Citat:
Det här är ju nästan samma diskussion som när du argumenterar att man inte har någon nytta av dubbdäck eller förvärmning av huvudbatteriet. Verklighet ser annorlunda ut för väldigt många andra i Sverige. Här kan man mycket väl bara möta en eller ett par bilar när man kör skogssträckor på ett par mil en natt. Älgar och rådjur och grävlingar och fan och hans mosters annat vilt på vägarna man gärna vill både se och hinna stanna för i tid.
MEN, på tal om var du bor. Hör egentligen hemma i andra tråden..., men jag har aldrig fattat varför du inte tar TT-Line mellan Trelleborg och Travemunde istället för att åka halva Danmark runt till Hamburg.
Kör på kvällsfärjan och sedan starta nästa dag från Travemunde / Lybeck med rätt mycket kvar i batteriet. (Kanske rentav går att ladda på färjan?) Blir väl inte så värst mycket dyrare än en hotellnatt på vägen. Och du kan koka eget kaffe i hytten! Både under kvällen och till frukost / termos.
MEN, på tal om var du bor. Hör egentligen hemma i andra tråden..., men jag har aldrig fattat varför du inte tar TT-Line mellan Trelleborg och Travemunde istället för att åka halva Danmark runt till Hamburg.
Kör på kvällsfärjan och sedan starta nästa dag från Travemunde / Lybeck med rätt mycket kvar i batteriet. (Kanske rentav går att ladda på färjan?) Blir väl inte så värst mycket dyrare än en hotellnatt på vägen. Och du kan koka eget kaffe i hytten! Både under kvällen och till frukost / termos.
Trelleborg-Travemünde är en rätt dryg båttur tycker jag, dessutom dyr.
Det är bara 39 mil mellan Ystad-Flensburg via Danmark.
Dessutom är det klart billigast också, 250 kr för öresundsbron och 330 kr för stora bält bron, det är allt.
Via Danmark/Flensburg har jag 53 mil till Hamburg, med min ZOE kan jag köra hela sträckan gratis om jag kör på dagtid, för då kan jag ladda gratis på LIDL och OK i Danmark, och sen på Citti i Flensburg.
Hotellet där alltid övernattar, ligger också utmed A7 nordost om Hamburg, då är det smidigt att komma från Flensburg-hållet.
Kommer man via A1 är det ett jävla meck att köra runt Hamburg till hotellet.
Ibland har jag dock tagit tysklandskatamaranen mellan Ystad-Sassnitz, det tar bara ca 2 timmar, men sen har man ju 33 mil till Hamburg därifrån.. så nja, det är inte heller helt optimalt.