2023-08-08, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Du verkar ha hakat upp dig p honom som individ. Lyssna och fundera ver argumenten. Lyssna p Benatar eller ngon annan antinatalist istllet d. Eller ls mina och andras inlgg hr i trden.

Det finns en positiv sak jag kan sga om honom. Gary r i sig sjlv den strsta motiveringen fr antinatalism. Tnk att ha en son som vxer upp och blir som honom. Borde avskrcka en del.
Citera
2023-08-08, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gedaj
Det finns en positiv sak jag kan sga om honom. Gary r i sig sjlv den strsta motiveringen fr antinatalism. Tnk att ha en son som vxer upp och blir som honom. Borde avskrcka en del.

Nej hade alla varit som honom s hade vi dtt ut och problemet varit lst. Aldrig mer en massa sorger lidande och dd fr ingenting.
Citera
2023-08-08, 21:25
Medlem
Citat:
Nej hade alla varit som honom s hade vi dtt ut och problemet varit lst. Aldrig mer en massa sorger lidande och dd fr ingenting.

Jag tror inte han vill d ut. Hade han ftt chansen hade han satt p en tjej och gjort henne gravid. Var vansinnigt tnd p Cristina Rad. Om hon inte haft kompisar med sig nr hon trffade honom hade han frskt med henne. Det gjorde honom frustrerad att han inte fick vara ensam med denna vackra tjej. Eftersom han r som han r s skrmmer han ivg kvinnorna. Han hade knullat och glmt sin "filosofi" om tillflle erbjudits.

Det r ocks intressant hur han kunde hamna I New Jersey. Stllet dr han hade sin stuga r inget fattigt omrde. Det r spckat med swimmingpooler och rika mnniskor. Innan det gick utfr med honom hade han det nog bra. Tjnade en hel del stlar och hade inget att klaga ver. Nu en ldrande narcissist som frlorat sin charm och vars enda nje r att dra andra i frdrvet.
Citera
2023-08-08, 21:37
Medlem
Citat:
Jag tror inte han vill d ut. Hade han ftt chansen hade han satt p en tjej och gjort henne gravid. Var vansinnigt tnd p Cristina Rad. Om hon inte haft kompisar med sig nr hon trffade honom hade han frskt med henne. Det gjorde honom frustrerad att han inte fick vara ensam med denna vackra tjej. Eftersom han r som han r s skrmmer han ivg kvinnorna. Han hade knullat och glmt sin "filosofi" om tillflle erbjudits.

Det r ocks intressant hur han kunde hamna I New Jersey. Stllet dr han hade sin stuga r inget fattigt omrde. Det r spckat med swimmingpooler och rika mnniskor. Innan det gick utfr med honom hade han det nog bra. Tjnade en hel del stlar och hade inget att klaga ver. Nu en ldrande narcissist som frlorat sin charm och vars enda nje r att dra andra i frdrvet.

Jag vet inte om det du skriver hr verkligen stmmer och hur du kan vara sker p det. Men terigen, det gr inget fr hans argumentation. Och nej, dra ner mnniskor i frdrvet r att tvinga in dom i existensen.
Citera
2023-08-10, 12:07
Medlem
Citat:
Jag vet inte om det du skriver hr verkligen stmmer och hur du kan vara sker p det. Men terigen, det gr inget fr hans argumentation. Och nej, dra ner mnniskor i frdrvet r att tvinga in dom i existensen.

Fr en del av oss r livet inte s roligt men det r drastiskt att pst att det inte kan vara det fr ngon. Mycket av Garys argumentation r projicering. Hans frakt beror p att han sjlv r som han r. Som man knner sig sjlv knner man andra, sgs det. Hans ego r fr stort fr att kritisera sig sjlv och utvecklas som mnniska. Det klarar inte av att vnda sig int och skda sitt smutsiga jag. Han projicerar sin person p omvrlden. Drfr r han i sin lilla vrld perfekt medan allt omkring honom r skit. Om man tycker det r s dligt s kan man avsluta sitt liv. Han sitter p ntet och inspirerar andra att gra det. Sen gr han ivg och spelar golf.
Citera
2023-08-10, 17:19
Medlem
Citat:
Fr en del av oss r livet inte s roligt men det r drastiskt att pst att det inte kan vara det fr ngon. Mycket av Garys argumentation r projicering. Hans frakt beror p att han sjlv r som han r. Som man knner sig sjlv knner man andra, sgs det. Hans ego r fr stort fr att kritisera sig sjlv och utvecklas som mnniska. Det klarar inte av att vnda sig int och skda sitt smutsiga jag. Han projicerar sin person p omvrlden. Drfr r han i sin lilla vrld perfekt medan allt omkring honom r skit. Om man tycker det r s dligt s kan man avsluta sitt liv. Han sitter p ntet och inspirerar andra att gra det. Sen gr han ivg och spelar golf.

Nej stter man sig in i hans filosofi r den helt logisk rationell och empatisk. Naturen skall tortera oss alla frr eller senare i olika grad. Alla ser bara till sig sjlva och hoppas bli en av "vinnarna" och skiter i alla frlorarna. Hela spelet r idiotiskt och ondskefullt. Nr vi vl r fdda utstr vi vilken frnedring som helst fr att vi blir beroende av att uppleva, det r inte bara s enkelt att avsluta sitt liv. Till det kommer en massa rdslor. Varfr skall man riskera frstta ngon i ett sdant kval frn brjan? Hur mycket jag n lskade min mamma i vrigt s gjorde hon fel nr hon skaffade oss. Hon som mnga andra tog inte med i berkningen att saker mycket vl kan g t helvete, saker som hon inte rdde p. Ingen har ngon frskring om barnet fr ngon allvarlig sjukdom exempelvis. Och barnet fr betala fr frldrarnas tanklshet.

Men det finns ingen pong med att dra allt som r fel och skit med livet om igen. Allt r redan sagt om man lser trden.
Senast redigerad av Tandan 2023-08-10 kl. 17:28.
Citera
2023-08-10, 18:57
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:

Jag var p sexklubb i lrdags. Det betyder inte att jag inte i grunden hatar livet och skulle avfyra alla jordens krnvapen om jag bara fick chansen.
Citera
2023-08-10, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag var p sexklubb i lrdags. Det betyder inte att jag inte i grunden hatar livet och skulle avfyra alla jordens krnvapen om jag bara fick chansen.

Det r fr att du vill knna dig betydelsefull. Egot r s starkt att somliga till och med vill ge dden mening. Du hoppas skert ngon verlevande ska bertta om bravaden i framtiden.
Citera
2023-08-10, 19:12
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Det r fr att du vill knna dig betydelsefull. Egot r s starkt att somliga till och med vill ge dden mening. Du hoppas skert ngon verlevande ska bertta om bravaden i framtiden.

Citera
2023-08-10, 19:22
Medlem
Citat:

Dden fr allt knnande medvetet liv har en mening eftersom den avslutar det meningslsa och utsiktslsa lidandet. Jag hade varit glad om det inte fanns en enda efterlevande efter jag tryckt p knappen. S ngon egogrej r det inte.
Citera
2023-08-10, 21:18
Medlem
Har fljt en massa videos om antinatalism p youtube och de har ju rtt i mycket. Har en dlig period mentalt just nu (vilket jag iofs alltid har i varierande grader) och det hjlper att hra sanningen/lyssna p dessa videos.. Det verkar vara en vxande trend p ntet med videos/tankar och uppfattningar som dessa. Vilket r bra. Bra att folk brjar trttna och ifrgastta skiten. En motvikt mot denna trend dr positivt tnkande str i fokus (som verkar vara verallt konstant). Keeping up the GRIND och kmpa mot ett ml som man aldrig riktigt kan n. Hela tiden ha en mask utt. Allt bara distraktioner mnniskor sysselstter sig med fr att copa med verkligheten.

Denna vrld r matrix. Den enes dd r den andres brd. Skitsnack och skvaller. Materialism. Rdsla. Stress. Sjukdomar och elnde. Det dliga triumfar det positiva mnga gnger om. S mnga gnger om att det r inte ens diskutabelt vad det r fr typ av vrld vi r i. Jag lser mycket/r inspirerad av gnosticism som beskriver att vi lever i helvetet. Och med tanke p hur man mste hrda sitt hjrta hr, hur avsaknad av empati mnga gnger belnas, att slicka uppt och sparka nedt belnas. S har jag svrt att argumentera emot.

Jag r innerligt trtt p skiten.
Citera
2023-08-10, 21:23
Medlem
Citat:
Dden fr allt knnande medvetet liv har en mening eftersom den avslutar det meningslsa och utsiktslsa lidandet. Jag hade varit glad om det inte fanns en enda efterlevande efter jag tryckt p knappen. S ngon egogrej r det inte.

Vad ger dig rtt att bestmma ver ngon annan? r det inte sdant Eliot Rogers och andra sysslar med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in