Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-07, 12:53
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Gud skulle dö? Gudomlig natur är själva källan till liv, och Gud skulle dö? Nej. Död (förgänglighet) är redan för skapelsen en anomali, något den dragit på sig på grund av avvikelse från Guds fulla välsignelser.

these people are sick

Gud är aktiv.
Känns så underbart med villkorslös kärlek och rätten att bli kallad Guds barn.
Citera
2024-12-09, 09:28
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Jag trodde det var en självklarhet att anledningen till existensen av den fysiska världen som helhet (hur stor man än påstår att den är) inte kan vara enbart fysisk. Lika självklart som att inget bara ploppar upp ur intet.
Och det är därför det finns vidskepliga människor. Argument from ignorance styr deras tänkande.
Nej, det är inte en självklarthet. Demonstrera eller gtfo.

Citat:
Det jag hävdar är inte magi, magi är alternativet till det jag hävdar.
Fortsätt intala dig själv det.
Citera
2024-12-09, 09:29
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Menar du att överheten i ett samhälle inte får bruka våld?
Väldigt upplysande att du inte klarar av att svara på frågan.
Jag frågade först, svara!
Citera
2024-12-09, 09:29
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ja, där har du en poäng: det ÄR sannerligen rätt vishet, och andligt intellektuellt att älska Bibeln, Guds ofelbara ord, samt stor galenskap och eländig pseudointelligens att hata den.

tack för påpekandet
Nu ljuger du igen. Klart du hatar Bibeln.
Citera
2024-12-09, 09:31
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag säger ju det. Med uppfattningen om att den fysiska världen är allt som existerar så finns det inget svar och frågan är då meningslös och Russel har då svarat vist utifrån sin världsbild.

Därför säger jag att inom ateismens ramverk finns inget svar. Jag behöver då inte ens nämna var ett eventuellt svar finns.
Hybrisen i att tro att man känner till alla funktioner av den fysiska världen..
Som sagt, demonstrera att något ytterligare finns och metoden du använder för att bedöma det!
Citera
2024-12-09, 09:36
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Nej. Det är bara du utav oss båda som begår misstaget.
Det är lätt att läsa tillbaka och se inlägget. Varför ljuger du?

Citat:
Okej? Men det gör du ju. Du vet att det inte är Gud....
Nej, jag säger att jag inte tror på ditt påstående att Gud gjorde det.
Kom med evidens istället för att göra korkade fallasier.
Citat:
Umm ........... aha....okej...?
Om du inte förstår orden jag skrev föreslår jag att du testar googla dem.
Citat:
"allt kommer från något och därför gud"

Halmgubbe
Nejdå. Det är dit vi kommer varje gång med troende.
Ni tror för att ni gör ett logiskt felslut. En fallasi.
Om du inte tror mig kan du försöka argumentera för Guds existens och se var vi hamnar.
Tillslut blir det "om inte Gud gjorde det, hur skulle det annars ha gått till!?", precis som någon naken inföding som pekar på en mullrande vulkan.
Citera
2024-12-09, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laidbackwoff
Packa er tro på andra? jag vill nog bara få människor att komma till guds himmelrike.
Sen det här med vägledning. Vi människor vet knappast nåt, hur ska vi veta vad vi ska göra. Visst du kan fråga en annan människa om råd, men den människan har inte heller alla svar. Vi alla på denna jord har detta liv som är vårt första och sista. Det går inte att få svar från en annan människa
Fetstilta: Ser du inte själv hur galen du låter?

Många personer med mentala problem och i synnerhet personlighetsstörning verkar gynnas av religion, så fortsätt gärna, men försök att förstå att inte alla lider av förvirring och tomhet kring vem vi är.
Citat:
The positive link between religious and spiritual well being and mental health has been corroborated by a number of studies.
...
Although much work remains to be conducted with individuals diagnosed with personality disorders, spirituality appears to be an interesting area to explore clinically.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23201965/
Citera
2024-12-09, 09:43
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag vill inte säga det och det är inte för att jag misstror dina avsikter med frågan, jag delar inte det med någon. Men det finns gott om vittnesmål från människor som har erfarenheter av Gud. Så du får söka det på annat håll om du är intresserad av hur man kan veta det. Gud kan ge vetskap om sig till dig om han ser i ditt hjärta att det finns ett positivt gensvar hos dig. Han vill det bästa för alla.

Det här vet jag:

Gud blev människa och som människa skapar han grunden till allt som existerar. Just nu har Gud inte makten över den fysiska världen men han är närvarande metafysiskt som en tidlös utstrålning av den ofattbara makt han har vid sin framtida tillkomst.

Makten över Jorden tar han när han som människa dör, fullkomnas och blir klädd denna stora makt som han själv gett upphov till och som också är orsaken till big bang. Detta sker i den sista tiden.

Gud är helig och det onda kan inte bestå inför honom. Han är fullkomlig. Han är god. Han är kärlek. Ingenting kan döljas för honom. Det finns ingen makt som är starkare än honom.
Lol, snacka kan man.
När ska något av detta demonstreras eller åtminstone vad för metod som använts för att bedöma mellan sanning och påhitt?
Citera
2024-12-09, 09:45
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Denna.

Den saken får du ta med Gud. Be till Jesus.

De? Gud är en. Som sagt, du får be till Jesus, mig tror du ändå inte på så vad vill du ha av mig?
Så rationalitet och ifrågasättande är negativt för din Jesusfigur? Tänk vad praktiskt om man vill ha får som följare.
Citera
2024-12-09, 09:47
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Sök på annat håll. Jag tror inte att du är seriös.
Hahahaha, perfekt. Undanflykter!
Hur känns det att bli synad och genomskådad?
Citera
2024-12-09, 09:52
Medlem
Grontarskonts avatar
Lägg ned all religion idag!

Grunden till att skit i världen och dessutom en massa krig som aldrig kommer att lösas!
Citera
2024-12-09, 11:14
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Det är lätt att läsa tillbaka och se inlägget. Varför ljuger du?

Nej, jag säger att jag inte tror på ditt påstående att Gud gjorde det.
Kom med evidens istället för att göra korkade fallasier.
Om du inte förstår orden jag skrev föreslår jag att du testar googla dem.

Nejdå. Det är dit vi kommer varje gång med troende.
Ni tror för att ni gör ett logiskt felslut. En fallasi.
Om du inte tror mig kan du försöka argumentera för Guds existens och se var vi hamnar.
Tillslut blir det "om inte Gud gjorde det, hur skulle det annars ha gått till!?", precis som någon naken inföding som pekar på en mullrande vulkan.

Är vi tillbaka där nu igen, du har ju bara upprepat samma ord, samma mening, eller var det någon annan som låter som dig, som sa exakt samma sak?

Det är nog ingen ide att prata om du ska upprepa samma mening som jag har diskuterat. Om du kan ta till dig det jag skriver och har något annat att tillägga så kan du ju kommentera då, annars så blir det bara upprepning. Läs tillbaka till det svar jag redan gett dig vad det gäller din inföding och vulkan liknelse osv osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in