Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-14, 03:03
  #34693
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Senast någon påstod att det fanns ett visst ljudklipp där chrippa sa saker så visade det sig ju vara lögn när ljudklippet väl kom fram. Det ljudklippet som syftades till hade jag hört, och där sa inte chrippa det som påstods att han skulle säga.

Därför jag ber om bevis på detta påstådda ljudklipp denna gång. För att se om det faktiskt är sanning denna gång eller lögn igen.

Att kräva bevis innan du tror saker är något du borde prova

Jag har skickat graverade bevis i PM till ett 20 tal där alla öppnat ögonen och rårvänt. Men när jag skickade till dig ville du tydligen inte öppna upp länken som var världens vanligaste uppladningssite med starkt virusskydd för filer då du var rädd för virus i mobilen 😄😄😄 Du hade heller lämpligt nog ingen dator till hands när jag tog upp det och kunde just då inte först installera in virusprogram på mobilen av nån anledning att ditt internet låg nere just då och du inte ville slösa surf på att ladda ner appar. Du hade sedan också mage att prata virus i mobilen med mig som har bra koll på hur källkoderna i systemet är uppbyggt där jag känner systemvetare och spelutvecklare med höga löner och kunskaper på extremt stora företag internationellt baserade i Sverige.

Så sluta be om bevis hela tiden när du vägrar "ta emot" de när de krossar er agenda/drev.

Du kommer så klart förneka detta men jag är rätt säker det ligger kvar i min inkorg.

Edit: Du ville ist att jag skulle ladda upp filen på en sida som var seg och krävde registrering.
__________________
Senast redigerad av 400Ben 2024-04-14 kl. 03:10.
Citera
2024-04-14, 03:17
  #34694
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Okej, kan du länka till vart och vilken tid jag kan höra det ljudklippet?
Jag vet att jag bett om bevis förut för att Linnea ska ha sagt så, men verkar inte finnas bevis för det?

Jag har skickat denna video till dig som du vägrade öppna. Ska vi göra ett nytt försök? Videon är 7 sek så tidsangivelser är 0.00-7.00 sek skulle jag säga
Citera
2024-04-14, 03:31
  #34695
Avstängd
Eftersom de tjatar om bevis tycker jag det är viktigt att lyfta fram hur de är när de får bevis i PM:

- Här är länk.
- Jag vill inte öppna pga risk virus i mobilen.
- Man kan knappt få virus i mobil och sidan är säker.
- Klart man kan få virus i mobilen.
- Nää det kan man knappt. Men dator då?
- Har ingen dator här.
- Okej men installera virusprogram då först på mobilen?
- Mitt WiFi ligger nere nu och vill inte slösa surfdata.
- Jaha? Men ska jag skicka messenger då?
- Nää. Jag är mån om min ID.
- Okej nää det förstår jag fullt ut.
- Kan du lägga upp på denna sidan då?
- Krävs ju registrera, krånglig och seg. Nää vi skippar detta nu. Du letar bara hinder.
- Okej har du inga bevis så...

Känner ni igen retoriken från i tråden??

Jag tänker inte ladda upp videon här men bara skicka pm.
__________________
Senast redigerad av 400Ben 2024-04-14 kl. 03:36.
Citera
2024-04-14, 03:37
  #34696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Haha! Fan vad elakt.

Röd som en kräfta Chrippa la Kräfta. Eller hur han nu brukar presentera sig själv i sina videos.
Det är så det är
Citera
2024-04-14, 03:44
  #34697
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
”Är du rädd för pappa? Ja..Du ska få vara själv med pappa nu”

Vi är många som sett den videon så de skämmer ju bara ut sig ju mer de håller på.

Videon finns i pm. Ett meddelande bort.
Citera
2024-04-14, 03:54
  #34698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Eller hur! Hon skulle varit häktad direkt om det fanns bevis! Det är inget man ser lätt på! Lätt ser man på tex när Chrippa och Linnea puttas lite i ett relationsdrama, som går fram o tbx. Men absolut inte barnmisshandel! Det har antagligen aldrig skett. Lika lite som det skett att Chrippa gått o lagt sig om kvällarna i rädsla för att bli mördad av Linnea!

Precis, ytterst tveksamt att barnmisshandel ägt rum. Högst troligt är att det är ett påhitt för att sänka L så mycket man bara kan och använder då barnet.
Precis som med att de påstod att L och hennes familj var med i en sekt visades sig vara ett påhitt.

Att han skulle ha varit rädd tvivlar jag starkt på. Han är betydligt större fysiskt och starkare samt har ett cv med att vara aggressiv och labil. Så den som varit rädd är med största sannolikhet barnet och troligen L.
Han rör inte en min när barnets kläder blir utmätt vilket skulle få vilken förälder som helst att sänkas till botten. Det är för att han inte bryr sig. Han bryr sig mer om att rädda sitt egna skinn med en drös av lögner titt som tätt och sin "feta lön" som hans brorsa måste betala ut.
Aldrig skådat en sådan trasig och skev snubbe.
Men en sak slår säker, det är att mer drama väntar där Kräftan kommer trampa i skiten ännu mer.
Så snart igen kommer man kunna säga: "Vad var det jag sa"
Citera
2024-04-14, 03:59
  #34699
Avstängd
När Chrippa satt häktad i Januari påstod vissa att han var oskyldig där Jocke köpt Åklagaren. Vi vet att det inte går att muta i Sverige och att det är TR som häktar. De hade även fel om häktad grov misshandel. När Chrippa kom ut och gick emot Linnea tvärvändes det. Då var Chrippa skyldig till misshandel helt plötsligt. Detta då han häktades för grovt fast det inte var grovt och nu en tolkning helt plötsligt och åklagarens yrkande väger tyngre än TR beslut. Visst börjar detta bli kul? Han kunde fortfarande vara skyldig då utredning pågick och juridiken skulle ha sin gång. Men när det lades ner var han tydligen fortfarande skyldig då han suttit häktad och det var pga Linnea som slutade medverka. Skulle inte juridiken ha sin gång? Jag förstår inte hur Jocke kan köpt en åklagare för nån som är oskyldig som sedan tydligen är skyldig?

Jag har även svårt att få ihop att man anser Chrippa är skyldig till misshandel men att de ändå är ett så bra par?

Kan nån hjälpa mig?
Citera
2024-04-14, 04:05
  #34700
Medlem
Dopys avatar
....
__________________
Senast redigerad av Dopy 2024-04-14 kl. 04:08.
Citera
2024-04-14, 04:07
  #34701
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Eller hur! Hon skulle varit häktad direkt om det fanns bevis! Det är inget man ser lätt på! Lätt ser man på tex när Chrippa och Linnea puttas lite i ett relationsdrama, som går fram o tbx. Men absolut inte barnmisshandel! Det har antagligen aldrig skett. Lika lite som det skett att Chrippa gått o lagt sig om kvällarna i rädsla för att bli mördad av Linnea!

Menar du att en knuff i skidbacke och på köksgolv leder till skador och häktning flera månader senare?
Citera
2024-04-14, 04:10
  #34702
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag har skickat graverade bevis i PM till ett 20 tal där alla öppnat ögonen och rårvänt. Men när jag skickade till dig ville du tydligen inte öppna upp länken som var världens vanligaste uppladningssite med starkt virusskydd för filer då du var rädd för virus i mobilen 😄😄😄 Du hade heller lämpligt nog ingen dator till hands när jag tog upp det och kunde just då inte först installera in virusprogram på mobilen av nån anledning att ditt internet låg nere just då och du inte ville slösa surf på att ladda ner appar. Du hade sedan också mage att prata virus i mobilen med mig som har bra koll på hur källkoderna i systemet är uppbyggt där jag känner systemvetare och spelutvecklare med höga löner och kunskaper på extremt stora företag internationellt baserade i Sverige.

Så sluta be om bevis hela tiden när du vägrar "ta emot" de när de krossar er agenda/drev.

Du kommer så klart förneka detta men jag är rätt säker det ligger kvar i min inkorg.

Edit: Du ville ist att jag skulle ladda upp filen på en sida som var seg och krävde registrering.
Sluta ljug, påhittade "bevis", har du lärt dig det ifrån förtalsgänget?

Jag är inte "rätt säker" på att det ligger kvar i min inkorg, jag vet att det ligger kvar. Detta är enda gången du skickat en länk till mig.
Här är hela konversationen, jag kan skicka den till dig i PM ifall du vill?
- Ben: ***länk*** Där skriver Jocke om dej
- Jag: Länken funkar inte, skulle du kunna ladda upp bilden på https://imgur.com/upload istället?
- Ben: Vadå fungerar inte. Fungerar för mej på alla sätt. Tänkte skicka mer men nu blir jag tveksam.
- Jag: Mitt antivirus program blockerar den av någon anledning. https://imgur.com/upload är den sidan jag brukar använda för att ladda upp bilder, så vet att mitt antivirus program inte blockerar den.
Varför blir du tveksam?
- Ben: Fattar inte hur man laddar upp på sidan du skickade. Kan du inte bara kolla mobil?
- Jag: Har samma antivirus program på mobilen
- Ben: 1. Mobiler behöver inte virusprogram. 2. Är det på wifi gå över 4g snabbt. Shit
- Jag: Klart mobiler behöver antivirusprogram. Har även vpn och malwarebytes på både mobil och datorn
Men du kan väl kopiera texten som Jocke skrev och skicka som text istället för bild?
- Ben: Men i vilket fall kan du inaktivera Virusprogram snabbt så du kan se bilden om du vill. Du kmr inte få nåt virus.

Alla som inte tror mig, skicka PM så kan jag vidarebefordra hela diskussionen så kan ni se med egna ögon att 400Ben är en jävla irriterande lögnare, som försöker gå till personangrepp genom lögner när han inte kan bevisa sina påstående.
Citera
2024-04-14, 04:13
  #34703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Menar du att en knuff i skidbacke och på köksgolv leder till skador och häktning flera månader senare?

Har du FUPen?
Kan du skicka den till mig i PM.
Får meddelande om att din inkorg ör full igen, du måste vara en populär jävel 😉😂
Citera
2024-04-14, 04:21
  #34704
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Kanske den vanligaste orsaken att kvinnan inte vill medverka längre? Bevisbördan för fällande dom i Sverige är högt ställda och blir svårt utan att målsäganden vill medverka. Lägg på att skador från oktober som inte anmälts eller dokumenterats. Det handlar inte bara om 29/12. Sedan har vi polisens okunskap när det kommer till brott i nära relationer. Så friad är inte alls lika med sanningen. Alla över 12 år vet att juridik och verklighet är 2 olika saker. Finns ju massa oskyldigt dömda och massa skyldiga som inte döms. Systemet är långt ifrån perfekt. Inse det! Eller hur skulle du förklara det?

Sen vänder du ju på stecken också. Det handlar inte om att Chrippa frias utan om att Linnea frias. Jag motsätter mig det att det mot Linnea att utredningen är nerlagd betyder att hon inte slagit barnet. Du nämner då om polisen ljuger då hon frias. Då nämner jag att juridik är en annan sak vilket jag förklarar i detta inlägg. Det handlar om Linneas våld. Då börjar du prata om det att Chrippa slagit Linnea. Det är ju fan 2 olika situationer. Hur dum är du på riktigt? Är det inte dags att vakna? Logiken är ju totalt efter. Vi pratar A och då börjar du prata B helt plötsligt.

Ni säger att när Linnea frias är hon ingen barnmisshandlare och det är sanningen. Samtidigt när Chrippa frias är han fortfarande skyldig. Olika spelregler alltså. Skulle inte juridiken ha sin gång? Samtidigt när Chrippa satt häktad sade ni att Jocke köpt rättsväsendet. Har Jocke köpt rättsväsendet för en skyldig? Ser ni inte hur ni målar in er i ett hörn gång på gång? Håller ni inte koll på alla era lögner?

Det är dags att lägga ner nu. Det finns bevis att Linnea betett sig olämpligt mot C där hon själv filmat, det finns sms där Linnea pratat väldigt nedvärderande mot C och har ett hat mot henne, det finns vittnen på att hon är nonchalant mot ungen och det finns ett vittne som visserligen ljuger 12 av 10 gånger som sagt flera gånger att Linnea slagit C. Vi pratar inte rena oprovucerade slag med knytnäve utan vi pratar i studens hetta knuffat ner henne på skidbacken/golvet i köket.

Det är dags att nån sätter ner foten nu och ni lägger av!
Vem har sagt Så friad är inte alls lika med sanningen?

Att man ska behöva förklara allt för dig, såhär såg diskussionen ut
- Tarmstuvning: Och utredningen om att Linnea misshandlas lades väl också ner? Så då är heller inte det sant?
- 400Ben: Nää då var Chrippa ändå skyldig
Olika spelregler för olika situationer vet du
- Jag: Så du tror polisen ljuger i FUPen?
- 400Ben: Juridik är en annan sak.
- Jag: Hur menar du nu?
Om det i FUPen finns bevis för att chrippa slagit Linnea, då har han ju antingen slagit Linnea eller så ljuger polisen i FUPen. Finns liksom inget annat alternativ som jag kan komma på?

Det är ju du som nämner att Chrippa var skyldig = fallet där han misshandlade Linnea. Då frågade jag om du trodde polisen ljög i FUPen, FUPen om Chrippas misshandel av Linnea. Det finns ingen FUP ute om Linneas misshandel av lilla C, så hur du ens kunde börja tänka på Linneas misshandel av lilla C när jag tar upp det som står i FUPen är totalt ologiskt.

Det är lite skillnad, jag ska förklara.

Linnea och chrippa är 2 vuxna. Linnea förstår vad som kommer ske ifall hon vittnar emot chrippa gällande misshandeln. Och hon kan ta beslutet att vägra delta, och utan andra vittnen så går det inte att fälla chrippa för misshandeln. Och du har ju FUPen full med bevis, det går inte att förneka sanningen.

Lilla C är ett barn, jag tror hon är typ 4 år, hon förstår inte innebörden av att berätta för polisen om misshandeln, hon är för liten för att förstå vad som kommer ske om hon berättar. Och polisen har även special utbildade folk för barnförhör så man ska kunna få fram sanningen.
Så om det är sant att de anmält Linnea för barnmisshandel kommer lilla C har varit med i ett sånt barnförhör, och hade hon blivit misshandlad hade hon berättat det och polisen hade då haft en stark utredning emot Linnea. Istället lades utredningen om barnmisshandel ner.

Och sluta med ditt jävla "NI", jag tar ansvar för det jag säger, inte för vad någon annan säger, och JAG har ALDRIG sagt "att Jocke köpt rättsväsendet."
Du skulle bli oxtokig om jag började anklaga dig för allt alla andra i denna tråd säger, och påstår att det är du som sagt det, så ge fan i att göra så mot mig, annars kommer jag börja göra samma sak emot dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in