Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-25, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CH.swiss
Transporten och Felicias sjukhusdygn har de gott och väl så det räcker för själva.

Donationerna de fått (om de nu får behålla dessa) har de garanterat inga svårigheter att hitta fickor att fylla. Speciellt om nu Felicia tänkt sig kunna vistas i Sverige framöver så lär de gå oavkortat till KFM och övriga kreditskulder hon besitter.

Glöm välgörenhet.
Nästa gång du skänker så fundera ett extra varv.

Vad är ditt personliga problem med familjen?

Först kom du in lite försiktigt i ett inlägg och sa att du visste vem F var sedan högstadiet.
Sen kom dina ”fakta” om henne, mytoman bla.

Sen eskalerade det fort….du kände till hela familjen, hela deras ekonomi, att mamman inte var i Thailand och blev mer o mer aggressiv i din framtoning och uttalanden om familjen som ”fakta”.

Du hade bevis för saker, ”allt kommer att avslöjas”, att mamman inte var i Thailand?

Du är i 25-års åldern, har inte haft med F att göra sedan högstadiet, hur kan du då veta så mycket om henne o hela hennes familj?

Kan du svara på detta utan att kalla mig pajas, dum, imbecill är jag tacksam.
Citera
2023-10-25, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielMa
Det rimliga vore väl att de som donerat täcker de 553 tusen kronor som assistansen kostade och sen den resterande halv millen bör gå till jag vet inte en riktig välgörenhet kanske? Eller hur gör man med sånt där? Vore ju lite fräckt om dom fick de pengarna som plåster på såren. Dessutom när det visat sig att de är fräcka också.

Såg nu att de hade skrivit med i deras fundraiser att de ville ha hjälp även med sjukhusräkningar. Men det var väl som så att hon saknade diverse personförsäkringar helt därav den ultimata prissumman?

Sjukresan för F kostade 608 000 kr, finns kvitton/kontoutdrag på att mamman betalat det i tre summor.
Vårdavgifterna i Thailand kostade 213 600 kr, finns även kvitton på detta.

Bara där är man uppe i 788 000 kr

Lägg därtill att man anlitat en lokal advokat för att träffa polisen, som hade hela olyckan inspelad genom kameraövervakning. Där gjordes då en anmälan på plats mot den som kört på/över hennes huvud. Vem vet vad detta kommer att kosta?

En del säger att de borde/ska stå för sina egna flygresor själv, men jag tillhör inte den skaran, de har ju inte åkt på semester precis. Då tillkommer 78 000 kr, möjligen att de får tillbaka en del från returresan de bokat till K-hamn då de lagt till avbokningsskydd.

Då närmar vi oss snabbt 900 000 kronor.

Så några stora summor lär inte bli över o det kanske redan är så att man passerat summan av donationer? 740 000 på GFM, 100 000 till mamman genom swish, sen tror jag faktiskt inte så många swishade sonen eller morbrodern. Att swisha mamman känns ju bättre än att swisha andra.
Citera
2023-10-25, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Inte så konstigt när det visade sig, efter bara lite grävande, att denna "backpacker tjej" var något helt annan än man ville ge sken av.. Det ena gav det andra och avsaknad av underlag (som nu dykt upp) gav det än mer näring till grävarna. Det är familjens eget fel som inte visade upp riktiga underlag utan bara reste agg när någon ifrågasatte varför inte någon redovisning förevisats. Utan Flashback undrar jag om vi någonsin fått se underlagen?
Att hon hamnat snett i livet och säljer nakenbilder är ju väldigt tråkigt (och omoraliskt) men det har ju ingen direkt relevans för insamlingen. Om olyckan faktiskt har skett så är det ju inte mindre behjärtansvärt bara för att hon har en OnlyFans. Och hennes moraliska brister är ju inte något som man behöver redovisa på gofundme.

Fokusera på rätt saker. Har det skett en olycka? Har pengarna gått till vad man sa? Det är de relevanta frågorna, inte hennes vandel.
Citera
2023-10-25, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Sjukresan för F kostade 608 000 kr, finns kvitton/kontoutdrag på att mamman betalat det i tre summor.
Vårdavgifterna i Thailand kostade 213 600 kr, finns även kvitton på detta.

Bara där är man uppe i 788 000 kr

Lägg därtill att man anlitat en lokal advokat för att träffa polisen, som hade hela olyckan inspelad genom kameraövervakning. Där gjordes då en anmälan på plats mot den som kört på/över hennes huvud. Vem vet vad detta kommer att kosta?

En del säger att de borde/ska stå för sina egna flygresor själv, men jag tillhör inte den skaran, de har ju inte åkt på semester precis. Då tillkommer 78 000 kr, möjligen att de får tillbaka en del från returresan de bokat till K-hamn då de lagt till avbokningsskydd.

Då närmar vi oss snabbt 900 000 kronor.

Så några stora summor lär inte bli över o det kanske redan är så att man passerat summan av donationer? 740 000 på GFM, 100 000 till mamman genom swish, sen tror jag faktiskt inte så många swishade sonen eller morbrodern. Att swisha mamman känns ju bättre än att swisha andra.

Ja ja. Vi kanske ska skicka burken runt och skramla ihop till en Gucci väska till lilla damen också om hon vaknar upp igen. Nej, efter det här känner jag att jag inte tänker vara mer naiv iallafall. Och till alla andra där ute bär för Guds skull hjälm på er oavsett vilket land ni än besöker. Och framförallt glöm inte att påkosta en riktig försäkring.
Citera
2023-10-25, 07:24
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skottland11
Det är det minsta du kan göra. Men med tanke på ditt tillägg nu på slutet så verkar du fortfarande inte inse skadan en sådan här tråd kan ha på människorna inblandade.

Familjen hade aldrig skyldighet att visa dig bevis på att Felicia var svårt skadan när du krävde det. De hade all rätt att göra det när de väl kommit hem till Sverige och landat lite. Men nej, det gick inte för sig enligt Flashbacks egenutnämnda domstol.

Du har varit i högsta grad delaktig att driva drevet framåt - dina första inlägg är ingenting mot hur du sen drivit på och även idiotförklarat de som tyckte att det inte fanns riktiga bevis på bedrägeri utan bara indicier och bad om sans. Jag förstår att det är lätt att be om ursäkt nu med en axelryckning men jag hoppas verkligen att du lärt dig något så du inte behandlar människor på liknande sätt i framtiden.

Vi som inte höll med drevet har visat sig ha rätt - vi var inte naiva som vi blev anklagade för, utan vi kunde se den större bilden, och drogs inte med i psykosen. Om detta blir årets tråd på Flashback så hoppas jag att det är för att belysa hur sjukt det kan bli när människor tappar greppet bakom sin anonymitet.

Du skulle ju lämna tråden men du kan fan inte kliva ner från din höga häst. Du är så jävla bra. Du hade rätt. Gå och fira med en flaska skumpa att du satte flashback på plats.

Märker du inte att ingen svarar på det du skriver? För ingen orkar med ditt jävla självsmicker.

Lämna tråden nu som den stolta empatiska medmänniska du är.
Citera
2023-10-25, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Vad är ditt personliga problem med familjen?

Först kom du in lite försiktigt i ett inlägg och sa att du visste vem F var sedan högstadiet.
Sen kom dina ”fakta” om henne, mytoman bla.

Sen eskalerade det fort….du kände till hela familjen, hela deras ekonomi, att mamman inte var i Thailand och blev mer o mer aggressiv i din framtoning och uttalanden om familjen som ”fakta”.

Du hade bevis för saker, ”allt kommer att avslöjas”, att mamman inte var i Thailand?

Du är i 25-års åldern, har inte haft med F att göra sedan högstadiet, hur kan du då veta så mycket om henne o hela hennes familj?

Kan du svara på detta utan att kalla mig pajas, dum, imbecill är jag tacksam.

Jag har för det första aldrig (mig veterligen) kallat ngn här ngt dumt, eller varit aggressiv, tvärtom upprepade gånger efterfrågat en trevligare ton och önskat att ni skall undvika diskutera Felicias ”yrkesval”/dela denna typ av filmer osv då jag inte tycker att det hör hit samt framställer tråden som otroligt oseriös.

Jag har inget ”personligt problem” med familjen Cedergren. Jag vet vad jag vet, precis som garanterat många andra som haft med dom att göra, gör.
Det fuskas med skatter, jag vet om att de bedragit bekanta vid köp av hästar blandannat. Inga smågrejer. Felicia är en manipulativ person som jag uppriktigt talat tycker synd om.
Men egentligen spelar det ingen som helst roll om vad jag skriver här; jag saknar ”bevis” på det i form av skriftliga dokument utan det blir bara tomma ord av en okänd främling för er alla. Och nej - har inget intresse av att få fram gamla polisanmälningar eller korttransaktioner där det framgår, på detta och slänga upp här då det som sagt INTE HÖR HIT. Därför väljer jag helt enkelt allt bara avstå från den typen av ”skvaller” och hålla mig till trådens ämne med saklig fakta. Likaså huruvida jag känner till att SC inte befann sig i Thailand under ett omfång av de dagar hon påstår det; detaljerna här är irrelevanta då det bara kommer att börja motargumenteras och huggas och framstå som att jag ”vill den stackars, stackars familjen” illa genom att ljuga om det.
Jag i min tur vet ju ändå vad jag vet, och det räcker för mig.
Känner inget inre behov att tvinga andra att tro på det.
Finns ingen anledning för mig att kasta GAMMAL smuts på några som så uppenbart dessutom ligger ned i ny dynga.

Sedan så behöver man väl inte egentligen, som jag, känna till dom sedan tidigare för att förstå att det är mycket här som är diskutabelt och känns dunkelt?

Var har du fått det du skriver angående att jag inte haft att göra med henne sedan högstadiet ifrån?
Det stämmer inte alls.
Senast redigerad av CH.swiss 2023-10-25 kl. 07:54.
Citera
2023-10-25, 08:39
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CH.swiss
Jag har för det första aldrig (mig veterligen) kallat ngn här ngt dumt, eller varit aggressiv, tvärtom upprepade gånger efterfrågat en trevligare ton och önskat att ni skall undvika diskutera Felicias ”yrkesval”/dela denna typ av filmer osv då jag inte tycker att det hör hit samt framställer tråden som otroligt oseriös.

Jag har inget ”personligt problem” med familjen Cedergren. Jag vet vad jag vet, precis som garanterat många andra som haft med dom att göra, gör.
Det fuskas med skatter, jag vet om att de bedragit bekanta vid köp av hästar blandannat. Inga smågrejer. Felicia är en manipulativ person som jag uppriktigt talat tycker synd om.
Men egentligen spelar det ingen som helst roll om vad jag skriver här; jag saknar ”bevis” på det i form av skriftliga dokument utan det blir bara tomma ord av en okänd främling för er alla. Och nej - har inget intresse av att få fram gamla polisanmälningar eller korttransaktioner där det framgår, på detta och slänga upp här då det som sagt INTE HÖR HIT. Därför väljer jag helt enkelt allt bara avstå från den typen av ”skvaller” och hålla mig till trådens ämne med saklig fakta. Likaså huruvida jag känner till att SC inte befann sig i Thailand under ett omfång av de dagar hon påstår det; detaljerna här är irrelevanta då det bara kommer att börja motargumenteras och huggas och framstå som att jag ”vill den stackars, stackars familjen” illa genom att ljuga om det.
Jag i min tur vet ju ändå vad jag vet, och det räcker för mig.
Känner inget inre behov att tvinga andra att tro på det.
Finns ingen anledning för mig att kasta GAMMAL smuts på några som så uppenbart dessutom ligger ned i ny dynga.

Sedan så behöver man väl inte egentligen, som jag, känna till dom sedan tidigare för att förstå att det är mycket här som är diskutabelt och känns dunkelt?

Var har du fått det du skriver angående att jag inte haft att göra med henne sedan högstadiet ifrån?
Det stämmer inte alls.

Vilken jävla skitfamilj det är!

ALLA som har känsla för ärlighet och rättvisa borde ha ett ”personligt problem” med familjen Cedergren.

Omvänd Robin Hood, lurar fattiga för att berika rika!
Citera
2023-10-25, 08:54
Medlem
laxkaviars avatar
Så har det bevisats att historien till slut är sant?
Citera
2023-10-25, 09:40
Medlem
-Herr-flick-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
Så har det bevisats att historien till slut är sant?

Det är nog olika uppfattningar i tråden om detta är äkta eller scam.
Det som får mig att tvivla är bevisen som kom upp i början på tråden när en användare kontaktade polisen i Thailand och sjukhuset och dom hade ingen aning om någon olycka med en 25 årig kvinna från Sverige. Jag tror inte polisen i Thailand är så inkompetent att dom skulle missa en olycka, sen hur familjen beter sig på facebook och ringer och hotar folk , det är väl inte det första man gör när ens dotter är allvarligt sjuk
Senast redigerad av -Herr-flick- 2023-10-25 kl. 09:45.
Citera
2023-10-25, 10:01
Medlem
PrintPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Herr-flick-
Det är nog olika uppfattningar i tråden om detta är äkta eller scam.
Det som får mig att tvivla är bevisen som kom upp i början på tråden när en användare kontaktade polisen i Thailand och sjukhuset och dom hade ingen aning om någon olycka med en 25 årig kvinna från Sverige. Jag tror inte polisen i Thailand är så inkompetent att dom skulle missa en olycka, sen hur familjen beter sig på facebook och ringer och hotar folk , det är väl inte det första man gör när ens dotter är allvarligt sjuk

Detta!! I Thailand har dom koll - så finns det inget om olyckan har den INTE hänt.
Så detta stänger boken för min del. 100'% scam.
Citera
2023-10-25, 10:14
Medlem
ImaTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrintPower
Detta!! I Thailand har dom koll - så finns det inget om olyckan har den INTE hänt.
Så detta stänger boken för min del. 100'% scam.

Har funderat hur det kommer sig att det inte finns några rapporter i Thai-media om olyckan. Media där frossar nästan i olyckor - särskilt om det är en "fallang" inblandad.

Olyckan inträffade den 8 oktober. Den 7 oktober hade 12 thailändare skjutits av Hamas och dryga 10-talet kidnappats. DET är en stor grej i Thailand. Kanske Felicias olycka föll ner ett par pinnhål i rapporteringen? Och det skulle ju ändå inte dröja särskilt länge innan en ny händer, tänkte kanske redaktörerna.
Citera
2023-10-25, 10:18
Medlem
Redisas avatar
Jag vill tacka familjen att dem till slut lat upp kvitton mm.
Önskar Felicia att bli återställd så gott det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in