2018-08-14, 11:30
Medlem
Gothuss avatar
Skåpmat:
Artikel om inbrott i SAP´s partihögkvarter två månader före mordet
https://drive.google.com/file/d/0Bxu...1DcEROYnM/view
Den inblandade Securitas-vakten är Anette Kohut tror jag.

Artikel om det gamla IB-gänget, även att SSI´s, Joel Haukka sparkade in dörrar och bröt sig in i olika fastigheter i Stockholm i jakten på Olof Palmes mördare.
Ett av de dokument han hade i sin hand nämner Judiska församlingen i Stockholm, där även Peter Virag blev avrättad.

"Bland dokumenten finns ett ett telex ställt till ett företag i Belgien där Joel Haukka utpekas som KGB-agent."

https://drive.google.com/file/d/0Bxu...pIUWx3ckk/view

SSI var den dåvarande operativa(dörrinsparkare..) delen av underrättelsetjänsten inom Svenska Försvarsmakten.

Till vem gick telexet i Belgien inte Armfelt, nej det kan det inte vara, eller?
Vem hittar på att Joel Haukka är KGB-agent?
Vem hittar på att Anders Larsson är KGB-agent?
Larsson varnade innan mordet, hur kunde han veta?
Senast redigerad av Gothus 2018-08-14 kl. 12:23.
Citera
2018-08-14, 12:31
Medlem
299792458s avatar
Det finns ett intressant moment mellan barnen i Pilgrimstads kontakt med Olof och GM:s kontakt med Olof. Et barn (en flicka) kontaktar Olof efter biobesöket, med orden "mer pengar till kulturen"

Huruvida GM också såg detta, är inte gott att säga ?

källa:
Ålenius sida 5 https://drive.google.com/file/d/0Bwp...ctdFU5NEU/view
Klering sida 3 http://lennartremstam.blogspot.com/2...e-klering.html
Citera
2018-08-14, 12:43
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Det finns ett intressant moment mellan barnen i Pilgrimstads kontakt med Olof och GM:s kontakt med Olof. Et barn (en flicka) kontaktar Olof efter biobesöket, med orden "mer pengar till kulturen"

Huruvida GM också såg detta, är inte gott att säga ?

källa:
Ålenius sida 5 https://drive.google.com/file/d/0Bwp...ctdFU5NEU/view
Klering sida 3 http://lennartremstam.blogspot.com/2...e-klering.html
My ass..
Om det går att lita på de uppgifterna?(Ålenius)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sista_budet

"Katinka Faragó, eg. Katherina Faragó, född 16 december 1936 i Wien, Österrike, är en svensk scripta och filmproducent. Katinka Faragó, som är av judisk börd, kom till Sverige 1940 efter att familjen flytt från Ungern och därefter från Österrike."
Wikipedia
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
L'ENCINEMATHEQUE
encinematheque.fr/php/biblifilms.php?idf=Bergman82
-
DIRECTION de la PRODUCTION: Katinka FARAGO. ... Siv ERICKS (Alida), Inga ALENIUS (Lisen), Kristina ADOLPHSON (Siri), Eva Von HANNO (Berta), Per MATTSON (le spectre), Borje ANLSTEDT (Carl Ekdahl), Marianne AMINOFF ( Blenda Vergerus), Patricia GELIN (la statue), Lars Owe CARLBERG (un chanteur de la …
Sista budet är en svensk dramafilm från 1981
Rollista
Bodil Mårtensson – Lisett Ahl
Anders Lönnbro – Roger Ahl
Hans Alfredson – Joakim Jocke Berger
Carl-Axel Heiknert – Anders Berger
Weiron Holmberg – Gamle Stan
Ami Rolder – Mona
Inga Ålenius – Rosita
Sven Wollter – poliskommissarien
Roland Janson – fackordföranden
Maria Hörnelius – Den onde
Karin Holmberg – Kicki
Mats King – Texas
Håkan Ernesto Söderberg – Ivan
Bo Hörnelius – länsarbetschefen
Harald Andersson – landshövdingen

Marjasin…
Senast redigerad av Gothus 2018-08-14 kl. 13:11.
Citera
2018-08-14, 12:54
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Det var en slags "rollback" från GM lade sin vänstra hand på Olof Palmes axel och sköt honom i ryggen. Jag såg plötsligt mordet på Gustav III i mordet på Olof Palme.

Jo men hur får du det till att Nicola är GM?
Citera
2018-08-14, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Ibland är SE först framme vid Palme efter att ha uppfattat skotten några sekunder innan (och av märklig anledning inte tittat upp när han hör dem). Ibland är AH och SG i full färd med återupplivningsförsök när SE väl släntrar in i handlingen efter att ha varit djupt försjunken i sitt armbandsur (trots att han enligt egen utsago "gå-springer" längs gatan). Han tycks anpassa sin historia efter vad han för stunden kan komma undan med. I intervjuer blir han inte synad och kan ösa på för fullt. I förhör blir han mer beskedlig och nedtonad. Mest troligt att han är rätt sen till platsen och en för PU tämligen ovidkommande person. Tror det sårade hans ego.

Precis och i vittnesmålet i tingsrätten så lyser Hage och Glantz med sin frånvaro.
Liljeroos ställer ett flertal frågor om personer på platsen, där svaren helt naturligt borde ha innehållit nån information om Hage eller Glantz, men inte ett ord om dessa.

Hur är det med folk på platsen?
Du ser en person som ligger, ser du nån ytterligare?
Till den här platsen, kom det flera personer dit?
Hjälpte du till på något vis?

I hovrätten säger han att han försöker se om nån tar initiativ, när ingen gör det stannar han kvar.
Citera
2018-08-14, 13:33
Medlem
Citat:
När det gäller MOP, kan jag ju säga att den professorn väljer att, hata slumpen här, precis just där, det passar honom.

Det är dokumenterat att spaning mot Palme pågick sedan länge.
Sedan tror jag att det fanns informatörer lite här och där.
Bland annat vakten i tunnelbanan som tog betalt av Olof och Lisbet när de var på väg till bion.(Borde ha haft en fast telefon i kuren.)

Vi skiter i professorns tankar.
Om vi själv tänker efter, hur stor chans är det att en person gick på Sveavägen med vapen just då?
Hur stor chans är det att en informatör såg paret vid tunnelbanan av en slump?
Nej, jag tror att någon inom parti-svären ligger bakom detta.Ligger inte S partikansli nästan rakt över biografen?
Hm!
Citera
2018-08-14, 13:46
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Det är dokumenterat att spaning mot Palme pågick sedan länge.
Sedan tror jag att det fanns informatörer lite här och där.
Bland annat vakten i tunnelbanan som tog betalt av Olof och Lisbet när de var på väg till bion.(Borde ha haft en fast telefon i kuren.)

Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Vi skiter i professorns tankar.
Om vi själv tänker efter, hur stor chans är det att en person gick på Sveavägen med vapen just då?
Hur stor chans är det att en informatör såg paret vid tunnelbanan av en slump?
Nej, jag tror att någon inom parti-svären ligger bakom detta.Ligger inte S partikansli nästan rakt över biografen?
Hm!
Spärrvakten satt i Olof Palmes närmsta tunnelbanenedgång.
Tog Olof ofta tunnelbanan?
Citat:
Spärrvakten i tunnelbanan, Sergiusz Zadruzny tog emot 6 sex kronor av Olof Palme klockan 2030 860228 enligt honom själv, Lisbet Palme visade sitt månadskort.
"Till Rådmansgatan sade Olof Palme"
Sergiusz Zadruzny var kanske överkvalificerad för sitt arbete?

http://lennartremstam.blogspot.se/20...-vittne-s.html

https://translate.google.se/translat...t/&prev=search
Senast redigerad av Gothus 2018-08-14 kl. 13:51.
Citera
2018-08-14, 13:55
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Precis och i vittnesmålet i tingsrätten så lyser Hage och Glantz med sin frånvaro.
Liljeroos ställer ett flertal frågor om personer på platsen, där svaren helt naturligt borde ha innehållit nån information om Hage eller Glantz, men inte ett ord om dessa.

I hovrätten säger han att han försöker se om nån tar initiativ, när ingen gör det stannar han kvar.
Jag tror Engström är lite förbannad på Hage och Glantz, som säger dom inte såg honom på mordplatsen.
Citera
2018-08-14, 14:08
Medlem
Citat:
Spärrvakten satt i Olof Palmes närmsta tunnelbanenedgång.
Tog Olof ofta tunnelbanan?

Denna spärrvakt har dom väl synat i sömmarna och skulle han va inblandad så hade han väl flyttat hem och bytt namn förlänger sedan, antar jag, för han finns väl kvar i Sverige förmodar jag?
Citera
2018-08-14, 14:12
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Jo men hur får du det till att Nicola är GM?
Det är ännu enklare

NF mötte paret Palme efter att dom passerade den södra reklampelaren och inte efter att dom passerade den norra reklampelaren.

Bevis: Han såg AB några meter bakom paret Palme

Alla vittnen säger den personen paret Palme mötte utanför Dekorima är GM

Jag vet att det här är plågsamt enkelt, men det är vad jag har hittat.

Det är så enkelt att ett barn kan se det.
Senast redigerad av 299792458 2018-08-14 kl. 14:16.
Citera
2018-08-14, 14:33
Medlem
Citat:
Det är ännu enklare

NF mötte paret Palme efter att dom passerade den södra reklampelaren och inte efter att dom passerade den norra reklampelaren.

Bevis: Han såg AB några meter bakom paret Palme

Alla vittnen säger den personen paret Palme mötte utanför Dekorima är GM

Jag vet att det här är plågsamt enkelt, men det är vad jag har hittat.

Det är så enkelt att ett barn kan se det.
NF skulle kunna ha mött LOP vid dekorimahörnet med AB bakom men att ta det därifrån till att det definitivt är så och att NF är GM är väldigt stora kliv på osäker mark. Allt är baserat på att NFs vittnesmål är falskt vilket lika gärna kan bero på att han kom ihåg fel som att han ljuger. Lisbets vittnesmål är enligt min uppfattning också fel men det implicerar inte att hon är mördaren
Citera
2018-08-14, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive

Läs vidare. (TR)
När han har kommit till platsen och funderar på vad han ska göra så ser han en ung flicka och en ung grabb.
Adv Liljeroos frågar om han är osäker på om han var först på plats och Engström svarar: ”Jag är osäker på det”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in