Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Hade du kontakt med dina meddelsamma källor när du började skriva i tråden? Eller fick du kontakterna sedan du börjat skriva? Jag minns när du började skriva och reagerade på att ditt nick var ett anagram av 'Olof Palme'.
Så här är det för min del. 2012 vill jag minnas att jag började i forumet här. Då med ett pånyttfött intresse. Jag läste väl det jag kunde komma över, men, runt 2017 kände jag att jag körde fast, jag kom ingenstans, det gav inte mig mer att fortsätta läsa andras verk. Antingen lägger jag ner mitt intresse eller så försöker själv att kontakta människor som arbetat med ärendet och se på alla uppgifter med mina egna ögon än genom andras.
Tämligen omgående stod det klart att personer jag talade med menade att såna som Anér, som många blivit kontaktade av, inte återgav det som de sagt till honom utan menade att han hittade på, och det var inte en utan de flesta jag var i kontakt med. Där började väl min misstänksamhet mot den bild av mordet som vissa författare förmedlade.
Det är jobbigt att helt släppa alla tidigare förutfattade meningar, men nödvändigt. Under något års tid när jag gjorde min "egen utredning" ändrades min syn på mordet i grunden, ingen av de jag har talat med stödde den bild som förmedlats av media och författare.
Om det började jag skriva om 2018/19 och blev då kontaktad av den person som blivit min "bästa källa" eller vad man nu ska kalla det. Den här personen är på en nivå som är så högt upp i hierarkin att jag inte känner till någon annan som fått sådan info jag fick av någon på den nivån.
Jag hade inte hört talas om hen innan, men, i efterhand vet jag att den här personen uttalar sig ibland i media i mycket profilerade fall. Det gick helt klart att kontrollera att den här personen fanns och det var den jag fick info av.
Självklart undrade jag varför, men, faktum är att den info jag fick i förhand stämde med det som KP sedan presenterade så personen i fråga ljög inte för mig, tvärtom. Inget av det som nämndes av hen har visat sig vara fel mot det som i efterhand har offentliggjorts.