2016-02-11, 22:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zascha
Hahaha, du tror att du kan sitta framför datorn och förklara i teorin hur många sekunder som han måste ha behövt i de olika momenten, ungefär som att du fattar något alls av hans drifter och agerande. Det gör du inte. Kan man inte ens sätta sig in i ungefär hur psyket fungerar hos en 17-årig normal tjej så är risken överhängande att man inte begriper minsta lilla i hur en sexuell sadists psyke fungerar.
Sorry, det blir inte ett rätt där. Tejpningen ingick i hans fantasi, det var en viktig del av den, därför tejpade han henne - för att fullborda sitt verk.
Han tejpade efter hennes död för att fullborda sitt sadistiska verk. Vilket påhitt.
2016-02-11, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Om han var så förslagen som Rader, vilket inte kan uteslutas, så kunde han ju ha styrt förloppet helt efter önskemål och successivt reglerat spänningen runt halsen.
Ja, sexualsadisterna har sina speciella riter vid morden. Om det här är hans första mord så har han ändå upprepat det i sin hjärna, i tanken, tusentals gånger innan han var redo.
2016-02-11, 22:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ja, sexualsadisterna har sina speciella riter vid morden. Om det här är hans första mord så har han ändå upprepat det i sin hjärna, i tanken, tusentals gånger innan han var redo.
Och med det kan du anse vilket tillvägagångssätt som helst vara sexualsadistiskt. Han utförde sin speciella rit som han utfört i tanken tusentals gånger. Bra, då vet vi det.
2016-02-11, 22:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej din utrustning är i så fall bättre - för det är nämligen något som NFC inte klarar av.

Det borde de väl kunna se. Dna träffen kan i sig inte bestämmas till ålder antagligen, möjligtvis kan man få fram styrkan av ett värde. Men principiellt att man bara kan se pm den finns där eller inte men visst fasen måste man kunna se på exempelvis ett tyg eller rep om en blodfläck är ny eller om det ligger "skit" över den och vad för skit det är.. man kan väl spåra dna även till föremål som försökt rengöras?

(Jag har ingen sådan utrustning men minns kmi och fysik laben dock från grundskolan man kan se en hel del. Liksom man med lupp och släpande sidoljus kan se rätt tydligt om dokument är ett arty fart jobb).
2016-02-11, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och med det kan du anse vilket tillvägagångssätt som helst vara sexualsadistiskt. Han utförde sin speciella rit som han utfört i tanken tusentals gånger. Bra, då vet vi det.
Nej, inte alls. Tejpning, strypning, hängning, blottade bröst och kön, detta sammantaget ger den sexualsadistiska skepnaden. Tejpning är mycket vanligt förekommande i såna här fall.
2016-02-11, 22:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Nej, inte alls. Tejpning, strypning, hängning, blottade bröst och kön, detta sammantaget ger den sexualsadistiska skepnaden. Tejpning är mycket vanligt förekommande i såna här fall.
Hur vanligt är det med tejpning efter offrets död, eller åtminstone medvetslöshet?
2016-02-11, 22:42
Medlem
Citat:

En medvetslös kan inte känna smärta, bli förödmjukad eller tvingas.

Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Ljuger du medvetet eller är det bara okunskap när du ständigt återkommer till ditt påståend att medvetslösa inte kan känna smärta?

Citat:
I vart fall kan inte en sadist veta om ett medvetslöst offer känner smärta och njuta av det, eller hur?

Citat:
Varför inte då?

Citat:
Du kanske missade min fråga. Varför kan inte en sadist veta om ett medvetslöst offer känner smärta?

Du svarade heller inte på frågan om du ljuger medvetet eller bara saknar kunskap.

Citat:
Vet inte om jag ska tolka frånvaron av svar som att du inte vill få en lögn synad eller bara inte vill erkänna okunskap.

För övriga tråddeltagare kan det dock vara bra att känna till att även medvetslösa mycket väl kan känna smärta och beroende på grad av medvetslöshet även ge uttryck för det.

En ytligt medvetslös kommer vakna av smärtstimulering (men sannolikt inte vid pågående hängning/kvävning). Vid något djupare medvetslöshet kommer offret ändå lokalisera smärtan, men inte avvärja den. Sedan kommer reaktionen vara undandragande, därefter stereotypa böjrörelser och slutligen sträckrörelser innan medvetslösheten är så djup att ingen reaktion sker.

Det är alltså fullt möjligt att en medvetslös person känner smärta och visar reaktion på det.

Med andra ord så kan en sadist mycket väl få tillfredsställelse av behandlingen av sitt offer trots att det är medvetslöst genom dess hjälplösa och typiska reaktion på smärta medan medvetslösheten blir allt djupare.

Citat:
En sadist kan för fasen inte utgå från att ett medvetslöst offer känner smärta. Han vill väl se offret lida, inte se henne hänga där som en död sill. Och detta har jag svarat #Prudent på: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad.

Nu slirar du på sanningen. Ovan ser du inläggen i rätt ordning. Inlägget du länkar var inte ett svar på mitt inlägg som Zascha citerar. Tvärtom är det jag som skriver så eftersom du inte vill eller kan svara när jag ber dig förklara varför en sadist inte kan veta om en medvetslös känner smärta.

Jag prövar igen. En medvetslös som utsätts för smärta kommer reagera fysiskt på det ända till medvetslösheten är riktigt djup. Alltså kan du inte utesluta att sadisten får se sitt offer lida genom att reagera på smärtan.

Smärtstimulering är ett enkelt sätt att bedöma graden av medvetslöshet hos icke kontaktbara personer.

Dock torde det gå rätt fort att bli djupt medvetslös vid komplett hängning med srypt cirkulation till hjärnan, men det var inte det diskussionen gällde.

Jag får återigen be dig läsa på om reaktion på smärtstimuli hos medvetslösa. Googla RLS85 eller GCS.
2016-02-11, 22:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Tejpning är också vanligt i rent kriminella uppgörelser där man vill flytta och eller hantera någon och vill undvika att offret skriker och drar till sig oönskad uppmärksamhet.
2016-02-11, 22:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:

Nu slirar du på sanningen. Ovan ser du inläggen i rätt ordning. Inlägget du länkar var inte ett svar på mitt inlägg som Zascha citerar. Tvärtom är det jag som skriver så eftersom du inte vill eller kan svara när jag ber dig förklara varför en sadist inte kan veta om en medvetslös känner smärta.

Jag prövar igen. En medvetslös som utsätts för smärta kommer reagera fysiskt på det ända till medvetslösheten är riktigt djup. Alltså kan du inte utesluta att sadisten får se sitt offer lida genom att reagera på smärtan.

Smärtstimulering är ett enkelt sätt att bedöma graden av medvetslöshet hos icke kontaktbara personer.

Dock torde det gå rätt fort att bli djupt medvetslös vid komplett hängning med srypt cirkulation till hjärnan, men det var inte det diskussionen gällde.

Jag får återigen be dig läsa på om reaktion på smärtstimuli hos medvetslösa. Googla RLS85 eller GCS.
En sadist kan inte försätta sitt offer i medvetslöshet och hoppas på att hon märker att han plågar henne, eller hur? Han vill inte plåga någon som hänger som en död sill, han vill se henne lida.
2016-02-11, 22:47
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
... (Jag har ingen sådan utrustning men minns kmi och fysik laben dock från grundskolan man kan se en hel del. Liksom man med lupp och släpande sidoljus kan se rätt tydligt om dokument är ett arty fart jobb).

Det sker framsteg på forskningsnivå, men det finns i dagsläget ingen säkerställd etablerad metod för ändamålet. Vilket även förvånar mig.
2016-02-11, 22:58
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Hur vanligt är det med tejpning efter offrets död, eller åtminstone medvetslöshet?
gm tejpning ser du kampen för uppehållandes av livet, barblottade bröst och kön men ändå med huvudet uppehållit av snaran.
2016-02-11, 22:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
gm tejpning ser du kampen för uppehållandes av livet, barblottade bröst och kön men ändå med huvudet uppehållit av snaran.
Det spända snöret dödade Lisa på 5-20 sekunder.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in