Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
En medvetslös kan inte känna smärta, bli förödmjukad eller tvingas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Prudent
Ljuger du medvetet eller är det bara okunskap när du ständigt återkommer till ditt påståend att medvetslösa inte kan känna smärta?
Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
I vart fall kan inte en sadist veta om ett medvetslöst offer känner smärta och njuta av det, eller hur?
![Whoco5](https://static.flashback.org/img/smilies2/whoco5.gif)
Citat:
Ursprungligen postat av
Prudent
Varför inte då?
Citat:
Ursprungligen postat av
Prudent
Du kanske missade min fråga. Varför kan inte en sadist veta om ett medvetslöst offer känner smärta?
Du svarade heller inte på frågan om du ljuger medvetet eller bara saknar kunskap.
Citat:
Ursprungligen postat av
Prudent
Vet inte om jag ska tolka frånvaron av svar som att du inte vill få en lögn synad eller bara inte vill erkänna okunskap.
För övriga tråddeltagare kan det dock vara bra att känna till att även medvetslösa mycket väl kan känna smärta och beroende på grad av medvetslöshet även ge uttryck för det.
En ytligt medvetslös kommer vakna av smärtstimulering (men sannolikt inte vid pågående hängning/kvävning). Vid något djupare medvetslöshet kommer offret ändå lokalisera smärtan, men inte avvärja den. Sedan kommer reaktionen vara undandragande, därefter stereotypa böjrörelser och slutligen sträckrörelser innan medvetslösheten är så djup att ingen reaktion sker.
Det är alltså fullt möjligt att en medvetslös person känner smärta och visar reaktion på det.
Med andra ord så kan en sadist mycket väl få tillfredsställelse av behandlingen av sitt offer trots att det är medvetslöst genom dess hjälplösa och typiska reaktion på smärta medan medvetslösheten blir allt djupare.
Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
En sadist kan för fasen inte utgå från att ett medvetslöst offer känner smärta. Han vill väl se offret lida, inte se henne hänga där som en död sill. Och detta har jag svarat
#Prudent på:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad.
Nu slirar du på sanningen. Ovan ser du inläggen i rätt ordning. Inlägget du länkar var
inte ett svar på mitt inlägg som Zascha citerar. Tvärtom är det jag som skriver så eftersom du inte vill eller kan svara när jag ber dig förklara varför en sadist inte kan veta om en medvetslös känner smärta.
Jag prövar igen. En medvetslös som utsätts för smärta kommer reagera fysiskt på det ända till medvetslösheten är riktigt djup. Alltså kan du inte utesluta att sadisten får se sitt offer lida genom att reagera på smärtan.
Smärtstimulering är ett enkelt sätt att bedöma graden av medvetslöshet hos icke kontaktbara personer.
Dock torde det gå rätt fort att bli djupt medvetslös vid komplett hängning med srypt cirkulation till hjärnan, men det var inte det diskussionen gällde.
Jag får återigen be dig läsa på om reaktion på smärtstimuli hos medvetslösa. Googla RLS85 eller GCS.