2023-04-20, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Utan vare sig smartness eller skicklighet eller annat, så verkar det extremt lätt att tjäna en slant på aktier genom att köpa dom dagen efter X-Dagen .
Avslutade två positioner på morgonen i SWEB och SHB. Vardera nästan 6%. SWEB tog det tre veckor att få ihop 6%. SHB tog hela 4 veckor på sig för 6%. Men imorse stod dom högt,nu på kvällen inte så

Nu får vi se om SSAB har samma resa framför sig. De har haft X-Dag igår. Och idag så köptes det in en stor bukett SSAB. En av mina bästa månader sedan bra länge, utan att ens behöva bry sig

Nokia rapport idag. -8,64%. Tror det är extra känsligt i år, då oron över lag är lite större än på länge. Inget jag kollat upp statistiskt och så, bara spontan tanke….

Edit: Glömde ju för fan det jag egentligen skulle säga….Du har koll på att SSAB snart har rapport?
Senast redigerad av Siix 2023-04-20 kl. 19:51.
Citera
2023-04-20, 20:00
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Nokia rapport idag. -8,64%. Tror det är extra känsligt i år, då oron över lag är lite större än på länge. Inget jag kollat upp statistiskt och så, bara spontan tanke….

Den berömda magkänslan ska man gå på.
Det hela går lite för bra på något sätt när man sitter och funderar efter. Jag tror som Lund-NoGo-zone när han skrev i ett inlägg att det kan bli aktuellt att lägga sig i en passiv bear position f.o.m juni/juli om man nu inte har tid att daytrada dagarna lång (Och det är de flesta egentligen) Nokias delårsrapport inget vidare. Nokias X-dag om 4 dagar. Ser inget vidare ut
Kommande kvartalsrapporter för alla stora bolag gissar jag ser inget vidare ut ( Förutom bankerna av känd anledning)
Tja, vad gör man ? Tror jag ansluter mig till den tillfälliga Bear-klubben framåt Juni, eller t.o.m Mai
Citera
2023-04-20, 20:10
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Edit: Glömde ju för fan det jag egentligen skulle säga….Du har koll på att SSAB snart har rapport?

Tack för det !

26:e April var det. Ska genast anteckna det i dagboken. Det är definitivt läge att hoppa av positionen innan den 26:e, och oavsett hur det har gått. Den risken är lite i mastigaste laget.
Tips till alla här på tråden : Håll reda på bolagskalendern,delårsrapporter och kvartalsrapporter och X-Dagen för utdelning !!! Många gånger så kommer dom här händelserna röra om i grytan mer än förväntad. En del beslut ska tas i samband med rapporterna dessutom
Senast redigerad av Upplyften 2023-04-20 kl. 21:04.
Citera
2023-04-21, 00:09
Medlem
Citat:
Den berömda magkänslan ska man gå på.
Det hela går lite för bra på något sätt när man sitter och funderar efter. Jag tror som Lund-NoGo-zone när han skrev i ett inlägg att det kan bli aktuellt att lägga sig i en passiv bear position f.o.m juni/juli om man nu inte har tid att daytrada dagarna lång (Och det är de flesta egentligen) Nokias delårsrapport inget vidare. Nokias X-dag om 4 dagar. Ser inget vidare ut
Kommande kvartalsrapporter för alla stora bolag gissar jag ser inget vidare ut ( Förutom bankerna av känd anledning)
Tja, vad gör man ? Tror jag ansluter mig till den tillfälliga Bear-klubben framåt Juni, eller t.o.m Mai

Sitter på Nokia men i den långa portföljen.

Jag tror också på en Bear-marknad ett tag framöver. Om det blir så blodigt som denne förutspår återstår väl att se……Jag kommer testa din strategi här en tid först. Tvingas stanna hemma ett tag, och behöver någon anledning att kliva ur sängen.
Citera
2023-04-21, 08:42
Medlem
KJosefs avatar
Suverän rapport från Svedbergs. Jag vet inte hur aktien kommer öppna men jag kan tänka mig att öka på dessa nivåer trots att jag är upp 56% redan. Det är möjligt att detta är sista bra kvartalet innan kollapsen men det är ett bra bolag som man nog kan hålla över en cykel.
Citera
2023-04-21, 09:17
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Sitter på Nokia men i den långa portföljen.

Jag tror också på en Bear-marknad ett tag framöver. Om det blir så blodigt som denne förutspår återstår väl att se……Jag kommer testa din strategi här en tid först. Tvingas stanna hemma ett tag, och behöver någon anledning att kliva ur sängen.

Nu sitter jag också med Bullar just nu. Lite ovanligt att OMX går sidledes så här länge in på morgonen,trots starka minus från NYSE igår och Asien. Tänker ha dom kvar , verkar vara "fram till lunch" resa det här
Citera
2023-04-21, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Suverän rapport från Svedbergs. Jag vet inte hur aktien kommer öppna men jag kan tänka mig att öka på dessa nivåer trots att jag är upp 56% redan. Det är möjligt att detta är sista bra kvartalet innan kollapsen men det är ett bra bolag som man nog kan hålla över en cykel.

Tack för den!
Citera
2023-04-21, 09:23
Medlem
Citat:
Nu sitter jag också med Bullar just nu. Lite ovanligt att OMX går sidledes så här länge in på morgonen,trots starka minus från NYSE igår och Asien. Tänker ha dom kvar , verkar vara "fram till lunch" resa det här

Du gick mot din teori alltså? :-)
Citera
2023-04-21, 09:28
Medlem
Upplyftens avatar
Nädå. Det finns dagar då jag sitter fram till 11-12,det skrev jag också har jag för mig.
Ser bra ut just nu.

Edit ...Och där sålde jag (kl. 09:30) . Det blev 1500:- på en ca halvtimme. Då kan man logga ut och göra sig nyttigt på annat håll idag
Senast redigerad av Upplyften 2023-04-21 kl. 09:32.
Citera
2023-04-21, 09:30
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Tack för den!

Nemas!

Jag är förvånad över att aktien inte är upp mer men marknaden har väl noll tilltro till att dessa siffror är uthålliga.Jag kan förstå detta iofs men det är så lågt värderat så jag tycker man kan sitta på denna några år och invänta bättre tider.
Citera
2023-04-21, 09:32
Medlem
Citat:

Sidledes var det ja…….

Kanske man är lite van med vollan som varit senaste åren. Börsen var rätt seg och tråkig förr vill jag minnas…. :-)
Citera
2023-04-21, 09:33
Medlem
Citat:
Nädå. Det finns dagar då jag sitter fram till 11-12,det skrev jag också har jag för mig.
Ser bra ut just nu.

Edit ...Och där sålde jag (kl. 09:30) . Det blev 1500:- på en ca halvtimme. Då kan man logga ut och göra sig nyttigt på annat håll idag

Jo, men du skrev Bullar….Trots att indikationerna var Bear
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in