Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-04, 23:08
  #5797
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cricke71
Oj här har du inte koll märker jag. Han är/har varit hyfsat populär dj och musikproducent i olika samarbeten.

Ok, vill bara minnas att PW eller nån nämnt ett introvert leverne med inslag av typ hasch….
Med tanke på han öppnar egen restaurang med allt vad renovering , möbler och alla andra kostnader bär han väl varit mer än hyfsad dj…
Citera
2024-09-04, 23:28
  #5798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L8
Ok, vill bara minnas att PW eller nån nämnt ett introvert leverne med inslag av typ hasch….
Med tanke på han öppnar egen restaurang med allt vad renovering , möbler och alla andra kostnader bär han väl varit mer än hyfsad dj…

Oliver sa att han satt hemma och rökte hasch under början av pandemin i någon intervju. Hans bransch var ju av uppenbara skäl helt nere då.
Men han kan ju ändå haft pengar sedan innan. Ensam ägare är han inte heller. Skulle han varit luspank, eller saknat en del, när han kom på idén att starta restaurang finns det ju två alternativ var pengarna kom ifrån, Pernilla och/eller Bianca.
__________________
Senast redigerad av Champinjoner 2024-09-04 kl. 23:57.
Citera
2024-09-04, 23:38
  #5799
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Oliver sa att han satt hemma och rökte hasch under början av pandemin i någon intervju. Hans bransch var ju av uppenbara skäl helt nere då.
Men han kan ju ändå haft pengar sedan innan. Ensam ägare är han inte heller. Skulle han varit luspank, eller saknat en del, när han kom på idén att starta restaurang finns det ju två alternativ var pengarna kom ifrån, Pernilla och/eller Bianca.
Hört talas om banklån? Finns även bidrag, riskkapital och delägare. Självklart hade han även ett bra ekonomiskt utgångsläge.
Finns fattigare människor som startat egna verksamheter och lyckats. Förstår inte ens varför det skulle vara något att undra över hur han startat en restaurang med antydan att han inte skulle ha några pengar.
Citera
2024-09-04, 23:55
  #5800
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Hört talas om banklån? Finns även bidrag, riskkapital och delägare. Självklart hade han även ett bra ekonomiskt utgångsläge.
Finns fattigare människor som startat egna verksamheter och lyckats. Förstår inte ens varför det skulle vara något att undra över hur han startat en restaurang med antydan att han inte skulle ha några pengar.

JAG har inte undrat någonting.
Jag skrev om, inte att.
Citera
2024-09-05, 00:30
  #5801
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
JAG har inte undrat någonting.
Jag skrev om, inte att.
Okej, my bad, jag utgick från L8,s frågeställning.
Citera
2024-09-05, 07:10
  #5802
Medlem
Oliver Ingrosso är en av de rikaste i familjen.

Här kan man läsa mer om hur mycket de tjänar Pernilla, Bianca, Benjamin och Oliver.
https://www.dn.se/ekonomi/imperiet-w...-for-miljoner/
Citera
2024-09-05, 07:56
  #5803
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Oliver sa att han satt hemma och rökte hasch under början av pandemin i någon intervju. Hans bransch var ju av uppenbara skäl helt nere då.
Men han kan ju ändå haft pengar sedan innan. Ensam ägare är han inte heller. Skulle han varit luspank, eller saknat en del, när han kom på idén att starta restaurang finns det ju två alternativ var pengarna kom ifrån, Pernilla och/eller Bianca.
Ollis restaurang har ägare av samma slag som By Ingrosso, dvs ingen i familjen äger restaurangerna på söder eller i Vasastan. Har för mig det är Nicola Perrelli plus två andra män som äger restaurangerna. Oliver fick starthjälp med detta plus kokbok etc så var affärerna igång big time. Pernilla gör inget annat än promotar sina egna och barnens affärer så allt går runt som i en kastrull! Denna familj har ingen utbildning men media-Sverige håller dem bakom ryggen och de hyllas och drar in pengar. Men aldrig ensamma utan de får all hjälp de kan få.
Citera
2024-09-05, 11:24
  #5804
Medlem
Enligt dagens Expressen har Pernilla satt ned foten angående Bauers dyra trädgårdsplaner, för ”det är hon som betalar”.

Ja Bauer, alltid lätt att dra på med andras pengar din lilla snyltare 😄
Citera
2024-09-05, 12:21
  #5805
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davent
Enligt dagens Expressen har Pernilla satt ned foten angående Bauers dyra trädgårdsplaner, för ”det är hon som betalar”.

Ja Bauer, alltid lätt att dra på med andras pengar din lilla snyltare 😄

Helt rätt! Vad vet han är rimligt med sin Svenssonbakgrund och JA det mesta är ju faktiskt hennes pengar.

Du låter insatt - berätta mer! 🥳
Citera
2024-09-05, 13:11
  #5806
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davent
Enligt dagens Expressen har Pernilla satt ned foten angående Bauers dyra trädgårdsplaner, för ”det är hon som betalar”.

Ja Bauer, alltid lätt att dra på med andras pengar din lilla snyltare 😄
Detta kommer upp i Wahlgrens värld. Han hade beställt växter för en halv miljon om inte mer! 🤪
Citera
2024-09-05, 13:32
  #5807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Detta kommer upp i Wahlgrens värld. Han hade beställt växter för en halv miljon om inte mer! 🤪

900 000 kr - galet.
Citera
2024-09-05, 15:16
  #5808
Medlem
Som jag sagt tidigare, han kommer blåsa henne. Så sjukt att han ens beställer för hennes pengar, han har absolut ingen talan om hennes alla hus, bilar,båt, skärgården, lyxrestauranger,resor, dyra Hotel…Det är hennes pengar FATTA hon har slitit som ett djur medans Kronofogden jobbat som djur för att driva in Bauers stora skulder. Så osmakligt. Jag är konservativ när det kommer till pengar, då en Man som är fattig och skuldsatt skall ej göra anspråk på sin rika frus tillgångar!! Och ingen jävel i familjen har varnat henne, förutom hennes far som såg red flags men ville att hon skulle få vara glad, fast han nog visste & såg!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in