Citat:
Min teori av mordet på Lisa är följande:(Min fetning): det är lovvärt att intressera sig för fall där oskyldiga döms för brott de inte har begått. Frågan är om detta fall hör till den kategorin.
Vem tror du skulle ha intresse av att förgripa sig på LH? (med förgripa sig menar jag även detta sällsynta som består i en slags voyeuristisk sexualsadism)
Och hur har denne (okände) människa lyckats med att inte avsätta några biologiska spår på LH emedan det finns 10 DNA-träffar på LH:s kläder som kan härledas till NB samtidigt som NB säger sig aldrig ha sett eller träffat LH?
Vem tror du skulle ha intresse av att förgripa sig på LH? (med förgripa sig menar jag även detta sällsynta som består i en slags voyeuristisk sexualsadism)
Och hur har denne (okände) människa lyckats med att inte avsätta några biologiska spår på LH emedan det finns 10 DNA-träffar på LH:s kläder som kan härledas till NB samtidigt som NB säger sig aldrig ha sett eller träffat LH?
Lisa åker iväg med mopeden hemåt, på vägen blir hon kidnappad av personer i den svarta SUV bilen, sannolikt går hon omkull med mopeden, när man ser till skrapmärken på mopeden.
Lisa blir strypt i bilen och kvävs till döds, mopeden förs tillbaka där den fanns.
Lisas kropp blir dumpad på något ställe, men den placeras inte i byssjan, den risken skulle inte gärningsmännen ha tagit den tiden på kvällen, som är helt orealistiskt.
Logiskt sett kom kroppen till byssjan sannolikt den 11 juni då har likstelheten släppt.
Ett vittne CB såg in i byssjan den 9 juni och kunde inte se klädhögen som fanns på kroppen och hängde ut från skåpet, som däremot fanns på bilden som togs när kroppen hittades den 12 juni.
Vittnet kunde också se att någon troligen varit inne i byssjan innan, därför det fanns grässtrån som var klämd mellan dörren när han gick in.
När kroppen obducerades påträffades ett grönt färskt löv på kroppen, som kan ses som ett bevis att kroppen hade inte legat i byssjan från försvinnandet.
Enligt uppgifter i FUP har polisen inte undersökt byssjan, innan den 12 juni.
Om NB hade träffat Lisa tidigare skulle han aldrig ha gått ut och sagt att han aldrig träffat henne.
Det fanns ingen orsak att komma med ett sådant påstående om det inte var sant.
Om han träffat Lisa tidigare sådant hade kunnat mycket lätt komma fram genom Lisas väninnor exempelvis, eller även på annat sätt.
Jag är helt övertygad han har aldrig träffat Lisa tidigare, som borde vara en självklarhet.
Senast redigerad av Fagro 2016-01-27 kl. 04:45.
Senast redigerad av Fagro 2016-01-27 kl. 04:45.