2018-05-13, 19:59
Medlem
WTF r det fr fel p mig? Fick precis min frsta matchning och nu "vill" jag helt pltsligt inte ens skriva till henne ven om hon r jttesnygg! Vill hellre sitta hemma och kolla p hockey haha! Nervs antar jag.
Citera
2018-05-13, 20:46
Medlem
Tidigare s har jag ftt mkt matchningar p Tinder. Blandat med bde snyggingar och vrak. Jag anvnde aldrig gold eller liknande och hade runt 100 - 150 matchningar i storstaden dr jag bor.

Jag har dock sedan dess startat om mitt konto ett flertal ggr, i syfte att f en ny start och nya mnniskor att svepa p. I dagslget fr jag dock extremt f matchningar. Antingen s har jag blivit ful (fulare ) eller s har jag hamnat i ngon slags "ful-kategori". Detta knns dock mrkligt med tanke p att jag anvnder liknande bilder som tidigare. Har skaffat Gold och har mrkt att det endast r vraken som sveper p mig nu fr tiden...

Jag undrar drfr om jag har hamnat i gruppen fr bottenskrapet som en konsekvens av att jag har startat om mitt konto X -antal ggr. D kontot r kopplat till min Facebook s har jag funderat p om jag kanske behver skapa en ny facebookprofil som jag kan koppla Tinder till ist.

Kan man lsa det hr p ovanstende stt, eller r det bara att acceptera att man inte lngre r attraktiv?
Senast redigerad av grovN 2018-05-13 kl. 21:15.
Citera
2018-05-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grovN
Kan man lsa det hr p ovanstende stt, eller r det bara att acceptera att man inte lngre r attraktiv?

Svrt att sga.

Men lgg upp ngra bilder hr i trden eller i PM s fr du veta sanningen. Om du trs.
Citera
2018-05-13, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Svrt att sga.

Men lgg upp ngra bilder hr i trden eller i PM s fr du veta sanningen. Om du trs.

Kan g i god fr BrunoC! Bra feedback!

Ps. BrunoC kr p den hr till sommaren: https://youtu.be/YKp4y_6-HvI?t=17 Ds.
Citera
2018-05-13, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Testade att tnka att jag ska bara swipa hger p de jag verkligen vill den hr gngen och det blev att man swipade vnster p skert 9/10 - och det r nog just det de flesta tjejer gr. De flesta killar swipar hger p 9/10, medan tjejer swipar vnster p 9/10. Om denna tes stmmer gller det verkligen att man har bra frstabild med andra ord. Det r nog det som avgr till 80 % skert, minst. Bio och vriga bilder 20 %. Typ.

Min bio r f.. "Kollar p Hockey VM varje dag i nulget" haha!

Njae. Riktigt s stor skillnad r det inte. Tror jag hrt att tjejer swajpar ja p en tredjedel s mnga, sg runt 1/10 kontra 3/10.

Sen tror jag inte alls att det r viktigast att ha en riktigt snygg bild utan snarare att man inte har ngon ful sdan.

Knns som folk brukar utg ifrn att de fulare bilderna r mer representativa n de snyggaste. Dessutom: negativ perception. Mnniskor letar fel.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-05-14 kl. 00:00.
Citera
2018-05-14, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Sg fem dagar eller s. Om man vill komma direkt hem tror jag det handlar on att:

1. Bygga upp ett frtroendekapital; med andra ord prata tillrckligt lnge.
2. Hlla regelbunden kontakt MEN d och d drja lnge med svaren fr att inte verka desperat. Du vill ge intrycket av att du visserligen prioriterar henne en del men samtidigt har annat att tnka p.
3. Veta hur man fr sig i skrift, obviously. Abstrakt punkt, men de tv frsta r vldigt konkreta och viktiga.

Om du frsker bli hembjuden efter en dag kommer du garanterat f nej. Men du fr knna in vibesen lite ocks; frgade den hr tjejen vad hon hade fr sig idag och hon svarade ingenting verkade ensam och uttrkad idag s jag slog till ... och mycket riktigt ville hon.

Hade fr vrigt pejlat av tidigare var hon r ute efter s man vet att ytligt sex r EB mjlighet.

Fr vrigt knner jag inget superintresse infr tjejen jag ska hem till vilket underlttar. I valet av partner krver jag ngon med egenskaper jag vrdestter, dribland ett vasst intellekt och den hr tjejen srskriver och dylikt. Inte min typ men snygg och trevligt. Ska ge henne en grym natt i alla fall.

Varfr tror du att aldrig tjejer tar intiativ? Jag menar de vill ju uppenbarligen? Nr hon skriver ingenting s kan vl hon frga om ni ska ses?
Nn social struktur?
Citera
2018-05-14, 13:26
Medlem
Klappasftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
WTF r det fr fel p mig? Fick precis min frsta matchning och nu "vill" jag helt pltsligt inte ens skriva till henne ven om hon r jttesnygg! Vill hellre sitta hemma och kolla p hockey haha! Nervs antar jag.

Killar som tittar p hockey har inte mycket bakom fltet nd s du nd inte f ngot svar ifrn henne.
Citera
2018-05-14, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Varfr tror du att aldrig tjejer tar intiativ? Jag menar de vill ju uppenbarligen? Nr hon skriver ingenting s kan vl hon frga om ni ska ses?
Nn social struktur?

Nej, nej, nej inte struktur. Biologi. Killar r helt enkelt mer drivande i det sexuella samspelet generellt sett.

Sen tror jag det finns viss rdsla fr att bli avvisad ocks. Och i just det hr fallet s hade hon dessutom anledning att tro att jag var upptagen om jag inte missminner mig.

Hittade en lucka att bjuda in mig sjlv lite smidigare genom att knyta det till en matrtt hon tipsat om. Jag sa typ: tnkte du skulle f bjuda mig p den dr rtten nn dag snart. I veckan? Nr hon sagt ja och mina planer fr kvllen stlldes in kollade jag med henne igen och d hon var tillgnglig kndes det sjlvklart att ses direkt istllet.

Hon sa att hon inte hade haft planer p sex den kvllen. Oklart om det var sanning eller sjlvbedrgeri.
Citera
2018-05-14, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Kvllen gick strlande. Trevlig tjej och grymt sex. Inte manshatare heller vilket gr att man kan ge henne orgasmer med gott samvete.

Tjejen som hade dissat mig fr sin kompis hade ringt 14 gnger under natten, hon ville jag skulle komma till henne nd. Jag lurar inte mnniskor s jag berttade vad som hnt dagen efter och hon blev jtteledsen. Knner mig faktiskt som lite av ett svin ...
Tyvrr s r sanningsvgen vldigt sllan rtt vg att g i ett tidigt dejtingstadie. Hade du velat ltta ditt samvete s skulle du isf gjort det senare i ert hypotetiska frhllande, d hade betydelsen av handlingen antagligen inte knts lika jobbig fr henne, och frdelen med sanningsvgen hade blivit minst lika frdelaktig fr dig. ven om man vet att ngon "dejtar andra" s r sdant nd vldigt tabu.

Lite cyniskt, men spara ppenheten fr varaktiga frhllanden istllet. Innan dess fr man fokusera p att inte behva ljuga fr enkelhetens skull, spara det till de gnger det r i ditt eget intresse att frska f ut maximalt av dina "intressen". Balansera ocks mot girighet; kr p flera endast om det r ngon vrd att "offra", och mot din egen investering av tid.
Citera
2018-05-14, 16:02
Medlem
Mintafs avatar
Vad ppnar ni alla konversationerna med?
Citera
2018-05-14, 16:08
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Beror p lder, vad fr typ av tjej bilderna ger intryck utav osv.

Oftast nt av fljande:
Ngot de skrivit om i sin prestation,
Ngot de har p sina bilder,
Eller helt enkelt ngot jag genuint undrar, allts en hyfsat serist/anstndig frga.

Och kommentaren, frgan osv p ovan har oftast en blandning av nyfikenhet, humor, smkaxighet.

En klassiker r annars att hon har ngot pstende/sikt i sin bio, d kan du kontra med att du inte hller med utan istllet tycker tvrtom (bst om du faktiskt tycker det, eller s kan du fejka) enbart fr att f en reaktion, reaktion r bra fr de flesta ger inte reaktioner aka du sticker ut och sen har isen brutits.
Senast redigerad av NirvanA 2018-05-14 kl. 16:15.
Citera
2018-05-14, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf

Hej. IRL som online. Fr man svar s spinner man vidare drifrn, fr man inte svar kan man sga ngonting annat antar jag, fr man inte svar d heller s fuck it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in