2023-11-14, 00:21
Medlem
drinksareonmes avatar
Nej Filip Jodie Foster spelar inte en polis i Inside man.
Citera
2023-11-14, 01:00
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Ja det börjar gå till överdrift. Som ikväll när Olof och Ebba inte ens fick läsa igenom frågorna innan han började påpeka att de hade tänkt för länge.
Nej det är ni som börjar gå till överdrift rörande er inbillade mobbing, nästan så jag filar på epitetet kärringar
Senast redigerad av Crapmagic 2023-11-14 kl. 01:05.
Citera
2023-11-14, 08:44
Medlem
vonblixens avatar
Olof och Ebba är faan bästa laget, roligast att följa - hoppas att de vinner i år igen!
Citera
2023-11-14, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Nej det är ni som börjar gå till överdrift rörande er inbillade mobbing, nästan så jag filar på epitetet kärringar

Haha, jag får erkänna att jag inte uppfattade att han skämtade där. Jag är inte främmande för att det gnabbas i programmet, särskilt mot storfavoriter, men det känns bara lite platt och trött när han gör det hela tiden.
Citera
2023-11-14, 13:27
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Han är jobbig men jag syftade inte på honom, syftade på hans medtävlande. Kan inte namnet på typ hälften i programmet. Men poängen är att om man tycker att man inte kan hitta ett enda problem med Meghan Markle eller Harry som hon sa är man fan störd.
Nej det menar du inte för Linnea gör inga grimaser, spana däremot in Torhammars grimsaser och hysteri under gårdagens Under Pressure

Förövrigt var KP kungens pappa lika långsökt som vanligt, en såndär fälla där det viktiga är att redaktionen får visa sig smart, istället för att det första man tänker istället för Kronprins är en förkortning av Kungens Pappa, nej det första man tänker på är att han var Prins för det var hans titel när han stupade
Citera
2023-11-14, 14:43
Medlem
Kändes tveksamt att benämna Ziggy Stardust som allitteration, men enligt Wikipedia verkar det räcka med att ljudet/uttalet är detsamma. De initiala bokstäverna måste alltså inte nödvändigtvis vara exakt likadana.
Citera
2023-11-14, 15:05
Medlem
Citat:
Nej det menar du inte för Linnea gör inga grimaser, spana däremot in Torhammars grimsaser och hysteri under gårdagens Under Pressure
Läs igen. "Att bögen med de jobbiga grimasernas tävlingspartner säger"
Citera
2023-11-14, 17:44
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:

Förövrigt var KP kungens pappa lika långsökt som vanligt, en såndär fälla där det viktiga är att redaktionen får visa sig smart, istället för att det första man tänker istället för Kronprins är en förkortning av Kungens Pappa, nej det första man tänker på är att han var Prins för det var hans titel när han stupade
"Nej det menar du inte" så du vet vad en okänd person på flashback menar eller inte menar? Vad har du rökt? Så man vet vad man ska hålla sig borta ifrån. Jag syftade såklart på situationen där Linnea (som hon tydligen heter) pratade om hennes och Ebbas diskussion om brittiska kungahuset och sa att hon inte kunde se "några problem" hos psykopaten Meghan och Harry vilket säger en del om henne som människa. Hennes medtävlande, (Torehammar eller nåt sånt?) hade absolut ingenting med den diskussionen att göra och han sa inget om Meghan och Harry så varför i helvete skulle jag syfta på honom??? Helt orimligt.

Kan dock hålla med dig om att det var långsökt med "kungens pappa" för man kan ju också säga "kungens far" exempelvis och då blir det inte KP.

Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Läs igen. "Att bögen med de jobbiga grimasernas tävlingspartner säger"
Precis!

Ang. hockeyfrågan i kvällens avsnitt
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2023-11-14 kl. 17:57.
Citera
2023-11-14, 17:54
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Kändes tveksamt att benämna Ziggy Stardust som allitteration, men enligt Wikipedia verkar det räcka med att ljudet/uttalet är detsamma. De initiala bokstäverna måste alltså inte nödvändigtvis vara exakt likadana.
Vi hade en diskussion om det i tråden tidigare förra gången det var samma typ av UP, dvs. alliteration. Den gången var alla frågor samma bokstav förutom en men den hade de felaktigt översatt i texten (Carolina Klüft blev felaktigt Carolina Clüft) så de kanske läst tråden för kändes där som att någon på redaktionen felaktigt trott att hon stavar efternamnet med C och redaktionen verkar ha trott att de fått till det att alla frågor var samma bokstav. För denna gång var det flera grejer, minns inte de andra förutom Ziggy Stardust men tror det var två till som inte var samma bokstav. Konstigt att de tog låttexten på svenska, jag fattade att det var Bowie men tänkte att D och B är ju ingen alliteration så gick vidare till nästa fråga. Men ja det är som du skriver att en alliteration måste inte vara samma bokstav, det är hur de uttalas (som Z i Ziggy och S i Stardust i det fallet)
Citera
2023-11-14, 18:08
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Vi hade en diskussion om det i tråden tidigare förra gången det var samma typ av UP, dvs. alliteration. Den gången var alla frågor samma bokstav förutom en men den hade de felaktigt översatt i texten (Carolina Klüft blev felaktigt Carolina Clüft) så de kanske läst tråden för kändes där som att någon på redaktionen felaktigt trott att hon stavar efternamnet med C och redaktionen verkar ha trott att de fått till det att alla frågor var samma bokstav. För denna gång var det flera grejer, minns inte de andra förutom Ziggy Stardust men tror det var två till som inte var samma bokstav. Konstigt att de tog låttexten på svenska, jag fattade att det var Bowie men tänkte att D och B är ju ingen alliteration så gick vidare till nästa fråga. Men ja det är som du skriver att en alliteration måste inte vara samma bokstav, det är hur de uttalas (som Z i Ziggy och S i Stardust i det fallet)

Jag tror inte direkt redaktionen har något att göra med undertexterna.

Det har ju varit flera grejer som inte har haft samma begynnelsebokstav, så jag tror inte redaktionen trott något alls med tanke på att orden som sagt inte behöver ha samma bokstav.
Citera
2023-11-14, 18:14
Medlem
Crapmagics avatar
S(n)yftnings-felet

Citat:
"Nej det menar du inte" så du vet vad en okänd person på flashback menar eller inte menar? Vad har du rökt? Så man vet vad man ska hålla sig borta ifrån. Jag syftade såklart på situationen där Linnea (som hon tydligen heter) pratade om hennes och Ebbas diskussion om brittiska kungahuset och sa att hon inte kunde se "några problem" hos psykopaten Meghan och Harry vilket säger en del om henne som människa. Hennes medtävlande, (Torehammar eller nåt sånt?) hade absolut ingenting med den diskussionen att göra och han sa inget om Meghan och Harry så varför i helvete skulle jag syfta på honom??? Helt orimligt.
Det var ditt svar här nedan som startade röksvamps förvirringen för mig
Citat:
"Han är jobbig men jag syftade inte på honom syftade på hans medtävlande".

När du skrev syftar inte på honom så går det också att tolka den meningen som att du åsyftade att Linnea gör grimaserna istället det hela kokar alltså ner i en dragkamp om vad vi trodde att den andre ville prata om, där du ville poängtera att det viktiga var vad hon tyckte om Megan, medans jag hoppades att ditt svar rörde grimaserna varför jag villfarligt läste in detta

Citat:
Kan dock hålla med dig om att det var långsökt med "kungens pappa" för man kan ju också säga "kungens far" exempelvis och då blir det inte KP.
Kungens titel går före hans roll som pappa har jag bestämt, så jag tycker ronden borde ha hetat "P som inte är the P" och svaret var Prinsen helt enkelt istället för Kronprinsen, alternativt TP (Trivial pursuit) som i TronPrinsen för det var han, och alla gamla artiklar brukar skriva TP, mens dom som haft småfel kallade honom för kronprinsen vid sin död
Senast redigerad av Crapmagic 2023-11-14 kl. 18:26.
Citera
2023-11-14, 18:15
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Jag tror inte direkt redaktionen har något att göra med undertexterna.

Det har ju varit flera grejer som inte har haft samma begynnelsebokstav, så jag tror inte redaktionen trott något alls med tanke på att orden som sagt inte behöver ha samma bokstav.
Läs mitt inlägg igen. Förra gången var det inte "flera grejer" (som är plural) utan det var en och därför tror jag redaktionen tänkt att det behöver vara samma bokstav den gången. Men senaste gången var det flera grejer utan samma begynnelsebokstav.
Citat:
Det var ditt svar här nedan som startade röksvamps förvirringen för mig

När du skrev syftar inte på honom så går det också att tolka den meningen som att du åsyftade att Linnea gör grimaserna istället det hela kokar alltså ner i en dragkamp om vad vi trodde att den andre ville prata om, där du ville poängtera att det viktiga var vad hon tyckte om Megan, medans jag hoppades att ditt svar rörde grimaserna varför jag villfarligt läste in detta
Jag har dock aldrig nämnt grimaserna från honom (som jag håller med om att de är konstiga och han är irriterande) Det var du som gjorde det så förstår faktiskt inte hur du lyckades med den förvirringen. Men men.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2023-11-14 kl. 18:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in