2017-10-07, 08:04
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Mina tror alltså att det är folk som inte förstår problematiken med sexköp av barn och "n-ordet" (som hon uttrycker det och sätter därmed ordet "neger" i huvudet på folk utan att ta ansvar för det, som Louis CK uttryckte det) som är anledningen till att folk reagerar. Det hon inte fattar är att sexköp av barn, rasism och hat inte försvinner genom att man censurerar verkligheten, tv-serier eller böcker. Ordet "neger" kommer att ersättas med ett annat ord med samma innebörd samtidigt så kan ett ord i sig aldrig vara rasistiskt utan det rasistiska hänger alltid ihop med hur orden används eller uttrycks.

Dennerts eget resonemang – /f/ör vem är detta egentligen ett problem? Fattar aldrig det – är ju inte mycket mindre enfaldigt än det efterföljande mardrömsbräkandet av fåraktiga "Bra skrivet!" x 100. Det borde vara tillräckligt att googla i ett par minuter för att förstå att det är möjligt att vara motståndare till revisionism av det slag som SVT nu ägnar sig åt, utan att man nödvändigtvis är den privilegierade vite kränkte rasist och homofob som #jagärhat älskar att fantisera kring. Som t.ex. Whoopi Goldberg ger exempel på när det gäller hanteringen av äldre tecknade filmer från Disney och Warner Bros. Men för Dennert är det synbarligen bekvämast att överhuvudtaget inte "fatta" att man skulle kunna tänka och tycka annorlunda än hon själv.

Och från deras synvinkel är det förstås konsekvent, eftersom deras verksamhet inte på något sätt syftar till att problematisera och nyansera utan till att vara en kanal för hat och frustration. Som man på sedvanligt sätt försöker sminka upp till kärlek för att i bästa fall lura åtminstone sig själv.
Senast redigerad av Pojken med guldbyxorna 2017-10-07 kl. 08:14.
Citera
2017-10-07, 13:39
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Kan ni inte läsa eller ha läsförståelse??
Mina skriver att ENBART skriva #jagärhär som kommentar ska man inte göra. Inget annat.
Det är ett direktiv däremot.

Jösses. Ni ser bara det ni vill se tydligen__

Jag ska försöka klargöra lite för dig vad dom menar i sin kommentar, Mina menar att man inte ska spamma sin löjliga hashtag för då kommer folk tröttna på er.
Istället har det bytts ut mot ryggdunkningar med diverse oneliners som vi nu ser under varje uppröstat jagärhärinlägg.
Och där har också folk redan börjat tröttnat och man ser direkt när det är ett inlägg som är organiserat och massupvotat, då tappar den all trovärdighet.
Citera
2017-10-07, 13:52
Medlem
Koyaks avatar
Fan vad kul att någon kapat jagarhar.com(Deras är .nu)
Och att aktivisterna får smaka på sig egen medicin
Citera
2017-10-07, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak

Varför får jag upp "checking your browser" innan jag går in på sidan?
Citera
2017-10-07, 13:56
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Varför får jag upp "checking your browser" innan jag går in på sidan?
Ingen aning, jag fick det inte. Kanske är någon form av Ddosprotection?
Citera
2017-10-07, 13:57
Medlem
Citat:
Ingen aning, jag fick det inte. Kanske är någon form av Ddosprotection?

Vad är Ddosprotection?
(Provade från IPhone, och browsern behövde tydligen checkas i 5 sekunder).
Citera
2017-10-07, 17:51
Medlem
Mina D plus ungefär 50 medlemmar har nu falskanmält Granskning Sverige 5.0 och lyckats få den blockad i tre dagar inklusive administratörens privata konto.

Detta är den rapport som ligger ute: https://www.gangrapesweden.com/jagarhargsattack.php

Exakt hur många som flaskanmälde är svårt att veta, men som organisation får de ta ansvar för detta och den skada de åsamkar helt oskyldiga.

Sidan ligger fortfarande uppe och man kan enkelt observera att Mina D gillar mängder med inlägg på sidan under svärmangreppet som syftar till att stänga ner den.

GRS har vänligen lovat en demokratisk och öppen hantering av gruppens klagomål om de anser att någon artikel inte lever upp till högsta möjliga journalistiska (formella och informella) etikregler och erbjuder ett sätt för enskilda medlemmar att "rentvå sig från smutsen de är med i".

Blir intressant att följa!

Citat från GS5.0 sidan: Information gällande artiklarna på nyhetstjänsten GRS (som vi inte har något att göra med).
De har lovat att ta bort artiklar där personer har blivit "uthängda" med felaktig information.
1. Ta med dig login/password till ditt Facebookkonto och uppsök en Notarius Publicus i ditt närområde.
2. Be notarien logga in på datorn med dina uppgifter på kontot.
3. I sökfältet i Facebook skriver ni "support inbox" varefter man klickar sig in.
4. Notarien kan därefter ta skärmdumpar på era anmälningar mot olika sidor. Om ni inte har deltagit i massanmälningar blir detta nästan helt kostnadsfritt med andra ord.
5. Ni godkänner att notarien informerar om resultatet via telefon, det vill säga att personen ifråga inte har massanmält eller att annan information är felaktig. Notarien är ansvarig för att diarieföra det hela.
GRS har också låtit meddela att de runt 25 #jagärhär medlemmarna som redan nu svärmat in på Granskning Sverige 5.0 sida är diarieförda och kommer att få enskilda artiklar i nyhetstjänsten om denna sida stängs ner, varvid samma metod ovan gäller för att korrigera eventuell felaktig information. Ni får dock vänta på GS6.0 för att kunna kommunicera er med oss. Då våra kontakter är sporadiska kan vi dock inte utlova annat än att försöka förmedla informationen.
Citera
2017-10-07, 18:20
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Med risk för att låta som en JÄH-aktivist - de brukar ju gilla varandras inlägg: men jäklar vad bra skrivet!

Tack. Det gläder mig att vi tycker lika här

Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Dennerts eget resonemang – /f/ör vem är detta egentligen ett problem? Fattar aldrig det – är ju inte mycket mindre enfaldigt än det efterföljande mardrömsbräkandet av fåraktiga "Bra skrivet!" x 100. Det borde vara tillräckligt att googla i ett par minuter för att förstå att det är möjligt att vara motståndare till revisionism av det slag som SVT nu ägnar sig åt, utan att man nödvändigtvis är den privilegierade vite kränkte rasist och homofob som #jagärhat älskar att fantisera kring. Som t.ex. Whoopi Goldberg ger exempel på när det gäller hanteringen av äldre tecknade filmer från Disney och Warner Bros. Men för Dennert är det synbarligen bekvämast att överhuvudtaget inte "fatta" att man skulle kunna tänka och tycka annorlunda än hon själv.

Och från deras synvinkel är det förstås konsekvent, eftersom deras verksamhet inte på något sätt syftar till att problematisera och nyansera utan till att vara en kanal för hat och frustration. Som man på sedvanligt sätt försöker sminka upp till kärlek för att i bästa fall lura åtminstone sig själv.

Ja, Mina är den typen av person som är så god och generös att hon blir kränkt åt andra, hon vill dessutom alla ska se hur utomordentligt god hon är så i denna godhetseufori är det lätt att låta ändamålen helga medlen så hon kan inkassera ännu fler likes på fejjan. Ja, jag tillät mig ironisera lite här men typ.

Ja, precis. Det är ett sånt fruktansvärt infantilt sätt att resonera på och som du säger, den här oförmågan att kunna se ett problem utifrån ett större perspektiv. De agerar utifrån någon slags ryggmärgsreflex som säger att vi måste förbjuda och tysta allt och alla som går emot våran värdegrund (en värdegrund som är så exemplarisk att den aldrig någonsin för all evighet behöver ifrågasättas), utan att på något sätt problematisera de långsiktiga effekterna av att börja förbjuda obekväma röster, åsikter, TV-serier och allt vad det nu kan vara. Då gör man det verkligen lätt för sig och jag upplever den här typen av människor som mentalt slöa och intellektuellt infantila.
Senast redigerad av RobRoys 2017-10-07 kl. 18:27.
Citera
2017-10-07, 22:21
Medlem
En grupp som förespråkar FACISM för att stoppa påstådd rasism - det om något är ironi.
Citera
2017-10-07, 22:55
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
En grupp som förespråkar FACISM för att stoppa påstådd rasism - det om något är ironi.
Historien tycks vara på väg att upprepa sig. Fascism och nazism är egentligen vänsterideologier. Jag rekommenderar alla på att lyssna på Dinesh Dsouza när han pratar om ”The Big Lie”. Följande inspelning dök upp i mediakrigstråden häromdagen:
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
[...] Nu har våra ledare och media propagerat för din stora lögnen om migrationens välsignelser så länge att konsensus råder om dess riktighet. Det är därför som hätskheten mot medlemmar i stammen är så stor om de avviker från stammens ledares uppfattning.

Ett faktiskt mästerligt stycke retorik om den stora lögnen levererades av den indiskt ättade amerikanen Dinesh Dsouza ganska nyligen. De som är intresserade av hur man kan sammanfatta den stora lögnens princip på ett modernt sätt kan med fördel lyssna på följande:

https://www.youtube.com/watch?v=bRdxyVkzwbM

Han tillintetgör med vackert uppbyggd retorik hela den amerikanska vänsterns historiska rötter. I sanning en mediakrigare av stora mått.

Det sätter gruppen #jagärhär i ett tydligt perspektiv tycker jag. Det handlar i grunden om fascism och kontroll av medborgarna. Synnerligen obehagligt.
Citera
2017-10-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Historien tycks vara på väg att upprepa sig. Fascism och nazism är egentligen vänsterideologier. Jag rekommenderar alla på att lyssna på Dinesh Dsouza när han pratar om ”The Big Lie”. Följande inspelning dök upp i mediakrigstråden häromdagen:

Det sätter gruppen #jagärhär i ett tydligt perspektiv tycker jag. Det handlar i grunden om fascism och kontroll av medborgarna. Synnerligen obehagligt.

Gruppen finns i tysk version också. Grattis Tyskland - som om ni inte var hårt drabbade redan.

https://www.google.se/amp/www.spiege...39894-amp.html
Citera
2017-10-08, 16:36
Medlem
Citat:

Alltså, hur många ggr ska jag behöva upplysa att jagärhär webbadress är
Jagarhar.se
Hur svårt ska det vara att förstå att jagarhar.com har ingenting, absolut ingenting med jagarhar.se att göra.

Ni fortsätter att hänga ut folk läser jag. Att GS5.0 har blockerats och användaren bakom gs blivit avstängd, det hävdas att jagärhär använder kriminella metoder och hotar yttrandefriheten.-

Men va fan skärp er lite. Har ni fortfarande inte fattat att det är FB som bestämmer vad som ska finnas på deras plattform. Har inte ett jävla skit med yttrandefrihet att göra.

Det GRS gör däremot är att upprätta listor och hänger ut människor med foto namn, telenummer mm.
Det är brottsligt..
Sådant håller inte jagärhär på.

Denna metod stöttar de flesta av er här. Häng ut folk för att försöka tysta ner..
Anklagar de i jagärhär att vara terrorister, inget som jagärhär sysslar med heller.

Jagärhär gör inget brottsligt, medans de som försöker tysta ner gruppen begår brottsliga handlingar.

Det är skillnad..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in