläget så är man inte riktigt hängt med i svängarna under senare år.
Morse har en mycket bredare musikbakgrund och är betydligt mer allround. Han har spelat med så vitt skilda artister/musiker som Pat Metheny, Jaco Pastorius, Liza Minelli, Jordan Rudess, Flying Colors och Kansas.
Ganska orättvist att kasta honom under bussen för att han är med i ett DP som borde ha somnat in för länge sedan. Jag har svårt att se någon gitarrist täcka upp för Blackmore i DP (i sin prime alltså).

I ett historiskt perspektiv är naturligtvis Blackmore en större gitarrist sett till framgångar och uppskattning, men att påstå att Blackmore är en bättre gitarrist än Morse 2022 är direkt korkat. Då har man inte sett/hört Blackmore spela live den senaste tiden.
Jag såg honom med Rainbow för något år sedan och det var direkt tragiskt. En vilsen gammal gubbe på scenen. Stundtals undrade jag om han ens visste att han stod på en scen. Jens Johansson (keyboard) fick dra ett oerhört tungt lass för att täcka upp för en trött Blackmore. En åsikt som delades med många i publiken.

Morse är en fantastisk gitarrist som borde ha tackat nej till jobbet i DP.
Citera
2022-01-15, 00:58
  #1319
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Fint. Synd bara att DP skivorna han spelar på suger. Eller tycker du Abandon och Bananas är några mästerverk?
Jag försvarar inte Deep Purple, jag försvarade bara Steve Morse status som gitarrist.
Att han är (var) väldigt bra, sen behöver man givetvis inte vara förtjust i honom.
Själv har jag aldrig fallit för ex.v. Jeff Beck eller Gary Moore, men de är givetvis skickliga musiker.

Nej Abandon och Bananas är inga mästerverk, har dock viss behållning rent musikaliskt av svänget och de musikaliska prestationerna från Paice, Morse och Lord (Airey), men givetvis ingen Fireball klass. Purpendicular är min favorit där Morse är med.
Men självklart var Deep Purple som bäst för cirka 50-år sedan när de ex.v. gjorde den fantastiska Made In Japan. Det tror jag de flesta är överens om.
Samtidigt är de i gott sällskap med alla andra gamla artister som prånglar ut skivor tills de ligger
3 meter under jorden. Vissa har man lite behållning av trots att de har det bästa bakom sig, andra inte. Det är en smaksak. Sen finns det ovanliga undantag på kritikerrosade sista album.
Bowie, Cohen, Cash exempelvis.
__________________
Senast redigerad av VanDog 2022-01-15 kl. 01:02.
Citera
2022-01-15, 01:00
  #1320
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Häver man ur sig att Morse bara kan en skala (eller ens anser det vara ett mätinstrument) och inte är en bättre gitarrist än Blackmore i dagsläget så är man inte riktigt hängt med i svängarna under senare år.
Morse har en mycket bredare musikbakgrund och är betydligt mer allround. Han har spelat med så vitt skilda artister/musiker som Pat Metheny, Jaco Pastorius, Liza Minelli, Jordan Rudess, Flying Colors och Kansas.
Ganska orättvist att kasta honom under bussen för att han är med i ett DP som borde ha somnat in för länge sedan. Jag har svårt att se någon gitarrist täcka upp för Blackmore i DP (i sin prime alltså).

I ett historiskt perspektiv är naturligtvis Blackmore en större gitarrist sett till framgångar och uppskattning, men att påstå att Blackmore är en bättre gitarrist än Morse 2022 är direkt korkat. Då har man inte sett/hört Blackmore spela live den senaste tiden.
Jag såg honom med Rainbow för något år sedan och det var direkt tragiskt. En vilsen gammal gubbe på scenen. Stundtals undrade jag om han ens visste att han stod på en scen. Jens Johansson (keyboard) fick dra ett oerhört tungt lass för att täcka upp för en trött Blackmore. En åsikt som delades med många i publiken.

Morse är en fantastisk gitarrist som borde ha tackat nej till jobbet i DP.

Mitt fokus är inte Morse i sig, har aldrig skrivit att jag har något emot honom. Hade inte han varit ersättare så hade någon annan varit det.

Det som irriterar mig är att Gillan har kört Blackmore och Lords skapelse i botten.

Och jag tycker då inte att det är skumt att man vill se DP med Blackmore istället, även om Blackmore kanske hade en dålig dag när du såg honom med Rainbow.
De flesta KISS-fans hade nog föredragit Peter Criss istället för Eric Singer, även om mycket tyder på att Singer är tekniskt bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in