Citat:
Ouch
Femte dagen var här nu och "källorna" är till din fördel i vår nedräkning.
Det är fan underligt att dom inte lär sig. På något vis har det mediala drevet eggat
de osignerade källorna att framträda mer än lovligt, fynden här verkar röra sig om hjulspår
kopplade till volkswagen kan jag se. Hade förstås varit bättre om det varit fynd på insidan
av bilen så att säga. Genombrott ? Nja inte direkt men visserligen bättre än inget.
Jag ser att grodorna hoppar ur munnen på Hedström i länken du gav men vetefan
om det påverkar, är nog ganska givet att JM har fullständig koll på vem som misstänks.
Tillika vet hon att bilen är beslagtagen så låt grodorna hoppa ur Hedström mun bara,
men visst han skall tänka sig för han med. Men viktigast av allt vore faktiskt att
utredande poliser skulle ha vett att tiga men serru inte, jargongen fortsätter. Synd men sant.
Femte dagen var här nu och "källorna" är till din fördel i vår nedräkning.
Det är fan underligt att dom inte lär sig. På något vis har det mediala drevet eggat
de osignerade källorna att framträda mer än lovligt, fynden här verkar röra sig om hjulspår
kopplade till volkswagen kan jag se. Hade förstås varit bättre om det varit fynd på insidan
av bilen så att säga. Genombrott ? Nja inte direkt men visserligen bättre än inget.
Jag ser att grodorna hoppar ur munnen på Hedström i länken du gav men vetefan
om det påverkar, är nog ganska givet att JM har fullständig koll på vem som misstänks.
Tillika vet hon att bilen är beslagtagen så låt grodorna hoppa ur Hedström mun bara,
men visst han skall tänka sig för han med. Men viktigast av allt vore faktiskt att
utredande poliser skulle ha vett att tiga men serru inte, jargongen fortsätter. Synd men sant.
Det enda jag hoppas, är att "källorna" är till rättvisans fördel.
Ärligt menat.
Det är dagar kvar. Avsätts lämpligast till NFC+pedagogik. (INTE MEDIA)
Ditt förra inlägg ändrades lämpligt till en tickande klocka, men läste ju såklart innan jag ändrade!
På tal om snabbt....
Anders Ekengren-delen (även Marianne Ny) är lite intressant.
Utvecklingscentrum överprövar saken, och bortser såklart från vem/vilka personer som dyker upp. Det är bara personer.
Enligt Aftonbladet bestämde överåklagare M.Ny förundersökning i Måndags.
Det var i slutet av förra veckan som Polisen fick ta del av If´s utredning, då överlämnad av åklagarmyndigheten förmodar jag?
If har alltså kompletterat sin utredning ända fram till ungefär förra veckan?
= kort beslutsfattningstid oavsett av Utvecklingscentrum Gbg, i synnerhet eftersom det är ett "civilt" material som är bärande för initiativet.
Nu blev jag alltså lite nyfiken på hur If grävt, och hur långt man har grävt?
Polisen bjuder If in i farstun & kanske på kaffe. Tillbaka får man feta utredningsresurser av åklagarmyndigheten. Ingen dålig deal haah?
Eftersom detta sparkas igång; Snabbt, Under två rubriceringar, och allra mest signifikant - på bord hos två samarbetande åklagare (där den andra åklagaren håller i mord/mordförsökmålet) vågar jag lite på förhand gissa att If´s material håller high definition.
Oavsett utgång med bägge dessa förundersökningar, är detta ett rättsligt förfarande som rakt igenom är ganska ovanligt förekommande.
Så.
Gällande läckor & grodor är det nog inte så farligt ur MGM-perspektiv, där går väl ofta gången på en slags primitiv autopilot när (nfc)material blivit insamlat och allt fortskrider.
Men det kan vara lurigt ur vittnesperspektiv. Det sista man vill ha är domstolsstory´s på vad som skrivits i media. Det kan rucka en hel kedja, & med bra advokatarbete - även destabilisera och göra teknisk bevisning skev.
Grovt uttryckt är det aldrig rättssäkert med en läckande utredning.
Vad enstaka poliser glömmer ibland, är att JO inte direkt gillar när man bryter mot lagd förundersökningssekretess...
Utan att veta, vet jag att kårandan ibland stort skiljer sig åt mellan radiobilar till utredningsbord. I vissa fall prydligt i bilen, i vissa fall prydligt på bordet.
I bästa fall prydligt i både och.
Djävlar, den också