2018-05-12, 18:46
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
D tjejer alltid fr kalla krar nr en eventuell trff tas upp s har jag anammat flashbackstrategin; jag freslr en trff med tre tjejer samtidigt nu ikvll. tminstone en borda nappa haha
Va lite mer tlmodig och stressa inte igenom nt s har du byggt upp frtroendekapital och d blir det inga kalla ftter frn damernas sida.
Citera
2018-05-12, 18:52
Medlem
fabulas avatar
Citat:
D tjejer alltid fr kalla krar nr en eventuell trff tas upp s har jag anammat flashbackstrategin; jag freslr en trff med tre tjejer samtidigt nu ikvll. tminstone en borda nappa haha

Var inte s jkla sker p det Malken. Det r Eurovision ikvll. Alla brudar hnger tillsammans i klase, vrker i sig pizza, kladdkaka och lsgodis.

Minns nr det var Mello-final, var en sn ledig kvll jag var sjukt sugen p att doppa men var fan ken p Tinder hela dagen.

Teoretiskt borde ju sledes Championsleague-finaldagen vara den bsta dagen att Tindra som snubbe.
Citera
2018-05-12, 20:04
Medlem
Citat:

Tyvrr s r den strategin legit tnker jag. Stm trff med tre stycken och om ngon av de lotten inte faller p kontaktar dig angende er trff drar du ett svepskl, ursktar och bokar ny trff. Du slr tv flugor i en smll d chansen att f till en dejt kar samtidigt som du skapar ett maktvertag gentemot de dejter du stller in.

Jvligt sorgligt, men s som folk beter sig s mste en neurotisk jvel tnka p sitt eget mende. Borde kanske ta Nietzsches rd om att strida mot monster ... men sjlv har jag ftt fem av mina senaste sju planerade dejter instllda vilket r extremt nedbrytande.
Citera
2018-05-12, 20:11
Medlem
Ujuj, mina vnner, nu str jag infr ngot av ett dilemma.

Mysig tjej som jag trffat fyra gnger men aldrig gjort ngot med fyller r idag. Hon frgade mig om jag och ngon vn till mig vill ta en drink med henne och hennes kompis. Problemet r att ingen av mina f vnner nappade d de antingen r allmnt osociala eller upptagna med familjeliv. Frgade henne om hon vill att jag hnger med dem ensam eller om det blir konstigt, hon svarade att hon ska kolla med sin vn och terkomma.

Det r uppenbart att hon vill trffa mig idag. Samtidigt vljer hon att g ut med sin vn som hon just spenderat tre dagar i Danmark med framfr att hnga med mig och som vi lite lst hade sagt ta middag hos mig. Frsteligt att hon vill festa till det lite p sin fdelsedag i och fr sig, men jag vet inte ...

Nu till grejen: Jag har blivit hembjuden till relativt snygg som som definitivt r ute efter en sak ligga.

Detta r lite svrt p flera plan. Delvis s vill jag prioritera den mysiga just fr att jag tycker om henne som person (vet inte om attraktionen riktigt finns dr ... tnkt att det fr framtiden utvisa). Men dels r det ju ocks s att hon kanske inte blir s glad om jag ligger med andra p hennes fdelsedag. Visst, hon vet att jag dejtar andra, men tnker faktiskt det blir extra knsligt just idag nr hon bjudit med mig ut fr att fira henne. Samtidigt gr hon det ju p sina villkor och vljer eventuellt bort mig om jag inte har ngon vn att ta med, samt bortprioriterar mina och hennes lsa stillsamma planer.

Vad hade ni gjort? Att ljuga fr henne knns inte som ett bra alternativ. Jag vill aldrig bli en manipulativ lgnare (ironiskt med tanke p vad jag tipsar om nt inlgg upp, men dr r det frgan om mnniskor han aldrig har trffat; inte ngon han etablerat ngonting med). Kommer tnka p mig sjlv i frsta hand men ngon mtta fr det vara, folk mste f knna till premisserna man ses p s att de kan agera p det stt som knns bra fr dem.
Citera
2018-05-12, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Ujuj, mina vnner, nu str jag infr ngot av ett dilemma.

Mysig tjej som jag trffat fyra gnger men aldrig gjort ngot med fyller r idag. Hon frgade mig om jag och ngon vn till mig vill ta en drink med henne och hennes kompis. Problemet r att ingen av mina f vnner nappade d de antingen r allmnt osociala eller upptagna med familjeliv. Frgade henne om hon vill att jag hnger med dem ensam eller om det blir konstigt, hon svarade att hon ska kolla med sin vn och terkomma.

Det r uppenbart att hon vill trffa mig idag. Samtidigt vljer hon att g ut med sin vn som hon just spenderat tre dagar i Danmark med framfr att hnga med mig och som vi lite lst hade sagt ta middag hos mig. Frsteligt att hon vill festa till det lite p sin fdelsedag i och fr sig, men jag vet inte ...

Nu till grejen: Jag har blivit hembjuden till relativt snygg som som definitivt r ute efter en sak ligga.

Detta r lite svrt p flera plan. Delvis s vill jag prioritera den mysiga just fr att jag tycker om henne som person (vet inte om attraktionen riktigt finns dr ... tnkt att det fr framtiden utvisa). Men dels r det ju ocks s att hon kanske inte blir s glad om jag ligger med andra p hennes fdelsedag. Visst, hon vet att jag dejtar andra, men tnker faktiskt det blir extra knsligt just idag nr hon bjudit med mig ut fr att fira henne. Samtidigt gr hon det ju p sina villkor och vljer eventuellt bort mig om jag inte har ngon vn att ta med, samt bortprioriterar mina och hennes lsa stillsamma planer.

Vad hade ni gjort? Att ljuga fr henne knns inte som ett bra alternativ. Jag vill aldrig bli en manipulativ lgnare (ironiskt med tanke p vad jag tipsar om nt inlgg upp, men dr r det frgan om mnniskor han aldrig har trffat; inte ngon han etablerat ngonting med). Kommer tnka p mig sjlv i frsta hand men ngon mtta fr det vara, folk mste f knna till premisserna man ses p s att de kan agera p det stt som knns bra fr dem.

Det borde vara sjlvklart fr henne att du ska flja med, ven om du kommer ensam. tminstone med tanke p att hon redan frgat om du vill komma. Jag menar, ni tre kan vl ha roligt nd tillsammans? Stel tjej som brjar tnka p det bara fr att du ska komma ensam; borde en tjej som gillar dig ha ngot emot det?

Stt p den snygga tjejen och tacka vnligt nej till erbjudandet. Det r som du sjlv sa till mig; lt inte tjejen i frga stta sig ver dig genom att neka dig...
Citera
2018-05-12, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Va lite mer tlmodig och stressa inte igenom nt s har du byggt upp frtroendekapital och d blir det inga kalla ftter frn damernas sida.

Jo, det r sant men vi har ju nd skrivit och snapat i ngon dag aktivt. Snackar man fr mycket frsvinner ju bara attraktionen? Svrt lge, men ska frska fixa en enkel tjej ikv...

Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Var inte s jkla sker p det Malken. Det r Eurovision ikvll. Alla brudar hnger tillsammans i klase, vrker i sig pizza, kladdkaka och lsgodis.

Minns nr det var Mello-final, var en sn ledig kvll jag var sjukt sugen p att doppa men var fan ken p Tinder hela dagen.

Teoretiskt borde ju sledes Championsleague-finaldagen vara den bsta dagen att Tindra som snubbe.

Hahahaha, vldigt sant ven detta. Varenda tjej jag snackar med ska se ESC ikvll verkar det som.
Tnk dig under VM, rena drmmen fr oss Tindrare

Citat:
Tyvrr s r den strategin legit tnker jag. Stm trff med tre stycken och om ngon av de lotten inte faller p kontaktar dig angende er trff drar du ett svepskl, ursktar och bokar ny trff. Du slr tv flugor i en smll d chansen att f till en dejt kar samtidigt som du skapar ett maktvertag gentemot de dejter du stller in.

Jvligt sorgligt, men s som folk beter sig s mste en neurotisk jvel tnka p sitt eget mende. Borde kanske ta Nietzsches rd om att strida mot monster ... men sjlv har jag ftt fem av mina senaste sju planerade dejter instllda vilket r extremt nedbrytande.

Ja, tyvrr, men man knner sig som en toffel om man lter tjejerna slsa ens tid hur de vill. Det r som du sa, man mste stta sig ver de.

---

Tv (hyfsat medelmttiga) tjejer har superlajkat mig idag, ingen av de startade en konversation och var sedan smkalla i skrift. Kanske var en superlajk av misstag eller ngot; har det hnt er?
Citera
2018-05-12, 20:50
Medlem
Citat:

Hur lnge har du chattat med denna hona innan hembjudningen kom?
Citera
2018-05-12, 21:19
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Blev vldigt frvnad nr jag drog av en boost och fick 15 matchningar under boostens gng. Dock verkade 10 st ge utslag p botradarn. Har det skett en kning i antalet bottar eller?
Citera
2018-05-12, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blk
Hur lnge har du chattat med denna hona innan hembjudningen kom?

Sg fem dagar eller s. Om man vill komma direkt hem tror jag det handlar on att:

1. Bygga upp ett frtroendekapital; med andra ord prata tillrckligt lnge.
2. Hlla regelbunden kontakt MEN d och d drja lnge med svaren fr att inte verka desperat. Du vill ge intrycket av att du visserligen prioriterar henne en del men samtidigt har annat att tnka p.
3. Veta hur man fr sig i skrift, obviously. Abstrakt punkt, men de tv frsta r vldigt konkreta och viktiga.

Om du frsker bli hembjuden efter en dag kommer du garanterat f nej. Men du fr knna in vibesen lite ocks; frgade den hr tjejen vad hon hade fr sig idag och hon svarade ingenting verkade ensam och uttrkad idag s jag slog till ... och mycket riktigt ville hon.

Hade fr vrigt pejlat av tidigare var hon r ute efter s man vet att ytligt sex r EB mjlighet.

Fr vrigt knner jag inget superintresse infr tjejen jag ska hem till vilket underlttar. I valet av partner krver jag ngon med egenskaper jag vrdestter, dribland ett vasst intellekt och den hr tjejen srskriver och dylikt. Inte min typ men snygg och trevligt. Ska ge henne en grym natt i alla fall.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-05-12 kl. 21:27.
Citera
2018-05-12, 22:00
Medlem
Om jag aktiverar boost och matchar med en tjej, kan de se att jag anvnt mig utav boost? P samma stt som jag kan se om ngon superlajkat mig?
Citera
2018-05-12, 22:57
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Om jag aktiverar boost och matchar med en tjej, kan de se att jag anvnt mig utav boost? P samma stt som jag kan se om ngon superlajkat mig?

Troligtvis inte. Har aldrig kommit p tal och d r mina flesta matchningar p boost.

Och so what? r ngon tveksam till att man betalar fr en dejtingapp s sger man ngot i stil med: "fr mig r att betala fr saker inget konstigt", relativt oberrt.

Det dr r ju ett fall dr man kan stta sig i skiten. Ett liknande exempel har jag frn igr. Tjejen frgade om insparksveckan och jag sa i princip att jag tyckte det sg med alla vertaggade personer som tycker fniga lekar r kul. Hon kontrade d med "s att ha kul r trkigt?". Ja, nr folk antingen ltsas att det r kul eller blir glada av att vinna en tramslek s r det rtt patetiskt, svarade jag.

Folk r alldeles fr rdda att uttrycka egna sikter. Dremot s krver det en viss stil.
Citera
2018-05-13, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Troligtvis inte. Har aldrig kommit p tal och d r mina flesta matchningar p boost.

Och so what? r ngon tveksam till att man betalar fr en dejtingapp s sger man ngot i stil med: "fr mig r att betala fr saker inget konstigt", relativt oberrt.

Det dr r ju ett fall dr man kan stta sig i skiten. Ett liknande exempel har jag frn igr. Tjejen frgade om insparksveckan och jag sa i princip att jag tyckte det sg med alla vertaggade personer som tycker fniga lekar r kul. Hon kontrade d med "s att ha kul r trkigt?". Ja, nr folk antingen ltsas att det r kul eller blir glada av att vinna en tramslek s r det rtt patetiskt, svarade jag.

Folk r alldeles fr rdda att uttrycka egna sikter. Dremot s krver det en viss stil.

Aa fair enough!

Vrdels Tinderkvll fr mig, som Fabula sa satt varenda tjej klistrade framfr ESC. Fick iofrsig chansen att dra ut och klubba med eventuella Tindertjejer och deras kompisar men var inte sugen alls, d jag inte har ngon alkohol att frtra och pallar inte dyka upp ensam p en klubb nykter nr hon har 3-4 kompisar med sig; stor risk att bli lmnade ensam.

Har dock flera tjejer p kroken, nsta helg har jag flertalet skra kort tror jag...

Hur har kvllen gtt fr er andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in