2013-06-01, 20:47
Medlem
triixiies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpineBod
Du har nog tyvärr rätt. I USA är det lätt att köpa vapen, och därför har de mycket mord och vapenrelaterat våld och olyckor, och många vapen-fanatiker. Om det är lätt att få tag på porr blir det såklart liknande mönster där, fler som blir besatta, beroende, osv.
Nog skulle det bli en bättre värld utan vapen, knark och porr? Jag är inte för legalisering och liberalisering. Tror inte det hjälper, snarare tvärton, i enlighet med mitt resonemang.

Finns det lätt tillgång till något farligt/olämpligt så kommer folk nyttja det, med uppenbara påföljder.
Finns det inte tillgång till t.ex. Porr så tittar man inte/runkar man inte. Enkel logik egentligen

problemet är väl att en diskussion om restriktion av porr lätt leder till att någon anklagas för att vara moralist och bakåtsträvare.
Citera
2013-06-01, 20:48
Medlem
Citat:
Du har nog tyvärr rätt. I USA är det lätt att köpa vapen, och därför har de mycket mord och vapenrelaterat våld och olyckor, och många vapen-fanatiker. Om det är lätt att få tag på porr blir det såklart liknande mönster där, fler som blir besatta, beroende, osv.
Nog skulle det bli en bättre värld utan vapen, knark och porr? Jag är inte för legalisering och liberalisering. Tror inte det hjälper, snarare tvärton, i enlighet med mitt resonemang.

Finns det lätt tillgång till något farligt/olämpligt så kommer folk nyttja det, med uppenbara påföljder.
Finns det inte tillgång till t.ex. Porr så tittar man inte/runkar man inte. Enkel logik egentligen

Problemet tror jag är att
1) Det finns inte tillräckligt konklusiv forskning som stöder att det faktiskt är skadligt att titta på porr för gemene man.
och
2) Alla tycks inte drabbas i samma grad. Har många kompisar som vad jag förstår kollar på porr så gott som dagligen och tar med sig hem tjejer i tid och otid. För att det ska bli lagändringar räcker det nog inte att vi är typ ~10% av snubbarna som får problem av porrkonsumtion.

Men vem vet vad som kommer hända i framtiden. Intressant att DN uppmärksammat fenomenet, och nu även indirekt Aftonbladet med deras artikelserie om sex. Jag är själv definitivt principiellt för att porr ska få finnas lättillgängligt, men implikationerna kanske är värre än jag kan föreställa mig!
Citera
2013-06-01, 21:45
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
En fråga: hur påverkas ni som försöker avstå från porr av all porr-reklam precis bredvid tråden?

Edit: stavfel.

Citat:
Ursprungligen postat av GoPalt
hehe ja vilken ironi Ja visst kan det ju öka suget men det gäller att ha lite självdisciplin och bara trycka undan tankarna.
Skaffa adblock för satan, det gör internet snabbare också.

På måndag har jag varit ren som en vissla i fyra veckor. Jag lider egentligen inte av porrimpotens men detta har verkligen fått tjejerna jag ser omkring mig bli mycket attraktivare och jag känner mig även mindre ful. Så denna process är verkligen något jag rekommenderar.
Citera
2013-06-01, 22:15
Medlem
GoPalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotAGirlCalledBrian
Skaffa adblock för satan, det gör internet snabbare också.

På måndag har jag varit ren som en vissla i fyra veckor. Jag lider egentligen inte av porrimpotens men detta har verkligen fått tjejerna jag ser omkring mig bli mycket attraktivare och jag känner mig även mindre ful. Så denna process är verkligen något jag rekommenderar.
Jag har AdBlock men det lyckas slinka in lite reklam ändå för min del.

Det blev en runk för mig ikväll, tyvärr. Utan porr dock så jag får hoppas att det inte är hela världen. Jag hade egentligen inget överdrivet stort sug så det var jävligt dåligt gjort av mig. Det är bara att kämpa vidare.
Citera
2013-06-01, 22:24
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Citat:
Jag har AdBlock men det lyckas slinka in lite reklam ändå för min del.

Det blev en runk för mig ikväll, tyvärr. Utan porr dock så jag får hoppas att det inte är hela världen. Jag hade egentligen inget överdrivet stort sug så det var jävligt dåligt gjort av mig. Det är bara att kämpa vidare.
Finns det olika sorters varianter av Adblock eller funkar det olika för olika webbläsare? För jag slipper reklamen här på Flashback i alla fall.

Jag misslyckades ett par gånger i början också, det är bara att tänka på känslan man fick efteråt nästa gång suget faller på.
Citera
2013-06-02, 00:04
Medlem
VikingDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Division.Bell
Berätta lite hur det kändes under de 105 dagarna du var utan, Kände du att presterade bättre? Mer sexlust ? Mådde du bättre överhuvudtaget som det mesta i denna tråd verkar tyda på?

Som det gör för alla andra här så gick det både upp och ner för mig, flatlines och ibland skitkåt. En stor skillnad jag kände var att hela min värld blev lite bättre, piggare, kryare och mer energi plus att jag även kände för att springa fram till vissa tjejer och prata med dem, ta kontakt! En rolig grej som har förändrat mig är att innan har jag varit ganska extremt kräsen när det gäller tjejer, men under min PMO tid har jag lärt mig att uppskatta i princip alla tjejer, alla tjejer har blivit mer attraktiva och mer finare i mina ögon även nu när jag har fallit tillbaka i träsket litegrann. Har inte haft sex än faktiskt, men nu känner jag verkligen om bången skulle kunna gå in i strid eller om den skulle vara död. Är bången död idag så vet jag att efter ca.5-7 dagar är den redo om man har porrat, det skulle dock aldrig ha gällt mig innan min 105 dagars PMO.

Citat:
Det är jag också intresserad av att veta. Och det var väldigt slut att det tog slut efter att du kommit så långt som 105 dagar.

Jag kommer inte ihåg exakt vilken dag jag började men jag har klarat mig i ungefär 2 veckor, om inte lite mer. Jag känner ett litet, litet sug men inte så att jag är på väg att relapsa.

105 dagar är väldigt länge, efter ca90 dagar blev jag så frustrerad att jag började smått ogilla PMO eftersom att det till sist gjorde mig frustrerad, galen och spänd. Efter min första utlösning kändes det som att hela världen lättade / fall på plats, kändes sååå RÄTT! och skönt. Det viktiga här är ALLT med måtta! inget till överdrift. Glöm aldrig heller att extrema situationer kräver extrema åtgärder t.ex. kan aldrig få upp bången = 105 dagar PMO

Allting gott, skall bara se till att få bort mitt porr masturberande till enbart masturberande.

Lycka till Allihopa! Ni kan klara det!
Citera
2013-06-02, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VikingD
En stor skillnad jag kände var att hela min värld blev lite bättre, piggare, kryare och mer energi

Samma här! Jag har blivit jämnare i humöret, har inte lika mycket ångest. oro, blir inte lika lätt arg.

Och en fantastisk känsla att vara ordentligt hård när man har sex med sin sambo utan att behöva tänka på porr! Man tänder faktiskt på HENNE!
Citera
2013-06-02, 12:17
Medlem
Fhitals avatar
Är det okej att se till att lilleman där nere lever? Alltså att bara få den att stå up, inget mer?
Citera
2013-06-02, 13:12
Medlem
Du leker med Elden. Om man ska avhålla sig från sex är det så klokt att köra avancerad petting och torrjuckning med tjejen?

Om man varit alkoholist, är det då så klokt att "bara lukta" på whiskyflaskans innehåll...?

Varför utsätta sig för frestelse?
Jag slår vad om att många här har ofta tänkt att de ska "bara kolla litegrand" på porr, att de ABSOLUT inte skulle sitta länge eller runka, utan bara titta lite...

Jo tjena! Hur brukar det sluta..?
Jo att halva dan går bort till patetiskt porrsurfande och runkande!
Citera
2013-06-02, 14:49
Medlem
Division.Bells avatar

Alright, tack för ditt svar, känner själv av förändringarna efter 1 veckas uppehåll och är inte alls sugen på något porrsurfande för tillfället heller faktiskt.
Citera
2013-06-02, 15:28
Medlem
GoPalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotAGirlCalledBrian
Finns det olika sorters varianter av Adblock eller funkar det olika för olika webbläsare? För jag slipper reklamen här på Flashback i alla fall.

Jag misslyckades ett par gånger i början också, det är bara att tänka på känslan man fick efteråt nästa gång suget faller på.

Jag använder Chrome och extensionen AdBlock och jag har fortfarande kvar reklamen här på FB. Kanske är ett fel jag är ensam om. Kanske dags att ominstallera det eller nåt?
Edit: Jag ominstallerade AdBlock och nu funkar det.

Citat:
Ursprungligen postat av VikingD
105 dagar är väldigt länge, efter ca90 dagar blev jag så frustrerad att jag började smått ogilla PMO eftersom att det till sist gjorde mig frustrerad, galen och spänd. Efter min första utlösning kändes det som att hela världen lättade / fall på plats, kändes sååå RÄTT! och skönt. Det viktiga här är ALLT med måtta! inget till överdrift. Glöm aldrig heller att extrema situationer kräver extrema åtgärder t.ex. kan aldrig få upp bången = 105 dagar PMO

Allting gott, skall bara se till att få bort mitt porr masturberande till enbart masturberande.

Lycka till Allihopa! Ni kan klara det!

Ja det är duktigt gjort av dig Men det lät ju inte som ett trevligt resultat. Frustrerad, galen och spänd, mmm underbart

Citat:
Du leker med Elden. Om man ska avhålla sig från sex är det så klokt att köra avancerad petting och torrjuckning med tjejen?

Om man varit alkoholist, är det då så klokt att "bara lukta" på whiskyflaskans innehåll...?

Varför utsätta sig för frestelse?
Jag slår vad om att många här har ofta tänkt att de ska "bara kolla litegrand" på porr, att de ABSOLUT inte skulle sitta länge eller runka, utan bara titta lite...

Jo tjena! Hur brukar det sluta..?
Jo att halva dan går bort till patetiskt porrsurfande och runkande!

Det ligger mycket i det du säger. Då gör man vad man kan för att fresta sig själv till att misslyckas. Samtidigt kan det ju kännas så harmlöst att att titta en snutt på lite porr och sedan sluta, men då har man väckt suget på riktigt.
Senast redigerad av GoPalt 2013-06-02 kl. 15:34.
Citera
2013-06-02, 17:22
Medlem
Fhitals avatar
Har idag klarat 14 dagar. Jag känner hur suget påverkar mig men det är bara att stå emot. Några positiva effekter finns det säkert men jag kan inte specificera några enstaka. Jag mår överlag bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in