2024-12-31, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Det frsta dom sg var att hlet i fartyget gapade tomt dr ankaret ska sitta under frd, fartyget var ju p vg att nsta lyckas med sin smitning.
Detta var vid frsta kontakt med Eagle_s.
S kttingen hngde allts inte ut frn ankarklyset? I s fall mindes jag fel.
Citera
2024-12-31, 16:01
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Drfr att Estland sedan lnge tankar billig el frn Ryssland och verfringen frn Finland innebr dyrare el.
EU krver att Estland upphr med att importera rysk el och istllet tar allt via Finland.
Fr vrigt hnger uppstndelsen kring kabelbrottet ihop med att man vill komma t den ryska skuggflottan s det r mjligt att det inte ens finns ett kabelbrott.
Hursomhaver om denna historia kommer att tappa nyhetsvrde snart s kanske min spekulation r korrekt.
Det handlar inte s simpelt som om billigare el fr Estland, utan om de eller annan allierad ligger bakom s r det fr att tvrtom minska Rysslands mjligheter till intkter.
Citera
2024-12-31, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
En tanke: har det inte frekommit uppgifter p att nr Eagle S bordades beordrade finlndarna att ta upp ankaret och i samband med det upptcktes det att ankaret saknades? Jag har fr mig att jag lste det. Ngon som vet?
I s fall r saken klar. D kommer ankaret hittas om det till och med inte redan lokaliserats. Att det nnu inte r offentligt beror d p utredningstekniska skl och normal frunderskninssekretess.

Vilket som kan det varit slarv och misstag... behver inte vara uppst fr sabotage!
Citera
2024-12-31, 16:12
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Vilket som kan det varit slarv och misstag... behver inte vara uppst fr sabotage!
Dock r de tidigare kapade kablarna inte direkt ngot oknt fr andra btar i andra hav.
Kablar har kapats av slarv frut men iom situation med Ryssland blev de tidigare kapningarna klart strre nyhet i sjfartsvrlden n om ngon lyckats dra av en kabel i tex Grekland.
Citera
2024-12-31, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det r EU lnderna, USA och ngra till som har sanktioner mot Ryssland.
20 procent av vrldens lnder.
Annars fr man infra sjblockad mot ryssland och det r lika med krigsfrklaring.
Ryzzdjuren har frslagit som lsning p problemet de sjlva skapat (deras skuggflotta som bevisligen med uppst frstr kablar och ledningar p ryzzdjurets order) att deras rlgsfartyg skall eskortera dessa rostiga vrak.

Det r en direkt krigsfrklaring.
Citera
2024-12-31, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Dock r de tidigare kapade kablarna inte direkt ngot oknt fr andra btar i andra hav.
Kablar har kapats av slarv frut men iom situation med Ryssland blev de tidigare kapningarna klart strre nyhet i sjfartsvrlden n om ngon lyckats dra av en kabel i tex Grekland.

Eller s vart det inte strre alls utan att det brjade uppmrksammas i media mer d. Vet att jag lste det i hstar en artikel i DN att det r vanligt att undervattenskablar gr snder av olika anledningar i stersjn.. men nu r alla p trna pga Ryssland och Ukrainakriget, North stream sabotaget och det skrivs om det mer nu.

Vi fr se vad utredningen ger.. hoppas bra den gr rtt till nu bara med tanke p saknaden av frsvarsadvokat.
Citera
2024-12-31, 16:24
Medlem
Citat:
Sna misstag grs helt enkelt inte. Tro mig. Att slppa ett ankare sker i flera steg och dckspersonalen str i kontakt med bryggan via com-radio.

Jag anser att man f ha vilka sikter som helst d Sverige r ett frhllandevis fritt land. Jag har jag frskt att bist med fakta och det skulle vare nice om du ville komma med en analys av mina och andras inlgg och argument istllet fr att bara pst att vi har fel. Med resonemang, reflekioner och argument blir diskussionen mer givande.
Gott nytt 2025 iaf.
Citera
2024-12-31, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Sna misstag grs helt enkelt inte. Tro mig. Att slppa ett ankare sker i flera steg och dckspersonalen str i kontakt med bryggan via com-radio.

Jag anser att man f ha vilka sikter som helst d Sverige r ett frhllandevis fritt land. Jag har jag frskt att bist med fakta och det skulle vare nice om du ville komma med en analys av mina och andras inlgg och argument istllet fr att bara pst att vi har fel. Med resonemang, reflekioner och argument blir diskussionen mer givande.
Gott nytt 2025 iaf.

D r det vl polisens jobb att bevisa att det r sabotage och inte slarv eller misstag... Vad du sger kvittar i denna frga!
Citera
2024-12-31, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Man ska ju komma ihg att ankaren slpats flera gnger ver kablarna/ledningarna. Fartygen har krts fram och tillbaka ver dem fr att frskra sig om att de lyckats dra snder dem.

Egentligen ska man inte fra en diskussion med ryzzkuksugarna och ryzzjvlarna hr, de r endast hr fr att ljuga, ljuga, ljuga, ljuga. Precis som dessa avskum och vidriga untermenschen ljg, ljg, ljg och ljg den omedelbara tiden fram till anfallet p Ukraina. Precis som dessa satans avskrden till halvapor ljugit, ljugit, ljugit och ljugit om alla ryzzdjurens krigsbrott, brott mot mnskligheten och terror p civilbefolkningen i Ukraina.

De r inte hr fr att finna ut, ta del och frst. De r hr fr de ryZka lgnernas skull. Alla andra skymfar och frnedrar Ryzzhelvetet genom att tala sanning.
Citera
2024-12-31, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Glm inte att dom klagade ver att avfallskontainerna brjade bli fulla och dom inte kunde tmma dom heller.

r skrattretande orsaker Ljungberg tar upp om varfr fartyget mste slppas.

Dator som hller koll och rknar ut matlagret fr en besttning runt 20 pers, ja jisses.

Maten brjar ta slut efter 6 dagar nr dom precis utgtt frn lasthamnen i Ryssland.

Fr liknelse kan vi ju ta YI PENG 3 som lg ankrat i ca 1 mnad utan att gnlla ver mat, avfall etc...

Eagle_s har varit ankrat 6 DAGAR.

Ljungberg r inte s smart han 😁
Det r ingen som jobbar fr ryzzdjurets rkning. Endast pengakta skumrask med patologisk natur jobbar fr ryzzsvinet.
Citera
2024-12-31, 16:32
Medlem
Citat:
D r det vl polisens jobb att bevisa att det r sabotage och inte slarv eller misstag... Vad du sger kvittar i denna frga!
Jag har tyckt mig frst att det r just det polis och andra arbetar med. Kan ha fel.
Nu har jag inget mer att tillgga innan mera fakta kommer fram. Go'kvll.
Citera
2024-12-31, 16:32
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Frn Yle

Som en del av utredningstgrderna har sju brottsmisstnkta besttningsmn lagts resefrbud.

Resefrbud r ett frihetsbervande tvngsmedel som r mildare n gripande och anhllande och som lggs fr att trygga frunderskningen och fr att se till att de medverkande kan ns under den tid som utredningen pgr, sger kriminalkommissarie*Elina Katajamki*vid Centralkriminalpolisen i ett pressmeddelande.

Utredningen framskrider hela tiden och lget preciseras, det vill sga det r mjligt att antalet personer som lagts resefrbud kan ndras, sger hon.

https://yle.fi/a/7-10069923

Det brjar arta sig nu 😁
6 av dessa var garanterat de som steg p fartyget i Skagen.
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2024-12-31 kl. 16:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in