Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-15, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Har tappat respekten för Janne Josefsson. Vilken nolla. Är han så blåst på allmänbildning eller har Filip &-Fredrik tvingat honom spela så korkad? ( Cecilia Frode är jag inte lika förvånad över, har alltid sett henne som ett "autistiskt särbarn som lever i sin egen värld") Men Janne som ansetts som en av Sveriges främsta journalister är nu närmast patetisk i all sin okunskap.

Det lustiga är varför dom ställer upp år efter år och gör sig till åtlöje eftersom dom är så fruktansvärt obildade att det inte är kul för någon.

Men det är väl lättförtjänta pengar som lockar.
Citera
2023-09-15, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golfarn87
Det är sant. Dock så missköter vissa detta. Var väl förra säsongen som det outades en månad i förväg att Olof & Ebba gick till semi exempelvis, vilken man förstod utan att öppna spoilers (jag öppnar givetvis aldrig nån spoiler-tag). Det stod även, utan spoilers, att fruktansvärt spännande semifinaler var att vänta. Givetvis gick bägge semifinalerna till utslagsfråga, vilket man förstod så hade lika gärna kunnat slå på TV:n lagom till utslagsfrågan tre minuter innan programslut.
Det var nog tyvärr jag som råkade spoila att det blev spännande i semifinalerna. Det var inte min avsikt att förstöra programmen för någon. Går på inspelningarna när jag har tid och Filip & Fredrik avslöjar alltid ganska mycket om hur det gått i de tidigare matcherna så det är klart att de vet att det sprids.
Citera
2023-09-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelloD0ngy
Det var nog tyvärr jag som råkade spoila att det blev spännande i semifinalerna. Det var inte min avsikt att förstöra programmen för någon. Går på inspelningarna när jag har tid och Filip & Fredrik avslöjar alltid ganska mycket om hur det gått i de tidigare matcherna så det är klart att de vet att det sprids.

Ok, det är som det är med den saken. Tycker bara det är väldigt trist att jag knappt vågar läsa härinne i tråden. Annars hade jag lusläst och tyckt det varit jättekul att läsa vad folk tycker om matcherna och deltagare, samt vilka folk tror ska vinna vissa matcher och hela tävlingen osv.
Citera
2023-09-15, 21:57
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Undra vad som hände med Maja Ivarsson i våras. Jag var där på inspelning då och hon skulle då ha tävlat med Mischa Billing. Jag såg Maja där i Filmhuset men då tog på sig jackan och gick ut och sedan blev inspelningen uppskjuten med 1,5 timme. Sedan dök Martin Melin upp och tävlade med Mischa Billing istället.
Haha, varför har du suttit och hållit den här storyn för dig själv i ett halvår? Har tyvärr ingen ytterligare info, mer än att det känns fullt rimligt att mediakåta Melin tackar ja till allt som innebär att han 1. får synas i TV och 2. kan smita ifrån plenisalen, där han ändå inte fattar vad som sägs. Också fullt rimligt att som Maja ragequitta när man får reda på att man parats ihop med Mischa. Jag hade ärligt talat också stuckit från TV-huset om jag fick reda på det.

Nä men, hoppas det dyker upp mer info, väldigt nyfiken på vad som kan ha skett.
Citera
2023-09-15, 22:10
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Haha, varför har du suttit och hållit den här storyn för dig själv i ett halvår? Har tyvärr ingen ytterligare info, mer än att det känns fullt rimligt att mediakåta Melin tackar ja till allt som innebär att han 1. får synas i TV och 2. kan smita ifrån plenisalen, där han ändå inte fattar vad som sägs. Också fullt rimligt att som Maja ragequitta när man får reda på att man parats ihop med Mischa. Jag hade ärligt talat också stuckit från TV-huset om jag fick reda på det.

Nä men, hoppas det dyker upp mer info, väldigt nyfiken på vad som kan ha skett.

I det har fallet hade han nog inte smitit ifrån plenisalen.Det var lördagkväll och inspelningen var satt att starta 20:00.

Förra hösten var jag också på ett par inspelningar. Blev glatt överraskad av Magnus Betnér som jag sett som en otrevlig douchebag men som visade sig vara riktigt trevlig. Gick och småpratade med oss i publiken en bra stund före matchen. Minns att han var orolig för att gå till final i Globen, då han hade en solsemester inplanerad när finalen skulle gå i december.

Amanada Ooms var en trevlig kvinna. Snackade med oss i publiken utanför i korridoren efteråt och var rejält flirtig av sig.

Och något år innan såg jag hur Staffan Lindeborg försökte smöra in sig hos Filip och Fredrik före matchen men blev utkörd från det lilla rum de håller till i mellan inspelningarna. Gick ju inget vidare för Lindeborg var riktigt usel. Jag fick i alla fall en kram av Sarah Sjöström så den kvällen blev lyckad ändå.
Citera
2023-09-15, 22:14
Medlem
zerxezs avatar
Tom svarar alltså blåmes på bofink och blir arg när han får fel då han hävdar att de ser identiska ut. Är idioten färgblind förutom stendum också?
Citera
2023-09-15, 22:30
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Det lustiga är varför dom ställer upp år efter år och gör sig till åtlöje eftersom dom är så fruktansvärt obildade att det inte är kul för någon.

Men det är väl lättförtjänta pengar som lockar.
de verkar ha något som kallas självdistans det är ju inte så att de försöker vinna något
Citera
2023-09-16, 15:02
Medlem
MagnusBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nugget12345
Var på inspelningen idag och då körde Erik och Lotta garderoben mot Blix och Jennifer, då sa Fredrik något i stil med "ni kan ha dörrarna öppna nu så slipper vi ett Johar-utbrott" Så Johar var det allt, vet dock inget om händelseförloppet.

Tack som fan! Hoppas vi kan få ännu mer info från någon som var med under utbrottet men detta var väldigt bra info!
Citera
2023-09-16, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBubbla
I podden Della Sport 17 augusti säger Jonatan Unge att någon fick ett klaustrofobiskt utbrott under en Alla mot alla-inspelning. Vem var det?

De fortsätter prata om händelsen. Jonatan säger att man förstod att man skulle in i ett klaustrofobiskt utrymme eftersom namnet på momentet är synonymt med ett klaustrofobiskt utrymme. Och att man var tvungen att gissa rätt för att få komma ut. Jonatan pratade med Christine Meltzer och Peter Magnusson om det som hänt "senare". Jonatan tyckte det var dåligt uppförande medan Meltzer och Magnusson typ försvarade honom. "Han som är så smart och fin nu har han visat sig mänsklig"

Det hela är i starten av Della sport 17 augusti för den som vill höra själv.

Men nu till frågan VEM ÄR DET SOM BETEDDE SIG?

Mina tankar
- Det måste vara momentet "garderoben" som ledde till det här utbrottet?
- Programmen spelas inte in i den ordning de sänds, jag har själv sett det när jag var publik för några år sedan, så ordningen på sändningarna är inte till någon hjälp
- Det måste finnas 100-200 personer som blev vittne till det här, för de har väl fortfarande publik?
- Inspelningarna sker några veckor innan programmen sänds så detta måste ha skett i gruppspelet.
- Utbrottet är med all sannolikhet bortklippt
- Kan hela momentet ha klippts bort ur avsnittet så att man inte ens kan gå på vilka som gör garderoben mot Hanna och Jonatan?

Här är de som tävlar
Cecilia Frode & Janne Josefsson
Bea Uusma & Magnus Betnér
Johar Bendjelloul & Annika Lantz
Peter Magnusson & Christine Meltzer
Ola Söderholm & Emma Knyckare
Jonatan Unge & Hanna Hellquist
Tom Sjöstedt & Erik ”Jerka” Johansson
Emma Molin & Markus Krunegård

Jag har bara sett första avsnittet när Johar och Annika var i garderoben mot Jonatan och Hanna. Det är inget bevis men Johar åkar i alla fall upp på min misstänktlista.

Vad tror/vet ni?

Avslutningsvis vill jag säga att jag är inte intresserad av att diskutera programmet som sådant. Det finns det andra trådar till. I den här tråden kan vi väl hitta vem det var som fick utbrottet!

Mange

Känns inte som Johar skulle springa runt och säga att han ska nita folk. Känns snarare Jerka/Tom-beteende.
Citera
2023-09-16, 17:24
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golfarn87
Ok, det är som det är med den saken. Tycker bara det är väldigt trist att jag knappt vågar läsa härinne i tråden. Annars hade jag lusläst och tyckt det varit jättekul att läsa vad folk tycker om matcherna och deltagare, samt vilka folk tror ska vinna vissa matcher och hela tävlingen osv.
Jag tror nog du vågar läsa och skriva i tråden. Jag skall göra mitt bästa för att hålla tråden fri från spoilers utanför spoilertaggar och räknar också med att de som vet något inte blandar sig i spekulationer om vilka som går till slutspel o.s.v.
Senast redigerad av Dr King 2023-09-16 kl. 17:27.
Citera
2023-09-16, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frylta
Känns inte som Johar skulle springa runt och säga att han ska nita folk. Känns snarare Jerka/Tom-beteende.

Läs mitt tidigare inlägg
Citera
2023-09-16, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nugget12345
Läs mitt tidigare inlägg

Jag undrar hur grovt det utbrottet var i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in