Citat:
Ursprungligen postat av
noooooo
NATOs existens är ett reellt hot mot allt som hotar västerländska intressen. Ryssland är ett hot för NATO och dom expanderar sedan 25 år tillbaka österut. Bara för dom inte invaderat betyder det inte att dom inte är ett hot.
Lite som en snubbe som vill ta livet av dig för varje år som går installerar sina polare som dina nya grannar. Tillslut måste du gå till anfall för att få ut dom innan du blir helt instängd.
Men noooo, du misstar dig. Jag vet mycket väl att Ryssland har faktiskt varit på tapeten för NATO medlemskap vid ett par tillfällen de senaste 25 åren. De har dock blivit åsidosatta för mindre länder i Central och Östeuropa. De skulle alltså ställa sig i kö, de blir sura. För med handen på hjärtat så är ju Ryssland rätt så västorienterat, eller hur.
Ryssland är väsentligt västorienterat när det gäller litteratur, musik, vetenskap, teknologi, medicin, arkitektur och religion. Varför har inte ledarna för västerländska demokratier välkomnat Ryssland i deras fålla istället för att motarbeta, förringa och isolera det vid varje tur – och genom att konsekvent svagt tolerera rysk aggression? Inte konstigt att Putin inte är förvirrad av utsikterna till västvärldens reaktion!
Eller?
Jag ser inga fiender i Ryssland. Jag ser dock en väldigt sjuk gammal man, som Biden, som kan förvandla oss till aska.