Citat:
Ursprungligen postat av
Mackan70
Det m s vara att MY r bst sljande bilen. Men aktien r inte vrd 67 ggr mer n Volvo exempelvis. Det r DET alla tjurar vljer att inte tnka p.
Tesla slde globalt ca 20 ggr fler BEVs n Volvo 2022, s en 67 ggr hgre vrdering r helt uppt vggarna.
Liknande skillnader kan vi se emot hela bilbranschen. Tesla r vansinnigt hgt vrderade helt enkelt och behver KA marginaler och tillvxt fr att motivera dagens vrdering, inte minska.
Kursen ska ner helt enkelt!
terigen visar du din okunskap. Varfr blandar du in Volvo mot Tesla? Volvo r ett bilfretag med sm andra sid aspekter i sin verksamhet. Tesla r ngot mycket mer n ett bilfretag med vldigt stora grundstenar som r mycket mer n bara bilar. Men du blundar fr det och sger, de sljer bara bilar just nu. Men nej, de sljer mer n bara bilar. Du kan inte jmfra pplen och pron.
Rapporten var fortfarande bra och de tjnar bra pengar vilket r det viktigaste. Att ngon procent hit eller dit kunde skapa nedttrend fr det finns stora Shortandes haters inom finansvrlden som har den stora vita valen Elon att stta tnderna i r bara beklagligt.
Bolaget gjorde extremt bra ifrn sig speciellt med tanke p omstndigheterna. Jag ligger lite minus p mina positioner nu men jag har inte slt. Vi fr se hur nrmaste vecka utvecklar sig.