Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-13, 11:35
Bannlyst
En terroristaktion i fylla. Den första i sitt slag. Tyvärr öppnade han upp sig alldeles för tidigt och poliskvinnan agerar instinktivt.

Citera
2013-07-13, 11:37
Medlem
BruceMosess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanson
Jo jag tänkte det också. När han håller i hundhalsbandet, det hade inte krävts någon jättedemonstration av fysisk styrka att lyfta upp hela hundskrället och dunka den i asfalten huvud först.

Nu hade hon förvisso tur, att han var så full och trots allt inte upplevde sig hotad till livet. Men en nykter man som tränar någorlunda regelbundet hade kunnat vänt hela situationen fullständigt

Ja, lägg där till att om han tränat någon kampsport, t.ex mma. Då kunde det gått illa.
Var verkligen polisen ensam på plats?
Citera
2013-07-13, 11:43
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GostaBerling
Du tycker att kärringsnuten är offret. Svårare än så är det inte.

Klargjorde i mitt första inlägg i den här tråden att jag är mot kvinnor i mansyrken, hatar att de ska kvoteras in och ta random jobb från män med bättre kvalifikationer osv.
Citera
2013-07-13, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BruceMoses
Ja, lägg där till att om han tränat någon kampsport, t.ex mma. Då kunde det gått illa.
Var verkligen polisen ensam på plats?

Ser ut som att polisen var ensam polis på plats. Visst hade säkert ambulanspersonalen kallat på hjälp och annat om det spårade ur fullständigt och kvinnan låg sönderslagen på backen, men det hjälper ju knappast henne i det läget. Lika trasig är hon och lika förstörd är hunden.

Nä, lite basic överlevnadsinstinkt kan nog vara bra att lära ut på polisutbildningen också. Jag får intrycket av att de räknar med respekt bara i egenskap av sitt yrke, men när den respekten far ut genom fönstret (t.ex. när man bussar en hund och våldseskalera flera steg mot en man som säger fula ord) så kan det gå riktigt hett till.

Människor är mer ömtåliga än vi tror och skulle hon tappa batongen/bli avväpnad vilket inte är ett helt otroligt scenario (som syns i bland annat den här videon http://www.liveleak.com/view?i=c64_1345263057) så tar det inte många batongslag i huvudet innan hon lever resten av sitt liv som grönsak på institution.
Citera
2013-07-13, 11:44
Medlem
I detta fall har det begåtts oproportionerligt våld och osanningssägande rapportering från polistjänstemannen till hennes befäl.

Vad är allvarligaste övertrampet, oproportionerligt våld eller osanningssägandet?
Citera
2013-07-13, 11:47
Medlem
Nido6s avatar
Jag råkar ha oturen att ha en aspirerande poliskvinna i bekantskapskretsen.
Hon är den mest labila jäveln jag någonsin träffat.
'Nuf said.
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Det finns nog jobb åt henne där hon slipper möta andra människor, där passar hon bättre.
Där andra människor slipper möta henne, menar du?
Senast redigerad av Nido6 2013-07-13 kl. 11:49.
Citera
2013-07-13, 11:47
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Klargjorde i mitt första inlägg i den här tråden att jag är mot kvinnor i mansyrken, hatar att de ska kvoteras in och ta random jobb från män med bättre kvalifikationer osv.

Du klargjorde att du hatar kvinnor. Polisen är fortfarande offret i dina ögon.
Citera
2013-07-13, 11:53
Medlem
Dammigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Förstår vad?
Mannen är inte aggressiv eller hotfull när han står där med blod på tröjan och säger att han ska spränga hela gatan? Uppenbart påverkad av något och han har uppenbarligen varit aggressiv som fan i vad som bara kan vara minuter, eller sekunder tidigare.

Sen vet jag inte vad det här heller spelar för roll då polisen i fråga knappast var medveten om det här vittnesmålet som med största sannolikhet kommer från en nära vän till mannen. Trovärdigt.

Om han varit aggressiv tidigare så kan det knappast vara anledning att spöa honom.
Hur långt räcker tidigare aggression för att motivera spö?
2 sekunder 2 minuter kanske 2 veckor?

Han är ju inte aggressiv när toksnuten blir aggressiv.
Den ende som är aggressiv är faktiskt snutjäveln.
Citera
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GostaBerling
Du klargjorde att du hatar kvinnor. Polisen är fortfarande offret i dina ögon.

Hur klargjorde jag att jag hatar kvinnor tycker du?
Kvinnor är inte, av uppenbara skäl, anpassade för vissa yrken. Kvinnor inom poliskåren ser jag dock inga generella problem med. Det är ju när det blir såna här extrema situationer där dåliga omständigheter bara staplar sig på varandra som det inte är optimalt.
Citera
Medlem
noidea2k8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkompisen
Rapporten är en allmän handling. Jag har den i papper bara. Ring och fråga om en själv. Grishorans beskrivning i rapporten är att killen skulle ha riktat slag mot henne grishoran. Och det stämmer inte enligt videofilmen.

Fota gärna och lägg upp om du har tid
Citera
2013-07-13, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkompisen
I detta fall har det begåtts oproportionerligt våld och osanningssägande rapportering från polistjänstemannen till hennes befäl.

Vad är allvarligaste övertrampet, oproportionerligt våld eller osanningssägandet?

Får väl svara själv: Om man fälls för oproportionerligt våld leder det nästan alltid till böter sällan fängelse, men blir man fälld för osanningsenligt rapportbeskrivning till polisbefäl leder det till fängelse och sparken.
Citera
2013-07-13, 11:58
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dammig
Om han varit aggressiv tidigare så kan det knappast vara anledning att spöa honom.
Hur långt räcker tidigare aggression för att motivera spö?
2 sekunder 2 minuter kanske 2 veckor?

Han är ju inte aggressiv när toksnuten blir aggressiv.
Den ende som är aggressiv är faktiskt snutjäveln.

Hon fjuttar in ett par slag av bara farten precis när han är på väg ner och är nere.

2 sekunder eller 2 minuter låter som båda som troliga riskzoner tycker jag.

Han är inte speciellt aggressiv i filmen annat än med det han säger, nej. Men vad spelar det för roll. Det är lätt att säga med facit i hand. Som jag skrev för några timmar sedan, skulle hon ha värmt upp honom med några örfilar först för att inte gå ut för hårt när hon gjorde bedömningen att ett gripande var nödvändigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in