Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
"Nej det menar du inte" så du vet vad en okänd person på flashback menar eller inte menar? Vad har du rökt? Så man vet vad man ska hålla sig borta ifrån. Jag syftade såklart på situationen där Linnea (som hon tydligen heter) pratade om hennes och Ebbas diskussion om brittiska kungahuset och sa att hon inte kunde se "några problem" hos psykopaten Meghan och Harry vilket säger en del om henne som människa. Hennes medtävlande, (Torehammar eller nåt sånt?) hade absolut ingenting med den diskussionen att göra och han sa inget om Meghan och Harry så varför i helvete skulle jag syfta på honom??? Helt orimligt.
Det var ditt svar här nedan som startade
röksvamps förvirringen för mig
Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
"Han är jobbig men jag syftade inte på honom syftade på hans medtävlande".
När du skrev
syftar inte på honom så går det också att tolka den meningen som att du åsyftade att Linnea gör grimaserna istället
det hela kokar alltså ner i en dragkamp om vad vi trodde att den andre ville prata om, där du ville poängtera att det viktiga var vad hon tyckte om Megan, medans jag hoppades att ditt svar rörde grimaserna varför jag villfarligt läste in detta
Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
Kan dock hålla med dig om att det var långsökt med "kungens pappa" för man kan ju också säga "kungens far" exempelvis och då blir det inte KP.
Kungens titel går före hans roll som pappa har jag bestämt, så jag tycker ronden borde ha hetat "P som inte är the P" och svaret var Prinsen helt enkelt
istället för Kronprinsen, alternativt
TP (Trivial pursuit) som i
TronPrinsen för det var han, och alla gamla artiklar brukar skriva TP, mens dom som haft småfel kallade honom för kronprinsen vid sin död