2015-11-09, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Åklagarens gärningsbeskrivning är inte hugget i sten. Det är en indiciekedja som delvis bygger på teknisk beskrivning. Vi är ett antal sanningssökare i tråden, bl.a. jag själv som skulle vilja veta vad Lisa egentligen har blivit utsatt för. Vi är inga konspiratörer, bara nyfikna. Avskrift (det går inte att kopiera texten) från FUP sida 476:

”…- två blånader med underhudsblödningar på baksidan av högra knäleden och underbenet
/…/ Utseendet av skadorna på högra benet visar att dessa orsakats av trubbigt våld.
Utseendet och lokaliseringen av skadorna tillåter ingen slutsats om hur och när skadorna har uppkommit.”

Det framgår ingenstans att Lisa hade en benskada före gärningen. Det är rimligt att anta att skadan uppkom i samband med mordet.

Vidare har jag reagerat på att man ser en tydlig smutsfläck på högra byxbenet på bilden på sidan 861. Motsvarande smuts finns inte på jeansen som satt utanpå adidasbyxan.

Jag vill också veta sanningen, men arbetar med mig själv, att acceptera att det ibland inte går att få fram sanningen i sin helhet.

Det som är viktigt att hålla isär är att sanningen och alla detaljer om gärningen är angelägna att få fram, men om det inte går; så betyder det inte att Litauern är oskyldig. Eller att bristen på olika sanningar och detaljer om ett mord skulle vara rimligt tvivel i en domstol om att det är "rätt" gärningsman.

Det är slutsatserna en del personer kommer fram till i brist på "hela" sanningen som är orimliga.
2015-11-09, 12:20
Medlem
skaraborgskan1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Lisa hade en bra relation till sina föräldrar och brukade berätta allt för sina mamma. Nyligen hade hon brutit med en ung man som alla beskriver i positiva ordalag och som även föräldrarna tyckte om. Skulle det inte kunna vara så att hon tyckte att f.d. pojkvännen var för tråkig? Det fanns en stamgäst på kafeterian som Lisa tycks ha haft en speciell relation till. Han var mörkhårig med hästsvans och kanske sju-åtta år äldre än henne. Kanske spännande för henne?

Jag menar förstås han som beställde Ängasoppa när den var slut. Det var Lisa som tycks ha tagit kontakt med honom vid tillfället, där han satt med en jämnårig kvinna. Lisa hade förmått honom att istället beställa en annan soppa mot ett tillgodokvitto. Till flera i personalen hade hon antytt att hon kände mannen och till Maria i köket hade hon t.o.m. sagt att det var hennes pojkvän. Enligt familjen brukade hon vara lite blyg till en början, så en del tyder på att de faktiskt kände varandra.

Eftersom han var stamgäst, hade haft kontakt med Lisa på söndagen och eftersom han antagligen betalade kafébesöket med ett kort utställt på en Kerst*n Ham*lton, så undrar jag om det är känt vem han var? Är han hörd?

Intressant spår som är oskyldigt och ju
kan stämma även om jag tror att NB är skyldig så kan det ju bringa mer klarhet i händelseförloppet.

Spånar bara vilt vidare på dina spår ovan;

Jag bor i norra delen av spenaten. Har bott här i spenaten sen jag va 12.

Släkten H är adliga.
Inte en så stor släkt vad jag känner till iaf.

Min bror är typ i den åldern du beskriver mannen i. Alltså född i början av 90- talet. Hans hade en klasskompis som var en i släkten H. Fast det är en kvinna.

Familjen H bor alltså i norra delen av spenaten
Och spenaten är inte så stor.

Försöker dock minnas vad hennes syskon hade för kön å ålder.

Återkommer om detta.
2015-11-09, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad sägs om instoppad i sopsäckar på fyndplatsen?
Absolut. Men repstumpar ligger på diskbänken, så man skulle också kunna tänka sig nerskärning, ev i säck, bärande till diskbänken, renskärning från snöre och färdigemballering. Det viktiga är att säckarna liksom anmäler sig själva på fotot. Med säckar kan man göra täta emballage. Frågan är varför emballaget i så fall togs av vid byssjan ?
2015-11-09, 12:22
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Lisas lärare i svenska, som bor i Blomberg, sa i förhör att hon kunde föreställa sig att Lisa skulle kunna lägga sig i om hon såg något misstänkt. Men att hon ensam eller i sällskap med en främling skulle gå in i ladan tror jag inte på.
Sven Pilfalk berättar att han och hans fru åkte från Källby hållet mot hemmet på Hällekis säteri. Sven säger att han hade en bil framför sig som körde sakta. De passerar cafét vid Blombacka någon gång mellan 18.45 – 18.55. Då de är i höjd med cafét så observerar han en bil i ögonvrån. Bilen står på caféts norra gavel och som han upplever det är på väg att köra ut från parkeringsplatsen. Han vet inte åt vilket håll den körde men tror inte att den körde norrut eftersom den borde kommit ikapp honom då. Han säger att bilen såg "Japansk" ut den var kantig och avhuggen där bak. Färgen var ljust blå eller grå. Bilen var något äldre. (FUP 329)

Har du funderat något mer på vad det var för bil du såg utanför caféet i Blomberg den 7 juni?
Sven uppger att han funderat en del och fortfarande är inne på att det är en japansk bil av äldre modell. Sven har letat på nätet efter bilmodeller som kan överensstämma med bilen han såg. Han har hittat en Toyota Corolla, 80-tals modell, fyrdörrars, kombiaktig och kantig i modellen som han tycker överensstämmer med vad han såg.

Du uppgav i tidigare förhör att bilen var ljust blå eller grå stämmer det?
Han uppger att det stämmer vad han uppgett i tidigare förhör.

Hur säker är du på tiden då du passerar caféet?
Sven är säker på att tiden var någonstans mellan 18.50–18.55 då han passerar caféet. Han kom hem till sin bostad strax efter kl. 19.00 i Hällekis.

Såg du några personer utanför caféet? Är det något mer du vill berätta för polisen?
Han såg inga personer och han vet ej om det ens satt någon i bilen han såg. Sven hade fordon framför sig på vägen och var mer koncentrerad på dem. Han uppger att han vet vilken bil de misstänkta kör och att det inte var den bilen han såg utanför caféet.

Vad har de misstänkta för bil?
Det är något bussliknande.

Hur vet du det?
Sven uppger att han bor i Hällekis och ofta åker förbi Blomberg. Han har sett de misstänkta och deras bil då de arbetat i ladugården vid caféet samt renoverat ett hus i närheten av caféet. (FUP 330)
Denna bil skulle ha kunnat tillhöra mannen som en halvtimme innan stod utanför ladan, men polisen var bara intresserad av informationer av den misstänktes bil.

Mitt fetande.

FUP 168
Förhör med Berggre*, Joaki*; 2015-06-08 16:40

Joaki* Berggre* bor i huset bakom Blombergs café. Där bor han tillsammans med sin sambo
Therese Rhen och deras två barn.

Igår den 7 juni var Joakim borta på dagen och kom hem klockan 19.38.
Han vet exakt tiden för han talade då med sin sambo i telefonen.
Sambon hade tidigare på dagen vid 12.30 –13.00 tiden åkte med barnen till Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby.
Joakim kom från Källbyhållet. Han åkte i sambons ljusblå Toyota Corolla.
Han var ensam i bilen.
När han kom hem tog han en runda i trädgården då det var fint men blåsigt väder. Han
såg då att en moped stod parkerad på baksidan av caféet, invid soptunnorna. Han la inte
märke till något speciellt med mopeden. Han såg inga personer i närheten.

FUP 171
Joaki* Berggre* säger att han åkte hemifrån den 7 juni 2015 vid 15.30 – 16 tiden. Han åkte i
sin sambos ljusblåa toyota Corolla, av Combi coupé modell.

http://biluppgifter.se/fordon/?o=6259746&i=0&s=merinfo
JBs TOYOTA COROLLA (2005) halvkombi, ljusblå

Andra vittnen som sett en Toyota Corolla liknade bil den 7 Juni

FUP 304
Förhör med Hal*, Anna-Kari*; 2015-06-24 14:19
Jag tittar på klockan och ser att den är 18.10.
När vi kommer på lite håll ser vi att det står åtminstone en bil. Den är lite turkosgrön och det
är jag och Peter överens om. Vi vet inte vad det var för sorts bil. Det var någon likande
Toyota Corolla, kanske sent från 90 runt 2000 kanske 15 år gammal
.

På vilken parkering såg du bilen?
Jag har för mig att den stod på den främre parkeringen där uteserveringen är.
Gjorde du några andra iakttagelser på platsen?
Vi osäkra på vilken sida av vägen som bilen stod, jag trodde den stod på cafésidan men Peter
tror att den stod på den sidan som ladan var.
Vi tittade mest åt höger på cafésidan eftersom vi ville fika.

FUP 298
Förhör med Holmqvis*, Ann-Kristi*; 2015-07-08
Hon berättar att de åkte upp på Kinnekulle och passerade Blombergs café strax före kl. 17.00.
Hon säger att när de passerade caféet så var det väldigt lite folk där och hon fick
uppfattningen att de höll på att stänga. Hon säger att på parkeringsplatsen norr om caféet stod
det en liten ljusblå bil parkerad
Senast redigerad av Theforeigner 2015-11-09 kl. 12:31.
2015-11-09, 12:24
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Åklagarens gärningsbeskrivning är inte hugget i sten. Det är en indiciekedja som delvis bygger på teknisk beskrivning. Vi är ett antal sanningssökare i tråden, bl.a. jag själv som skulle vilja veta vad Lisa egentligen har blivit utsatt för. Vi är inga konspiratörer, bara nyfikna. Avskrift (det går inte att kopiera texten) från FUP sida 476:

”…- två blånader med underhudsblödningar på baksidan av högra knäleden och underbenet
/…/ Utseendet av skadorna på högra benet visar att dessa orsakats av trubbigt våld.
Utseendet och lokaliseringen av skadorna tillåter ingen slutsats om hur och när skadorna har uppkommit.”

Det framgår ingenstans att Lisa hade en benskada före gärningen. Det är rimligt att anta att skadan uppkom i samband med mordet.

Vidare har jag reagerat på att man ser en tydlig smutsfläck på högra byxbenet på bilden på sidan 861. Motsvarande smuts finns inte på jeansen som satt utanpå adidasbyxan.
Jag tror att adidasbyxorna satt utanpå jeansen (som var hennes arbetsbyxor). Benskadan är intressant även om jag tycker mig ha läst att den skulle kunna varit några dagar gammal vid mordet. Om ingen bekant lockade in henne i ladan, så tror jag att mordet skedde vid mopeden.

Snara runt halsen och kanske en spark i knävecket. En van mördare som sedan snabbt kunde gömma kroppen tillfälligt utan att utlösa larmet från rörelsedetektorn.
2015-11-09, 12:30
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Skulle vara intressant att hitta detta i FUP.

Det är lite svårt för normalbegåvade personer att hitta en alternativ mördare med hjälp av FUP, men i mina ögon har polisen gjort bort sig och det kan i varje fall jag utläsa av FUP. Hela totalförsvaret engagerade sig på ett tidigt stadium för att få honom fälld och ingen kommer någonsin att erkänna eventuella oegentligheter. NB har i nuläget ingen hjälp att få, även om han osannolikt nog inte skulle vara inblandad i mordet.

Sådant här kan man kanske använda för en reflektion:

Det finns en "storyline" som presenterats i rättegången. Den är uppbyggd på ett antal solida faktablock, som samtidigt styrker de vitala delarna i brottsbeskrivningen. Men historien är för närvarande inte komplett, och det är givetvis så att den som skulle kunna medverka i den processen är gärningsmannen. Men det vill han inte, i alla fall inte just nu.

Då finns det en mängd information, som förefaller ha möjlighet att ha med händelsen att göra. Problemet här är att det kan ha med saken att göra eller så är det inte så. Att det stått en turkos bil på kaféets parkering strax före sju på kvällen är en sådan händelse. Har då denna med mordet att göra? (Eller, har två personer som äter på kaféet samma dag med mordet att göra - och så vidare).

Här får man helt enkelt lita på att OM den turkosa bilen har med mordet att göra, så kommer den att spåras, det finns vittnen, det finns beröringspunkter, den dyker upp igen. OM den turkosa bilen stannade helt plötsligt, chauffören rättade till sin kavaj, och sedan körde den igen - då har det ingen bäring på mordet.

Ett av de misstag som ovana analytiker ofta gör är misstaget att allt skall med, även sådant som inte har med saken att göra. Tänker man så blir man raskt försedd med svår huvudvärk, för flertalet händelser som inträffar i trakten har INTE med mordet att göra. Däremot är det förstås viktigt att fastslå vilka händelser som HAR med mordet att göra, så man måste sortera. Men att både sortera bort och sortera in är vitalt. Det här är delvis en skicklighetssport, men för den som vill läsa 5000 sidor slask finns det där.

Jag vill gärna tro att ombudet (f d åklagaren) och kanske någon eller några biträden läst de här 5000 sidorna, och har man då inte hittat något konkret att gå vidare med, så har nog utredningen och försvaret fungerat så bra det kan. (Att ombudet försvarar i gränslandet till att peka ut alternativa gärningspersoner och mer allmänt försöka bygga tvivel om teknikutredningen är ju också ett tecken på en bra utredning, även om den naturligtvis inte var bra för den åtalade.
2015-11-09, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
DNA-spår på bar kropp är inget måste. En sjuk sexualsadist vill ju inte känna "närhet" utan beskådar sitt "verk" lite på avstånd för att känna den totala dominansen och kontrollen. Är sig själv han "tar på" i det läget, för att tillfredsställa sig själv och just då har han inga handskar.
Handskarna använder han väl vid "grovjobbet" i tron att inte avsätta spår så det är inget konstigt att det inte finns fingeravtryck, DNA-spår på tejp osv. Att det inte finns spår i bilen är ju inte svårare att förklara än att han använt sig av plast runt LH när han fraktat henne. Lägg märke till hur skitigt och rörigt det ser ut i hans bil, förutom i bagaget där det ser rent, fint och välstädat ut.

Angående att han skulle uppvisa ett beteende som en oskyldig skulle ha gjort så håller jag inte alls med om det. Tvärtom, han vaggar fram och tillbaka, ser ut att försöka tränga inne och tillbaka den sanning han bär på om mordet. Han såg också tämligen oberörd ut när bilder av mördade LH visades och han har mestadels bara suttit och vaggat, tittat ner i bordet och endast visat känslor när han själv känt sig väldigt trängd, när han tyckt synd om sig själv.
Bagageutrymme i bil välstädat? Där ligger ju gul plast och verkar avsedd för målerigrejer, sådant man inte vill ha på säten. Skulle en kropp ha legat ovanpå detta så borde det ha funnits några spår kan man tycka. Hur kan man bära ur en kropp (kanske med plast runt) utan att någon färg eller liknande från bilen återfinns i boden på kropp, ytterdörr, skåpdörr, golv eller bränsledunk?

Du kanske kan sätta dig in i hur du själv skulle betee dig om du satt i en liknande situation? Han kanske kan relatera till omständigheter han känner till som sin frus röst, deras katt men inte en okänd flicka. Grät någon annan än Lisas föräldrar under rättegången, advokaten, åklagaren eller Tore?
2015-11-09, 12:47
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

FUP 168
Förhör med Berggre*, Joaki*; 2015-06-08 16:40

Joaki* Berggre* bor i huset bakom Blombergs café. Där bor han tillsammans med sin sambo
Therese Rhen och deras två barn.

Igår den 7 juni var Joakim borta på dagen och kom hem klockan 19.38.
Han vet exakt tiden för han talade då med sin sambo i telefonen.
Sambon hade tidigare på dagen vid 12.30 –13.00 tiden åkte med barnen till Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby.
Joakim kom från Källbyhållet. Han åkte i sambons ljusblå Toyota Corolla.
Han var ensam i bilen.
När han kom hem tog han en runda i trädgården då det var fint men blåsigt väder. Han
såg då att en moped stod parkerad på baksidan av caféet, invid soptunnorna. Han la inte
märke till något speciellt med mopeden. Han såg inga personer i närheten.

FUP 171
Joaki* Berggre* säger att han åkte hemifrån den 7 juni 2015 vid 15.30 – 16 tiden. Han åkte i
sin sambos ljusblåa toyota Corolla, av Combi coupé modell.

http://biluppgifter.se/fordon/?o=6259746&i=0&s=merinfo
JBs TOYOTA COROLLA (2005) halvkombi, ljusblå

Andra vittnen som sett en Toyota Corolla liknade bil den 7 Juni

FUP 304
Förhör med Hal*, Anna-Kari*; 2015-06-24 14:19
Jag tittar på klockan och ser att den är 18.10.
När vi kommer på lite håll ser vi att det står åtminstone en bil. Den är lite turkosgrön och det
är jag och Peter överens om. Vi vet inte vad det var för sorts bil. Det var någon likande
Toyota Corolla, kanske sent från 90 runt 2000 kanske 15 år gammal
.

På vilken parkering såg du bilen?
Jag har för mig att den stod på den främre parkeringen där uteserveringen är.
Gjorde du några andra iakttagelser på platsen?
Vi osäkra på vilken sida av vägen som bilen stod, jag trodde den stod på cafésidan men Peter
tror att den stod på den sidan som ladan var.
Vi tittade mest åt höger på cafésidan eftersom vi ville fika.

FUP 298
Förhör med Holmqvis*, Ann-Kristi*; 2015-07-08
Hon berättar att de åkte upp på Kinnekulle och passerade Blombergs café strax före kl. 17.00.
Hon säger att när de passerade caféet så var det väldigt lite folk där och hon fick
uppfattningen att de höll på att stänga. Hon säger att på parkeringsplatsen norr om caféet stod
det en liten ljusblå bil parkerad
Tackar! Det finns omfattande känd trafik vid platsen och tiden. Det borde kunna gå att göra en överskådlig sammanställning på något vis. Sedan måste man komma ihåg att det finns stor osäkerhet i uppgifter om vad folk tycker sig komma ihåg om vad de sett i ögonvrån någon dag innan.

Om det inte var frågan om en silvrig VW förstås!
2015-11-09, 12:53
Medlem
Citat:
Lisas lärare i svenska, som bor i Blomberg, sa i förhör att hon kunde föreställa sig att Lisa skulle kunna lägga sig i om hon såg något misstänkt. Men att hon ensam eller i sällskap med en främling skulle gå in i ladan tror jag inte på.
Sven Pilfalk berättar att han och hans fru åkte från Källby hållet mot hemmet på Hällekis säteri. Sven säger att han hade en bil framför sig som körde sakta. De passerar cafét vid Blombacka någon gång mellan 18.45 – 18.55. Då de är i höjd med cafét så observerar han en bil i ögonvrån. Bilen står på caféts norra gavel och som han upplever det är på väg att köra ut från parkeringsplatsen. Han vet inte åt vilket håll den körde men tror inte att den körde norrut eftersom den borde kommit ikapp honom då. Han säger att bilen såg "Japansk" ut den var kantig och avhuggen där bak. Färgen var ljust blå eller grå. Bilen var något äldre. (FUP 329)

Har du funderat något mer på vad det var för bil du såg utanför caféet i Blomberg den 7 juni?
Sven uppger att han funderat en del och fortfarande är inne på att det är en japansk bil av äldre modell. Sven har letat på nätet efter bilmodeller som kan överensstämma med bilen han såg. Han har hittat en Toyota Corolla, 80-tals modell, fyrdörrars, kombiaktig och kantig i modellen som han tycker överensstämmer med vad han såg.

Du uppgav i tidigare förhör att bilen var ljust blå eller grå stämmer det?
Han uppger att det stämmer vad han uppgett i tidigare förhör.

Hur säker är du på tiden då du passerar caféet?
Sven är säker på att tiden var någonstans mellan 18.50–18.55 då han passerar caféet. Han kom hem till sin bostad strax efter kl. 19.00 i Hällekis.

Såg du några personer utanför caféet? Är det något mer du vill berätta för polisen?
Han såg inga personer och han vet ej om det ens satt någon i bilen han såg. Sven hade fordon framför sig på vägen och var mer koncentrerad på dem. Han uppger att han vet vilken bil de misstänkta kör och att det inte var den bilen han såg utanför caféet.

Vad har de misstänkta för bil?
Det är något bussliknande.

Hur vet du det?
Sven uppger att han bor i Hällekis och ofta åker förbi Blomberg. Han har sett de misstänkta och deras bil då de arbetat i ladugården vid caféet samt renoverat ett hus i närheten av caféet. (FUP 330)
Denna bil skulle ha kunnat tillhöra mannen som en halvtimme innan stod utanför ladan, men polisen var bara intresserad av informationer om den misstänktes bil.

Ja, det förekommer en del blå bilar med.

Förhör med Andersson Romlycke, Rebecka; 2015-06-09
s.156 (118)
Citat:
Rebecca vet att den blå bilen kördes av en äldre dam, för när de körde om henne, så sa hon att det var så typiskt att det var en äldre dam som körde så långsamt. Rebecca vet inte vad det varför märke på bilen. Det kan varit Renault eller Seat.

Förhör med Holmqvist, Ann-Kristin; 2015-07-08
s.336 (298)
Citat:
Hon berättar att de åkte upp på Kinnekulle och passerade Blombergs café strax före kl. 17.00. Hon säger att när de passerade caféet så var det väldigt lite folk där och hon fick uppfattningen att de höll på att stänga. Hon säger att på parkeringsplatsen norr om caféet stod det en liten ljusblå bil parkerad.

Förhör med Arnesen, Marita; 2015-06-10
s.344 (306)
Citat:
Maritha säger att de sedan körde vänster ned mot Hjälmsäter, då det är en mindre väg som var det lite besvärligt med att möta andra bilar. Det var en hel del trafik som de mötte utmed vägen. Hon kommer särskilt ihåg en blå bil av nyare typ. Hon beskriver den i storlek som en Opel Merriva, då hon har en sådan själv. Den stod still utmed vägen trots att de stannade för att släppa fram honom. Det var en yngre kille som körde bilen.

Förhör med Rundqvist, Jan Arvid; 2015-06-12
s.351 (313)
Citat:
Han lade märke till att hon hade vindtäta kläder på sig men kommer inte ihåg färg. Han kommer inte ihåg vad det var för bil han mötte, det som kommer upp i huvudet på honom är en blå bil men inget märke på bilen.

Förhör med Eiduks, Osvalds; 2015-06-26
s.423 (385)
Citat:
Osvalds uppskattar att cirka 10 minuter senare passerade de förbi Blombergs café och strax därefter när de befann sig vid "Blombergsskylten" kom de ikapp en VW Sharan.

VW Sharanen var av den äldre modellen som tillverkades fram till 1999 säger Osvalds. Han minns inte registreringsnumret på bilen men han minns att den hade litauiska skyltar. Den var silvergrå till färgen. Osvalds kan inte säga hur många personer som åkte i den.

De åkte sedan långsamt mot Källby. Framför Sharanen körde en mindre blå skåpbil eventuellt en VW Caddy eller en Berlingo. När de kom till Källby körde Sharanen in höger till affären. Den blå bilen som kört först fortsatte upp till korsningen och fortsatte sedan rakt fram där.

Förhör med Broman, Lars; 2015-06-15
s.414 (376)
Citat:
Bilen var en kombi och känslan var att den var något högre än en "vanlig" bil. Färgen är Lars inte helt säker på men uppger att den inte var svart eller vit. Den var inte heller "skrikig" till färgen (dvs. röd gul eller liknande). Lars vill minnas att bilen var blå eller blå/grå, troligen mer "åt det silvriga hållet". Eventuellt kan det ha varit metalliclack. Angående färgen förtydligar Lars att det var en ljusare ton på bilens färg.

Och som du nämner.

Förhör med Pilfalk, Sven; 2015-06-11
s.367 (329)
Citat:
Blombacka någon gång mellan 18.45 – 18.55. Då de är i höjd med cafét så observerar han en bil i ögonvrån. Bilen står på caféts norra gavel och som han upplever det är på väg att köra ut från parkeringsplatsen. Han vet inte åt vilket håll den körde men tror inte att den körde norrut eftersom den borde kommit ikapp honom då.

Han säger att bilen såg "Japansk" ut den var kantig och avhuggen där bak. Färgen var ljust blå eller grå. Bilen var något äldre.
Senast redigerad av Moretex 2015-11-09 kl. 13:00.
2015-11-09, 13:08
Medlem
Djurdyrkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Ja, men det är inte så supervanligt som det var vid millenniumskiftet då verkligen alla under femtio hade string. En sportigt klädd tjej med rosa Henri Lloyd jacka och överdragsbyxor, typ Addidas, hade jag förväntat mig trosor av modernare stuk. Typ hipsters från Victoria's Secret. Hon hade ju nyligen varit i New York oxå.

Det klart, men man kan ju inte se på en person vilka trosor hon använder
2015-11-09, 13:12
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Tackar.
Ja jädrar. Där var det nog nära till ett erkännande.

Är inte så helsäker på att det där var nära.
Ser mer ut som en skapligt skådespeleri blandat med självvalda detaljer ur eget huvud i syfte att krydda sitt "uttryck" med.

Man skulle hettat upp honom ordentligt. Jag tror inte han är så djup som han verkar.
2015-11-09, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Är inte så helsäker på att det där var nära.
Ser mer ut som en skapligt skådespeleri blandat med självvalda detaljer ur eget huvud i syfte att krydda sitt "uttryck" med.

Man skulle hettat upp honom ordentligt. Jag tror inte han är så djup som han verkar.

Det är den uppfattningen jag också har fått. Förhören är inte bra, det blir för många pauser och för lågt tempo. Felet är att det inte finns samarbete med Litauisk polis, och att man inte bett dem om hjälp.

Ett vettigt samarbete inom EU och länder emellan vore att man lånade en skicklig förhörsledare från Litauern, som efter en genomgång med svensk polis hade fått sköta förhören med Litauern.

Det jag har noterat i flera fall där utlänningar är åtalade, är att de missförstår den tonen vi har i Sverige, och de får en chock när domen blir livstid. Det handlar om dubbla budskap som mördare som Litauern vantolkar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in