Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-24, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Du verkar otroligt oglad ver att ngot som folk drmt om i alla tider nu snart hller p att g i uppfyllelse. r det bara surt att det r Tesla som hller p att kncka nten med L5 autonomi, nr du trott s lnge att de ligger sist?

Jag skulle bli vldigt glad om tesla knckte L5 autonomi. Din okunskap om hur nra de r e dock ganska skrmmande. Och det r just den synen som visar vilken vertro folk fortfarande har p teslas FSD satsning ven om den har varit en besvikelse i 6 r. Sjlvkrande bilar r skitcoolt, LVL2 system kan ocks vara roliga, skillnaden mellan teslas nuvarande system och L4+ r dock. E N O R M
Citera
2022-11-24, 20:55
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Jag skulle bli vldigt glad om tesla knckte L5 autonomi. Din okunskap om hur nra de r e dock ganska skrmmande. Och det r just den synen som visar vilken vertro folk fortfarande har p teslas FSD satsning ven om den har varit en besvikelse i 6 r. Sjlvkrande bilar r skitcoolt, LVL2 system kan ocks vara roliga, skillnaden mellan teslas nuvarande system och L4+ r dock. E N O R M

Det r extremt uppenbart fr alla som frstr ngot om ngot att Tesla r i ledningen. Men... denial ain't just a river in egypt.
Citera
2022-11-24, 21:00
Medlem
Citat:
Det r extremt uppenbart fr alla som frstr ngot om ngot att Tesla r i ledningen. Men... denial ain't just a river in egypt.

Jaha, r det du Dave lee och Steven mark ryan? grabbarna som vet ngot om ngot. Kolla lite vad branschexperter sger istllet fr fanboys vars levebrd r direkt beroende utav teslas aktiekurs? Eller ls p lite om nuvarande forskning kring AV och se vad konsensus dr r.

Tror nog inte du r dum nog att p riktigt tro att "alla som vet ngot om ngot vet att tesla r i ledningen". Det finns inte en delstad, ens en kommun i vrlden som skulle ge tesla regulatoriska tilltelse att ta ut fraren ur stet och bedriva robotaxi-verksamhet. tills vi ser de s finns de ganska mnga framfr. naiviteten ifrn teslas aktiegare r det som ger en skev risk reward att korta skiten. Kan vl tillggas att jag inte r kort nu. tycker den verkar vara ganska versld kortsiktigt.
Senast redigerad av job230ge 2022-11-24 kl. 21:02.
Citera
2022-11-24, 21:10
Medlem
Citat:
Eftersom v11 har AP och FSD ihopslaget i en och samma kod antar jag att det har med kompatibilitet att gra. Och eftersom Tesla r knda fr sin effektivitet s r vl nyare versioner utrustade med hrdvara anpassade fr nyare mjukvara.

Killgissning, men smre r det ju inte.

V11 ja, men "2022.40 or newer.." r vl fortfarande v10? Eller...🤔
Citera
2022-11-24, 21:17
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Jaha, r det du Dave lee och Steven mark ryan? grabbarna som vet ngot om ngot. Kolla lite vad branschexperter sger istllet fr fanboys vars levebrd r direkt beroende utav teslas aktiekurs? Eller ls p lite om nuvarande forskning kring AV och se vad konsensus dr r.

Tror nog inte du r dum nog att p riktigt tro att "alla som vet ngot om ngot vet att tesla r i ledningen". Det finns inte en delstad, ens en kommun i vrlden som skulle ge tesla regulatoriska tilltelse att ta ut fraren ur stet och bedriva robotaxi-verksamhet. tills vi ser de s finns de ganska mnga framfr. naiviteten ifrn teslas aktiegare r det som ger en skev risk reward att korta skiten. Kan vl tillggas att jag inte r kort nu. tycker den verkar vara ganska versld kortsiktigt.

Jo jag vet att det finns "experter" som inte begriper tekniken och frvxlar tekniskt frsprng med bilar som kan kra rutter med hjlp av Lidar. Och drfr tror att konkurrenter till Tesla leder. Finns frvnansvrt mycket inkompetenta mnniskor dr ute, bde p arbetsplatser och universitet.

Du vet, utvecklingen gr snabbt. Du fr nog dra fram ganska frska utltanden frn dessa experter som du satsat ditt eget rykte p.
Senast redigerad av BsteHrMongolid 2022-11-24 kl. 21:23.
Citera
2022-11-24, 21:19
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skankhunt69
V11 ja, men "2022.40 or newer.." r vl fortfarande v10? Eller...🤔

Ja, bra frga faktiskt. Kanske finns svar i kommentarsfltet till Tweeten.
Citera
2022-11-24, 21:21
Medlem
Citat:
Ja, bra frga faktiskt. Kanske finns svar i kommentarsfltet till Tweeten.
Hittar inget...
Citera
2022-11-24, 21:28
Medlem
Citat:
Jo jag vet att det finns "experter" som inte begriper tekniken och frvxlar tekniskt frsprng med bilar som kan kra rutter med hjlp av Lidar. Och drfr tror att konkurrenter till Tesla leder. Finns frvnansvrt mycket inkompetenta mnniskor dr ute, bde p arbetsplatser och universitet.

Du vet, utvecklingen gr snabbt. Du fr nog dra fram ganska frska utltanden frn dessa experter som du satsat ditt eget rykte p.

Exakt som i vaccindebatten tror alltid gemene man att de vet bttre n experterna 😂.

Bra att du har koll s personerna som tagit doktorsexamen inom mnet och nd inte begriper tekniken inte behver tnka. Patetiskt
Citera
2022-11-24, 21:29
Medlem
gladihattens avatar
Citat:

https://youtu.be/CMeUOGXo15s

Du som r tjenis med riktiga experter i mnet, utveckla grna hur det r en ENORM skillnad mellan det man det i klippet och L4. r jag hg som ser en AI krandes ungefr lika bra som en halvbra mnsklig frare? Inte perfekt, men lngtifrn alla mnniskor kr perfekt heller. Och FSD beta r ju betydligt bttre nu n nr frsta versionerna kom, tror du utvecklingen kommer vnda och den blir smre eller?
Citera
2022-11-24, 21:43
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Exakt som i vaccindebatten tror alltid gemene man att de vet bttre n experterna 😂.

Bra att du har koll s personerna som tagit doktorsexamen inom mnet och nd inte begriper tekniken inte behver tnka. Patetiskt

Anar lite passiv aggressivitet hr. Nr jag r upprrd s gr jag till gymmet eller myser med flickvnnen. Prva det s kan vi diskutera detta vidare nr v11 har varit ute ngra mnader.
Citera
2022-11-24, 21:44
Avstngd
Odagans avatar
Ska kpa Tesla. Varfrd, kanske ni undrar..
-Fr att jag r professionell trader med nsa fr goda affrer..
Citera
2022-11-24, 21:57
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Ska kpa Tesla. Varfrd, kanske ni undrar..
-Fr att jag r professionell trader med nsa fr goda affrer..

Nr tror du att denna bear market hittar en botten, och hur lgt tror du $TSLA kan g innan badbollseffekten blir alldeles fr stor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in