Citat:
Ursprungligen postat av
AbsolutPrada
Men många inklusive mig själv vittnar i denna tråd att det inte var det normala att få äta middag hos kompisar. Det normala var att få vänta på rummet.
Det var så det fungerade förr i Sverige. Man hade en klocka och man visste när det var tid för middag...
Middag var då familjen samlades så det normala var att gå hem tills dess.
Men du säger att vi ljuger? Levde du på 80-90-talet?
Jag förstår att idag med alla hönsmammor som ordnar "playdates" osv så ingår mat. Men så var det inte förr!
Och jag har aldrig sett det som ett problem att jag inte fått mat av mina kompisar eller att de fick det hos mig. Det var så det fungerade.
Hur trångsynt är du som tror att din barndom var samma som alla andras i Sverige ??!
suck!
Allt det du nu anklagar mig är det som Team Swedengate Stämmer gör också. ”Jag fick vänta på rummet en gång så det betyder att Swedengate är sant”.
Det jag ville framföra med mitt inlägg är att: Vi är olika. Alla individer världen över är unika.
Det finns folk i Sverige som bjuder barnens vänner på mat.
Det finns folk i Sverige som inte gör det.
Det finns folk i utlandet som bjuder barnens vänner på mat.
Det finns folk i utlandet som inte gör det.
Världen är inte så värst spännande när allt kommer till kritan. Alla problem som du har upplevt genom livet upplever man i andra länder också. Vi kan titta på bilder från Hawaii och tänka ”aah slappa vid havet 24/7”, medans de som faktiskt bor där knappt skänker havet en tanke och oftast är fullt upptagna med att jobba för brödfödan och få familjen att gå runt.