Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-06, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vakkoooo
Om han så gärna vill att man ska tro, varför inte skapa oss med en medfödd tro?
För att han inte har skapat oss, vi är födda av naturen. Han själv föds här som människa på slutet och här skapar han det som blev allt.
Citat:
Eller varför är han så petig med att just ordet jesus måste användas, vilket inte äns är ”hans” riktiga namn.
Det är ett namn som bär mycket av vem han är och vad han har gjort. Det är genom det namnet som man kan få sina synder borttagna så det går inte att närma sig Gud på någon annan väg. Jesus är vägen, han är dörren.
Citera
2024-12-06, 18:23
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
För att du kan söka på annat håll om du är genuint intresserad.

Nej. Andra kan omöjligt berätta varför DU föreställer dig veta att gud existerar. Inte sant?
Citera
2024-12-06, 18:24
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag tror inte på dig.

Du svarar inte på frågorna. Är du här för att predika eller diskutera?
Citera
2024-12-06, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Du svarar inte på frågorna. Är du här för att predika eller diskutera?
Att du har bett till Jesus om att han ska visa sig för dig om han finns och att du vill att han ska ge dig en tro det tror jag inte på. Du gillar honom inte ens så varför skulle du be till honom alls?
Citera
2024-12-06, 18:33
Medlem
Citat:
Nej. Andra kan omöjligt berätta varför DU föreställer dig veta att gud existerar. Inte sant?
Sök på annat håll. Jag tror inte att du är seriös.
Citera
2024-12-06, 20:37
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Att du har bett till Jesus om att han ska visa sig för dig om han finns och att du vill att han ska ge dig en tro det tror jag inte på. Du gillar honom inte ens så varför skulle du be till honom alls?

Sötnos, jag är över 40 år gammal. Jag har haft tid med många faser i livet och Jesus har inte behagat visa sig någonsin. Så ursäkta mig om jag inte är särskilt genuin när jag kommunicerar med honom numera

Tänker du svara eller är det den här typen att av trams du har att erbjuda? Säg till nu, isf, så sparar du mig huvudvärk.
Citera
2024-12-06, 20:42
Medlem
Citat:
Sötnos, jag är över 40 år gammal. Jag har haft tid med många faser i livet och Jesus har inte behagat visa sig någonsin. Så ursäkta mig om jag inte är särskilt genuin när jag kommunicerar med honom numera

Tänker du svara eller är det den här typen att av trams du har att erbjuda? Säg till nu, isf, så sparar du mig huvudvärk.
Du kan ta en alvedon. Jag delar inte bröd med någon som bara vill säga att det smakar illa och kastar bort det.
Citera
2024-12-06, 20:50
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Du kan ta en alvedon. Jag delar inte bröd med någon som bara vill säga att det smakar illa och kastar bort det.

"Jag vill inte styrka mina makalösa påståenden om du inte lovar att tro på mig innan jag berättar".

Patetiskt.
Citera
2024-12-06, 21:06
Medlem
Citat:
"Jag vill inte styrka mina makalösa påståenden om du inte lovar att tro på mig innan jag berättar".

Patetiskt.
Styrka? Jag kan bara berätta om mina egna erfarenheter vilket jag inte vill göra mer än jag redan gjort. Det jag har sagt att jag vet har jag fått från Gud. Men det har du inte tagit emot.

Jag skulle inte dela med dig hur jag kom till tro även om du lovade mig att du skulle tro på det.

Det du kan fråga dig själv är om Jesus skulle ha något skäl att dela något med dig?
Senast redigerad av skrumpelnubb 2024-12-06 kl. 21:47.
Citera
2024-12-06, 22:22
Medlem
Citat:

Nej känner igen mig. Men onda djur är det enda som alltid varit i fokus.
Konstigt varför ta kontakt med oss varje dag med hemliga planeter, som är för avundsjuka för eget privatliv?
Alltså fejkgudar som man tackar nej till varje dag går bra ?

Tyckte det var ren ondska de planerade för vissa.
Citera
2024-12-07, 00:29
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag kan bara berätta om mina egna erfarenheter vilket jag inte vill göra mer än jag redan gjort.

Du har ju inte berättat ett jota

Citat:
Det jag har sagt att jag vet har jag fått från Gud. Men det har du inte tagit emot.

Vilken frisk människa skulle acceptera det rätt upp och ner?

Citat:
Det du kan fråga dig själv är om Jesus skulle ha något skäl att dela något med dig?

Du har redan gett skälet, din clown. Du sa ju att han vill att alla tror på honom! Vill han det så vore det en självklarhet för honom att visa sig!
Citera
2024-12-07, 12:25
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Falsk dikotomi. Det är fullt möjligt att en gud skapat världen men dött efteråt. Och då finns det ju ingen gud att tro på längre.
Gud skulle dö? Gudomlig natur är själva källan till liv, och Gud skulle dö? Nej. Död (förgänglighet) är redan för skapelsen en anomali, något den dragit på sig på grund av avvikelse från Guds fulla välsignelser.

these people are sick
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in