2024-08-09, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Det med tidslinjen/perioden.
I en av filmerna som delades igår så ser man att klockan är 22.34.
Alltså troligen mer än 2 timmar från att "de kom" till bangården.
Om de började misshandeln vid 22-22.30.
Vad skedde innan dess?

Jag har inte riktigt läst allt här inne de senaste dagarna. Men jag har funderat lite kring det innan; kan det inte ha varit som så att de har bytt om och hängt inne i en tågvagn först när de kom dit? Jag tror nog inte att de överföll henne direkt.
Citera
2024-08-09, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enheltvanligapa
Drar de valsen om att de först ”råkat” hugga henne i halsen, och sen högg ihjäl henne för att hon inte skulle lida, så bör den handlingen i sig bli direkt uppsåt.

Jag har inte riktigt följt det här senaste men det låter som en besynnerlig efterhandskonstruktion milt uttryckt. Någon form av barmhärtighetsmord? Låter helt sinnessjukt, knappast en invändning en domstol skulle se som förmildrande omständighet i det här sammanhanget.
Senast redigerad av Mellanting 2024-08-09 kl. 00:18.
Citera
2024-08-09, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane
Finns inget sådant i Landskrona heller.

Har den lagt ner då? För det fanns tidigare en kort promenad ifrån brottsplatsen..
Citera
2024-08-09, 00:29
Medlem
Enheltvanligapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Jag har inte riktigt följt det här senaste men det låter som en besynnerlig efterhandskonstruktion milt uttryckt. Någon form av barmhärtighetsmord? Låter helt sinnessjukt, knappast en invändning en domstol skulle se som förmildrande omständighet i det här sammanhanget.

Är helt med dig! Men om det är historien de väljer att dra i rätten, så borde den handlingen, att de hugger ihjäl henne efter att de ”råkat” hugga henne, bli direkt uppsåt.
Citera
2024-08-09, 00:31
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Jag har inte riktigt läst allt här inne de senaste dagarna. Men jag har funderat lite kring det innan; kan det inte ha varit som så att de har bytt om och hängt inne i en tågvagn först när de kom dit? Jag tror nog inte att de överföll henne direkt.

Vilket gör det ännu vidrigare- om det ens är möjligt.
Att sitta där och umgås som "vänner" i 1-2 timmar för att sen attackera henne.
Citera
2024-08-09, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enheltvanligapa
Är helt med dig! Men om det är historien de väljer att dra i rätten, så borde den handlingen, att de hugger ihjäl henne efter att de ”råkat” hugga henne, bli direkt uppsåt.

Absolut, situationen har de ju framkallat själva. Hade de velat hjälpa BO hade de ju tillkallat hjälp genom att ringa 112 eller kontaktat någon annan att göra det.
Citera
2024-08-09, 00:39
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Shit! Den sidan har jag kollat på. Men såg ingen svart kniv med vit logga.
Du skrev ju tidigare Fladen. (Rättelse, det var VVVulpes som sade Fladen)

Jag var inne där och kollade runt.
https://fladenfishing.se/collections/verktyg

Men jag tror att du har nog hittat den rätta kniven.

Silvertejp, handskar & filékniv fladen snattade på Ö&B.
Citera
2024-08-09, 00:39
Medlem
Citat:

Precis för att invagga henne att allt var som det skulle. Så fruktansvärt obehagligt.
Citera
2024-08-09, 00:47
Medlem
Citat:
Det med tidslinjen/perioden.
I en av filmerna som delades igår så ser man att klockan är 22.34.
Alltså troligen mer än 2 timmar från att "de kom" till bangården.
Om de började misshandeln vid 22-22.30.
Vad skedde innan dess?

Citat:

Bra iakttagelse med tiden. Och intressant fråga, vad de kan ha gjort innan.
Kan de ha försökt prata vett med E angående det hon ska ha sagt? Även om det som ngn skrev att hon ska ha sagt om Rs bror mm inte stämmer helt så känns det för långsökt att E inte skulle ha sagt ngt dumt alls.

Kanske de njöt av situationen, att E inte hade en aning.

Var det inte nåt liknande i Tove-fallet ? Vill inte bli OT men har för mig nåt sånt. Att de umgicks en stund efter att de kom hem till J, innan mordet skedde.

Kanske såna typer njuter av att umgås och va trevliga innan och då de vet vad som kommer att hända BO sen. Psykopater är tex så.
Citera
2024-08-09, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Emilia, 14, bjöds till pyjamasparty – mördades
Publicerad 8 aug 2024 kl 16.00
Uppdaterad kl 16.06

https://www.expressen.se/nyheter/sve...arty-mordades/

Den här veckan tas fallet upp i podden Krimrummet. Lyssna på hela avsnittet i spelaren nedan

Tack för att du uppmärksammade mig på detta. Jag lyssnade och fick då bl.a höra att Emilia hade flera diagnoser där ibland autism. Jag gissar att diagnoser säkerligen är väldigt vanligt bland barn på SiS-hem. Det jag reagerade på var att mamman behövde hjälpa Emilia när hon åkte buss eftersom hon hade svårt med klockan. Det säger väldigt mycket om hur sårbar Emilia var. Autism i sig medför ju också svårigheter att läsa av signaler med mera, så man kan ju bara tänka sig hur mycket lättare det måste vara att lura henne än många andra. Mamman har ju också uppgett att andra upplevt Emilia som naiv. Jag tycker att det gör mordet, om möjligt, ännu värre. Man har gett sig på någon som kanske är godtrogen och inte helt förstår koderna. Någon de ganska lätt kunde lura.
Citera
2024-08-09, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollan
Angående kroppen så har alla blivit småmulliga under tiden på SIS. Säkert pga uttråkning, lite rörelse och ganska ohälsosam mat i stora mängder.

Och kan lova att den här typen av feminitet inte går hem hos majoriteten av ”invandrarkillarna”, inte heller de kriminella. Snarare är det ett uttryck för tjejernas skada. Feminitet = sårbarhet och de har ju framförallt psykopater inte tillgång till. Båda MGM är ”killiga”. E’s tjejighet och utseende var ett hot i den här miljön där alla måste leka tuffa och inte utmana ledarna. Jag står fast vid att hennes förändring till GB* (som det heter på skånska) inte var ett val.

*gangsterbitch

Citat:
Ursprungligen postat av mollan
OT så tror jag att problemet ligger i gemene mans förväntningar på att systemet ska fungera. I USA vet man och har accepterat att ”the system” inte fungerar. Det är något man överlever och/eller undviker och det tror jag nog gäller många platser i världen. I Sverige har vi alldeles för höga förväntningar och blir förvånade när en handläggare på någon myndighet gör fel eller så och blir upprörda och bryr oss istället för att lägga energin rätt och ta oss långt därifrån. Vem bryr sig om ”de” vill att du arbetstränar? Det finns 100 sätt att plugga om det är det du vill. Dessutom är det drama och konflikter i alla samhällsklasser kan jag meddela. Men utbilda sig och utvecklas är bra!

I övrigt så tänker jag att det inte spelar roll vilka tjejer killarna har omkring sig och det varierar nog, min kommentar gällde att E behövde anpassa sig neråt.
Anpassa sig neråt??
Citera
2024-08-09, 00:52
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Precis för att invagga henne att allt var som det skulle. Så fruktansvärt obehagligt.

Mmm.

Läste du det långa som aspect skrev för någon timme sedan?

I en del av samtalet sägs det:
(Återberättat av aspect1738)

Här säger han något intressant, Han säger "och
dom spela in det iallafall sen berätta till mig'

Vad är hans roll i detta?
Han kanske absolut hittar på mycket, men det var också han som skrev free M, free R och free Soso

Och i en annan del:

Sen börjar killen snacka om att M och R var
hans springis
? Dom har jobbat för han bla bla
bla och att han bor i stockholm alby

Och detta:

Jag: Ja, men kolla jag förstår inte hur allt det
här funkar. Alltså hur kom hon till platsen och
blev hon goad eller vad?(lurad till platsen)
Gakon: ska jag vara ärlig med dig bror, jag ehm,
det var inte meningen och knivhugga henne.

Det var en olyckshändelse.
Jag: Ja, men hur hände det?`
Gakon: Dom högg henne i benet först

Stoppade han sig där i meningen? Eller är det bara jargongen i snacket kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in