2023-10-31, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBalk
Vad har jag hävdat som inte står i artikeln? Om du inte har tillgång till den kan du läsa hela här: https://imgur.com/tJlwfTw

Det som inte framgått, och det som inte Erik Lagersten förklarat för Lennersten, är alltså varför han tagit bort parantesen som förtydligade att han inte tagit examen i kurserna som han skrivit bland sina meriter.

Här är ett lite längre citat, om du nu inte klarar av långa texter, från den här länken: https://www.expressen.se/nyheter/top...es-trots-larm/

Nu har jag fetat det som är relevant för min del här, hur David Baas vinklar frågorna för att försöka få svaren han vill ha, men det får han inte av Lennartsson, istället förklarar Lennartsson för David Baas att rekryteringsprocessen varit "gedigen" och att dessa frågor faktiskt dryftats mellan Lennartsson och Lagersten under processen.

Nu orkar jag inte diskutera mer med dig förrän du visar på hur jag påstått saker som inte står i artikeln.
Du har hävdat att Erik varit öppen med att utbildningarna inte ledde till examen, se ditt eget citat:
Citat:
Problemet är ju att det är David Baas som insinuerar och ställer ledande frågor i sin artikel, medan de tillfrågade inte känner igen beskrivningen som han (Baas) gör.

Att han tagit bort "(ej examen)" från sitt åtta år gamla CV betyder inte detsamma som att han påstår sig ha tagit examen. Det kanske framgår av tiden han läst, eller om han uppger vilka kurser han deltagit i, eller hur många poäng han tagit, att det inte handlar om en examen. Det vet vi inte, för Baas väljer en faksimil från cv't som endast visar Eriks arbetslivserfarenhet.

Vidare framgår det av artikeln att detta aldrig var oklart för arbetsgivaren, utan att Erik varit öppen med att utbildningarna inte ledde till examen, så vad är då problemet?
Eftersom Lennartsson själv varit i blåsväder och fick lämna sin tjänst pga transportstyreslens it-skandal, så ger jag inte mkt för denna "gedigna" rekryteringsprocess! Alltså, du är så naiv så man storknar.
Citera
2023-10-31, 16:41
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Du har hävdat att Erik varit öppen med att utbildningarna inte ledde till examen, se ditt eget citat:

Eftersom Lennartsson själv varit i blåsväder och fick lämna sin tjänst pga transportstyreslens it-skandal, så ger jag inte mkt för denna "gedigna" rekryteringsprocess! Alltså, du är så naiv så man storknar.
Ja, med hänvisning till citaten från Emma Lennartsson som säger just det? Ledsen, men ditt pilpul kan du dra mot någon annan med, orkar inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
– Han har förklarat det för mig under den här anställningsprocessen att han påbörjade studier i ekonomi vid Stockholms universitet och att han inte slutförde dem.
Citera
2023-10-31, 16:42
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Utbildningar utan erfarenhet är värdelösa i sig, men givetvis är det aldrig acceptabelt att skriva ett CV som inte överensstämmer med verkligheten.
Citera
2023-10-31, 16:58
Medlem
Citat:
Ja, med hänvisning till citaten från Emma Lennartsson som säger just det? Ledsen, men ditt pilpul kan du dra mot någon annan med, orkar inte.
Men begriper du inte att hon säger så för att skydda sig själv när hon blir konfronterad av journalisten ??
Du sväljer alltså hennes story med hull och hår , häpnadsväckande faktiskt att man kan vara så korkad!
Inse att hon har arbetat med Stefan Lövén och lärt sig hur man ska skydda och sko sig själv! Hon vill ju inte riskera att få lämna sin post ytterligare en gång, det vore ju ytterst pinsamt!!
Citera
2023-10-31, 17:09
Medlem
Citat:
Emma Lennarstsson vill av någon anledning skydda Erik Lagersten. Hon nonchalerar regionens säkerhetsavdelning som larmar om Erik Lagersten, så hon anställer honom ändå och vägrar lyssna på larmen.
Hon verkar också precis som Erik Lagersten gilla att försköna !
Citat:
När Expressen intervjuar Lennartsson vill hon först inte berätta om larmen från regionens säkerhetsavdelning eller hur hon hanterade dem. Istället beskriver hon rekryteringsprocessen som ”gedigen”.
Gedigen ?? Öppna ögonen för i helvete!!
Citera
2023-10-31, 17:15
Medlem
Citat:
Men begriper du inte att hon säger så för att skydda sig själv när hon blir konfronterad av journalisten ??
Du sväljer alltså hennes story med hull och hår , häpnadsväckande faktiskt att man kan vara så korkad!
Inse att hon har arbetat med Stefan Lövén och lärt sig hur man ska skydda och sko sig själv! Hon vill ju inte riskera att få lämna sin post ytterligare en gång, det vore ju ytterst pinsamt!!

Jag läste hela artikeln och kände egentligen inte heller det var mycket till story.

Det ENDA de egentligen har är att Lagersten tagit bort (ej examen)". Huruvida detta är lämpligt kan diskuteras, jag är inte säker på att folk brukar ha med det.

Det finns ingen i hierarkin som tycks tro att Lagersten tagit examen. Ingen som blivit lurad, utifrån vad artikeln ger.

Hade Lennartsson blivit lurad hade hon väl sagt det? I så fall hade det varit en allvarligt lögn.

Sen det där med Kronofogden har de också känt till internt och diskuterat, och ändå valt anställa honom. Kanske är det olämpligt men det är åtminstone inte Lagerstens fel att de valt anställa honom.

Jag tror det finns betydligt värre felaktiga anställningar i det offentliga!
Citera
2023-10-31, 17:17
Medlem
Hemskt att Lennartson efter att hon fått sparken från Transportstyrelsen efter en sådan GROV och VÅRDSLÖST misstag åter anställs på sådanna toppjobb.

Vi vanliga knegare hade aldrig anställt någonstans någonsin.
Citera
2023-10-31, 17:18
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:
Jahaaa, så när du menar att jag skriver saker som inte framgår av artikeln, så menar du egentligen att det är precis vad jag gör, jag bara väljer att tro på vad personerna som var närvarande påstår, hellre än en känd brunsmetare som vinklar sin artikel och sina frågor på ett ohederligt sätt.

Om nu Baas vill påskina att Lagersten far med osanning kan han ju redovisa något bevis för det, istället för faksimiler på irrelevanta sidor ur dokumentet han påstår sig basera artikeln på.

Eftersom jag är bekant med Baas och hans hantverk så vet jag att inte lita på honom utan bevis. Jag tror det är du som är naiv här, som litar på honom blint.
Citera
2023-10-31, 18:28
Medlem
Gridiots avatar
Tecken i tiden när höjdarna beter sig som pöbeln. Snart är lögnen om CV uttömd.
Citera
2023-10-31, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Hemskt att Lennartson efter att hon fått sparken från Transportstyrelsen efter en sådan GROV och VÅRDSLÖST misstag åter anställs på sådanna toppjobb.

Vi vanliga knegare hade aldrig anställt någonstans någonsin.

Du får tänka på att det är Sverige... Har du nått en viss nivå kan du sitta och göra vad du vill.
Se på Dan Eliasson en efterbliven idiot som fått jobb efter jobb, heeeeeelt sjukt.

Vad gäller det som hände på Transportstyrelsen skulle de hamnat på en sluten avdelning allihop, alltså såna är det som styr i detta landet.
Om Ryssen vill ta över är det inte säkert att det blir sämre här.
Det kan rent av bli mycket bättre och att man prioriterar kompetens istället för kontakter.
Citera
2023-10-31, 18:55
Medlem
Majorianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abpial
borde ju vara lätt att ta fram cv;et då det är offentligt. nån som har Linkedin ? för att kolla lögnerna
Han listar de nämnda utbildningarna där, ja.

https://www.linkedin.com/in/eriklage...ils/education/
Citera
2023-10-31, 19:01
Medlem
Citat:
Jahaaa, så när du menar att jag skriver saker som inte framgår av artikeln, så menar du egentligen att det är precis vad jag gör, jag bara väljer att tro på vad personerna som var närvarande påstår, hellre än en känd brunsmetare som vinklar sin artikel och sina frågor på ett ohederligt sätt.

Om nu Baas vill påskina att Lagersten far med osanning kan han ju redovisa något bevis för det, istället för faksimiler på irrelevanta sidor ur dokumentet han påstår sig basera artikeln på.

Eftersom jag är bekant med Baas och hans hantverk så vet jag att inte lita på honom utan bevis. Jag tror det är du som är naiv här, som litar på honom blint.
Jag skrev tidigare att jag inte kände till Baas eller vilken parti han hör! Men du kan ju inte haka upp dig på ordet "brunsmeta" och tro att allt han skriver är ohederligt! Det känns som du inte kan läsa artikeln objektivt eftersom du känner till "brunsmetarn" som du kallar honom! Han frågar högst relevanta frågor som Emma Lennartsson inte riktigt kan svara på.
Citat:
När Expressen intervjuar Lennartsson vill hon först inte berätta om larmen från regionens säkerhetsavdelning eller hur hon hanterade dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in