Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Tack. Så du menar alltså att enda sättet att få dig att berätta om dina uppenbarelser från gud är att släppa alla tankar på något av detta ska gå att styrka? Jag måste alltså tro blint på vad du säger innan du säger det?
Man behöver inte tro blint på någon. Men åtminstone vara öppen för att det som folk berättar om sina egna upplevelser är något de verkligen har upplevt och avvakta med att säga att de har fel bara för att de inte kan plocka fram Gud och visa upp honom för dig.
Citat:
Jag frågar dig. Du påstår ju att gud gör uppenbarelser och att han vill att alla ska tro på honom. Så du måste ju då rimligen ha en uppfattning kring varför gud aldrig uppenbarar sig för alla. Varför får vissa specialbehandling om gud vill att alla ska tro på honom?
Jag vet inte. Gud vet, du får ta det med honom. Han går under namnet Jesus så du får be till honom.
Citat:
Jag kan såklart inte förväntas be till något jag inte tror på. Du tror väl ändå inte att en sådan bön skulle kunna fungera?
Det kan fungera. Tala om för honom att du inte tror men vill att han ska visa sig för dig om han finns och ge dig en tro. Eller något liknande med dina egna ord så som du känner att det är för dig. Glöm inte att använda namnet Jesus.