2018-12-08, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Att bomba p med komplimanger knns ju som ngot av det vrsta man kan gra. I synnerhet nr det gller ytliga attribut. Dock funderar jag p om jag sjlv kanske gr fel t andra hllet som vldigt sllan kommenterar tjejens utseende.

Tjejen gick aldrig ut med ngra av killarna, s du har ftt svaret p din frga.
Sjlvklart r det dr "s dr" ppnare, inga r srskilt bra ur en konversationskontext.
Om en tjej kan svara "haha tack" eller "hahaha" p vilket stt leder det till en fortsatt flrtig konversation? slnge du inte har ytterligare en "hahaha" uppfljare.
Man ska alltid ha ngra alternativ tjejen kan hugga p, ev att det r kl 2:30 p natten och bruden vill som i min senaste konvo, d kan man skriva som en tomte, typ.

Nej, det enda som var kul var "matcha med en brud 300mil bort", men det leder ju inte till ngot d eftersom hon uppenbarligen r fr lngt borta.
Citera
2018-12-08, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parvaneh
Jag dejtar bara serist s du har fel, det var flera snygga 10r som skrev dessutom s du har terigen fel. Och n jag r ingen femma tackar mamma fr de bra generna, men jag behver inte bevisa ngot fr dig heller.
Kommer att skaffa tinder igen nr jag har tid att lgga p dejtandet. Kommer dessutom att flytta till Stockholm och vill inte ha tinder igen frrn jag har gjort det och kan dejta dr istllet fr i Gbg. S, nu Checkar jag ut hrifrn. Lycka till p tinder boys.

Pongen r att du frst skrev hr att du ansg att sdana dr ppnare "funkar p dig".
Men det enda det dr funkade till var ju att f dig att rynka lite p smilbanden och f knna dig bra till mods med att f bekrftelse och egoboost p att du inte r alldeles ful (s precis som alla andra tjejer p appen som ocks har massor av matchingar och komplimanger).
S visst funkade det i det syftet, ifall man som man har som ml med Tinder att roa kvinnor medan de gr och knullar ngon annan.

r man som man dremot intresserad av att sjlv ligga och f omkull en tjej osv. s funkade inte det dr. Men det var i alla fall bra exempel du bjd p hur man INTE ska gra s till vida man nu inte vill gra vaginor torrare n Saharaknen och leva i celibat, och varfr man som man inte ska ta rd ifrn kvinnor om hur man bst frfr kvinnor.
Citera
2018-12-08, 20:33
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
S som jag upplever det kan tv exakta meddelanden till en tjej tolkas olika. Skriver en snygg kille ett cheesy-meddelande till en tjej med lite humor och komplimang s r han vrldens trevligaste/staste. Fr man exakt samma meddelande av en kille som r en-tv niver lgre s blir det bara "orka" frn tjejernas sida eller "kan du inte bttre?". Inte att de skriver s, men dem tankarna cirkulerar i huvudet.

S responsen man fr har, i min vrld, bara med utseendet att gra. Tjejer kan swipa hger p killar som de tycker ser rtt ok ut, men de kommer aldrig ge den killen en chans, hur intressanta hans meddelanden n r. Men ngon som ser bra ut kan bara vara hur icke-originell som helst och skriva de mest klyschiga meddelanden o bli ansedd som jttesnll o st.

Ngon testade att skapa en fejkprofil p Tinder dr han la upp en bild p en muskuls manlig modell, och skrev i sin profil att han var en dmd vldtktsman eller ngot snt. Och naturligtvis s skrev hur mnga tjejer som helst till honom. S sjlvklart r det utseendet som bestmmer var ribban ligger. Om jag som ser halvdan ut brjar skriva snusk till en tjej lr hon antagligen tycka att jag r ett creep, men om jag hade sett bttre ut s hade det nog inte varit ngra problem (om det r ligga som r mlet).

Kvinnor r fan inte kloka i huvudet. Ta bara det faktum att styckmrdaren Peter Madsen fr beundrarbrev i fngelset och har flera kvinnor som flockas kring honom. En styckmrdare allts. Frscht.

Kvinnor r nrmast att bektrakta som grottmnniskor.

Obs. generalisering frekommer i inlgget.
Citera
2018-12-08, 20:42
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
h, herre. Tusen matchningar p en vecka. Det r nog mer n vad jag som kille med gold och ett tjugotal boostningar ftt p ett halvr. Och d gr det nd vldigt bra fr mig jmfrt med killar i allmnhet. Man blir ganska cklad faktiskt.

Fast det dr vet vi ju. Det gr inte att jmfra killar med tjejer. Tjejer av motsvarande utseende har ungefr 100 gnger hgre sannolikhet att f en match n vad en kille har. Det hjlper ju dock dem inte, eftersom det fortfarande r lika svrt att hitta ngon vettig bland det verfldiga antalet matchningar.

Jag tror att den kille jag sett med flest matchningar hade ver 10 000. Jag undrar hur mnga en tjej skulle kunna samla ihop. En jag trffade hade ver 2500 som gillat henne, hon kunde se det eftersom hon var gold. Och d hade hon bara haft Tinder ngra veckor.
Citera
2018-12-08, 21:01
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Ngon testade att skapa en fejkprofil p Tinder dr han la upp en bild p en muskuls manlig modell, och skrev i sin profil att han var en dmd vldtktsman eller ngot snt. Och naturligtvis s skrev hur mnga tjejer som helst till honom. S sjlvklart r det utseendet som bestmmer var ribban ligger. Om jag som ser halvdan ut brjar skriva snusk till en tjej lr hon antagligen tycka att jag r ett creep, men om jag hade sett bttre ut s hade det nog inte varit ngra problem (om det r ligga som r mlet).

Kvinnor r fan inte kloka i huvudet. Ta bara det faktum att styckmrdaren Peter Madsen fr beundrarbrev i fngelset och har flera kvinnor som flockas kring honom. En styckmrdare allts. Frscht.

Kvinnor r nrmast att bektrakta som grottmnniskor.

Obs. generalisering frekommer i inlgget.

Det roliga r att det inte ens behver glla s grova saker, utan mer simpla inledande konversationer. Dom dr bilderna Pervaneh (namn?) la upp, hade jag skrivit 99% av dessa brev till tjejer s hade jag blivit unmatchad direkt. Snygga killar kommer undan med det, meddelandena anses t.om vara jttesta, charmiga och hur gulliga som helst.

Visst att Tinder r ytligt, s r det, bara att acceptera. Men tycker de bisarrt som fan hur vissa killar blir dumfrklarade och skrattade t nr de gr exakt samma frsk som snygga killar.

Fixade Badoo fr ngon vecka sedan. Har ftt sjukt mnga matchningar p denna korta tid, men inte en enda av dessa tjejer visar ngot som helst intresse. De svarar oftare n p Tinder, men du ser/knner av direkt att de totalt skiter i dig och har ingen avsikt att ens ge dig en chans.
Citera
2018-12-08, 21:06
Medlem
R.Bloodworths avatar
Och det absolut vrsta med Tinder/Badoo r, fr killar som inte r jttesnygga, att svida du inte skriver ett poetiskt msterverk som frsta meddelande s har de dmt ut dig och trttnat p dig direkt!
Det har gtt s lngt att man inte lngre kan inleda en konversation med en tjej p det gamla, traditionella sttet lngre. r ditt frsta meddelande inte bra nog s ryker du direkt. Helt sjukt hur denna marknad fungerar och hur skruvade mnga tjejer har blivit.
Citera
2018-12-08, 21:06
Medlem
Mademoiiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Haha, Jag r 185,5 vlkommen att ses
Skmt sido. Bertta lite vad som r det vanligaste misstaget snubbar gr. Kanske om du orkar slng upp lite skrmdumpar. Jag och ett gng andra hr i trden brukar bjuda med oss av bra konversationstricks osv. Alltid kul utifrn ens tjej perspektiv att hra lite.
S hller med Fabulan dr, f hra

Jag brukar radera konversationer som knns helt fel eller som irriterar mig, drar bara ondig energi att ha en hel lista med sdana. Lgger hellre den p mnnen som r trevliga och kan fra en konversation p Tinder, s jag har inget smaskigt att dela med mig av i skrmdumpsvg. Ska dock spara, s ni fr se vilka tomtar det finns!

Vanligaste misstagen:

- Stavar som krattor, veranvnder emojis och framstr som dyslektiska. Redan i det stadiet torkar det till.

- Inleder med "Vem r du d?", "r du en kul tjej?", eller verser med komplimanger. Komplimanger R trevligt, men jag tycker det kan sparas p sdant tills man ses.

- Killar som bara har vldigt dliga bilder, tagna underifrn/med en jttefisk i ett krampaktigt grepp/grumlig kvalitet/alkohol p alla bilder. Allvarligt talat, lgg lite krut p fina bilder. r du ingen supersnygging, se till att framst som att du har ett liv p bilderna och inte bara dricker l och pillar naveln p fritiden. Man vill ju ha ngon man kan ha ett kul liv med, ven om vardag r vardag.

- Ljug inte, eller frskna inte verkligheten. r du 160-165 cm, sg d inte att du r 180 cm. Det blir bara pinsamt om man sedan ses. Jag r 174 cm sjlv, det vill sga rtt lng fr att vara tjej. Det mrks om du ljuger om din lngd. Lngden var ingenting jag hngde upp mig p tidigare och det r fortfarande inget superviktigt s lnge han inte r kortare n mig. Men efter att minst 2 stycken ljugit om lngd och sedan dykt upp och varit minst 1 huvud kortare n mig, r det strigt nr det ljugs om sdant.
Citera
2018-12-08, 21:22
Citat:
Det roliga r att det inte ens behver glla s grova saker, utan mer simpla inledande konversationer. Dom dr bilderna Pervaneh (namn?) la upp, hade jag skrivit 99% av dessa brev till tjejer s hade jag blivit unmatchad direkt. Snygga killar kommer undan med det, meddelandena anses t.om vara jttesta, charmiga och hur gulliga som helst.

Visst att Tinder r ytligt, s r det, bara att acceptera. Men tycker de bisarrt som fan hur vissa killar blir dumfrklarade och skrattade t nr de gr exakt samma frsk som snygga killar.

Fixade Badoo fr ngon vecka sedan. Har ftt sjukt mnga matchningar p denna korta tid, men inte en enda av dessa tjejer visar ngot som helst intresse. De svarar oftare n p Tinder, men du ser/knner av direkt att de totalt skiter i dig och har ingen avsikt att ens ge dig en chans.

Jag har varken Tinder eller Badoo, d jag efter att ha lst i den hr trden inser att det bara kommer vara slseri med tid. Har en kompis som kr Tinder, och han sger att det r alltid du som kille som mste vara drivande i konversationerna, och d hr jag direkt att det kommer ju knnas som att jobba som ngon jvla clown p mobilen fr att underhlla en tjej som man aldrig har trffat utan bara sett p bild.

r ven fullt vertygad om att snygga "fuckboys" eller vad fan de kallas har snedvridit dejtingmarknaden p s stt att mediokra eller rent av fula tjejer frvntar sig att kunna matcha med killar som r snyggare eller mycket snyggare n vad de sjlva r (vilket de ocks gr, d tidigare nmnda "fuckboys" vill knulla runt s mycket som mjligt). Det leder ju till att medelmttiga killar inte ens kan frvnta sig att hitta en tjej i sin egna liga, utan fr nja sig med feta paddor eller tjejer som ser ut att lida av Progeria eller Downs syndrom. r du en rent av ful kille s kan du glmma att hitta ngon tjej helt och hllet via dessa dejtingappar och sidor, och istllet sikta in dig p att betala fr sex eller snubbla ver ngon i verkligheten.

Men jag ju ha fel, d jag som sagt inte har testat Tinder eller liknande sjlv. Har ven en frmga att veranalysera saker och ting.
Citera
2018-12-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mademoiiselle
Jag brukar radera konversationer som knns helt fel eller som irriterar mig, drar bara ondig energi att ha en hel lista med sdana. Lgger hellre den p mnnen som r trevliga och kan fra en konversation p Tinder, s jag har inget smaskigt att dela med mig av i skrmdumpsvg. Ska dock spara, s ni fr se vilka tomtar det finns!

Vanligaste misstagen:

- Stavar som krattor, veranvnder emojis och framstr som dyslektiska. Redan i det stadiet torkar det till.

- Inleder med "Vem r du d?", "r du en kul tjej?", eller verser med komplimanger. Komplimanger R trevligt, men jag tycker det kan sparas p sdant tills man ses.

- Killar som bara har vldigt dliga bilder, tagna underifrn/med en jttefisk i ett krampaktigt grepp/grumlig kvalitet/alkohol p alla bilder. Allvarligt talat, lgg lite krut p fina bilder. r du ingen supersnygging, se till att framst som att du har ett liv p bilderna och inte bara dricker l och pillar naveln p fritiden. Man vill ju ha ngon man kan ha ett kul liv med, ven om vardag r vardag.

- Ljug inte, eller frskna inte verkligheten. r du 160-165 cm, sg d inte att du r 180 cm. Det blir bara pinsamt om man sedan ses. Jag r 174 cm sjlv, det vill sga rtt lng fr att vara tjej. Det mrks om du ljuger om din lngd. Lngden var ingenting jag hngde upp mig p tidigare och det r fortfarande inget superviktigt s lnge han inte r kortare n mig. Men efter att minst 2 stycken ljugit om lngd och sedan dykt upp och varit minst 1 huvud kortare n mig, r det strigt nr det ljugs om sdant.

Lgn om ldern hur ser du p det d? Jag sjlv r 30+ men stllde in lgre frn brjan, nu har det dock blivit 30+ i appen i alla fall och fr nd matchningar d och d av yngre brudar. Trodde faktiskt dom inte var intresserade nr man passerat 30 strecket som snubbe (19-25 brudar)
Haha, bsta av allt r att det nyss varit en brud hr inne som posta massa exempel p generiskt fjskskrp, nej men serist. Posta en konversation p en kille du trffat. Sudda ut bild/namn frsts. D r du frsta tjejen i flashbacks historia som faktiskt bjuder p en framgngsrik tinderkilles konversation "den hr killen fick ligga, och s hr skrev han" allts.

Hur lnge chattar du innan du vljer att trffa ngon d. r det ngra dagar eller kan smooth snack p en halvtimme/timmar rcka fr att du ska vilja ses ute fr ett glas eller whatever?

Fr egendel har det ju varierat s sjukt hrt. Senaste tiden har dock varit ganska snabba uppstyrningar av trffar. Jag postade en konvo fr ngot dygn sen dr bruden ville trffas direkt bara efter jadu, 30 meningsutbyten kanske? Hon ville frsts bara en sak, var mitt p natten, men nd. Det tillhr ju inte direkt vanligheterna om man sger s.

Kramen
Citera
2018-12-08, 21:40
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Jag har varken Tinder eller Badoo, d jag efter att ha lst i den hr trden inser att det bara kommer vara slseri med tid. Har en kompis som kr Tinder, och han sger att det r alltid du som kille som mste vara drivande i konversationerna, och d hr jag direkt att det kommer ju knnas som att jobba som ngon jvla clown p mobilen fr att underhlla en tjej som man aldrig har trffat utan bara sett p bild.

r ven fullt vertygad om att snygga "fuckboys" eller vad fan de kallas har snedvridit dejtingmarknaden p s stt att mediokra eller rent av fula tjejer frvntar sig att kunna matcha med killar som r snyggare eller mycket snyggare n vad de sjlva r (vilket de ocks gr, d tidigare nmnda "fuckboys" vill knulla runt s mycket som mjligt). Det leder ju till att medelmttiga killar inte ens kan frvnta sig att hitta en tjej i sin egna liga, utan fr nja sig med feta paddor eller tjejer som ser ut att lida av Progeria eller Downs syndrom. r du en rent av ful kille s kan du glmma att hitta ngon tjej helt och hllet via dessa dejtingappar och sidor, och istllet sikta in dig p att betala fr sex eller snubbla ver ngon i verkligheten.

Men jag ju ha fel, d jag som sagt inte har testat Tinder eller liknande sjlv. Har ven en frmga att veranalysera saker och ting.

Jag har en vn som fr tjejer ganska enkelt i rl. Han tog bort Tinder med motiveringen "fr lg sjlvfrtroende av tinder". S bisarrt r det
Citera
2018-12-08, 21:48
Medlem
Mademoiiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Lgn om ldern hur ser du p det d? Jag sjlv r 30+ men stllde in lgre frn brjan, nu har det dock blivit 30+ i appen i alla fall och fr nd matchningar d och d av yngre brudar. Trodde faktiskt dom inte var intresserade nr man passerat 30 strecket som snubbe (19-25 brudar)
Haha, bsta av allt r att det nyss varit en brud hr inne som posta massa exempel p generiskt fjskskrp, nej men serist. Posta en konversation p en kille du trffat. Sudda ut bild/namn frsts. D r du frsta tjejen i flashbacks historia som faktiskt bjuder p en framgngsrik tinderkilles konversation "den hr killen fick ligga, och s hr skrev han" allts.

Hur lnge chattar du innan du vljer att trffa ngon d. r det ngra dagar eller kan smooth snack p en halvtimme/timmar rcka fr att du ska vilja ses ute fr ett glas eller whatever?

Fr egendel har det ju varierat s sjukt hrt. Senaste tiden har dock varit ganska snabba uppstyrningar av trffar. Jag postade en konvo fr ngot dygn sen dr bruden ville trffas direkt bara efter jadu, 30 meningsutbyten kanske? Hon ville frsts bara en sak, var mitt p natten, men nd. Det tillhr ju inte direkt vanligheterna om man sger s.

Kramen

Lgn oavsett gllande vad r nej. Nu vet jag inte vad just du, eller gemene man sker p Tinder men att inleda ngonting baserat p en lgn r inte ok. Jag har mitt spann p 25-32, har haft ett bredare spann frut, men det blev mer att slla bort d.

Haha, en vacker dag kakan. D kanske det delas med av. Men av vad jag lst tidigare i trden verkar en del snubbar hr ha rtt bra koll p hur man ska gra fr att "lyckas".

Hmm, svrt att sga. Beror p vad jag/han r ute efter, men generellt vill jag se att det verkar finnas ngon slags intelligens och emotionell intelligens hos personen, innan man ses fr att bli av med eventuell knppgk och utesluta katastrofdejt. Jag har blivit mer besviken nr jag har gtt med p att ses, efter att inte ha pratat mer typ 30 minuter. Upplever att det har klickat bttre nr man kanske haft konversationen rullande i 2-3 dagar innan man styr upp trff, och vl trffats. D har man dessutom lite att spinna vidare p ver det dr glaset, nr man trffas.
Hur lng tid brukar det ta innan du vill trffa tjejer du skriver med?

Du verkar ju tillhra den vre delen av "skalan" utseendemssigt, och mnga tjejer verkar sra p benen relativt ltt. Trodde drfr inte att du var van vid att behva jobba fr att f till det.
Citera
2018-12-08, 22:11
Citat:
Jag har en vn som fr tjejer ganska enkelt i rl. Han tog bort Tinder med motiveringen "fr lg sjlvfrtroende av tinder". S bisarrt r det

Haha, s illa allts. Men kul att han fr till det IRL!

Jag fr testa Grindr istllet, har hrt att det ska vara lttare n Tinder fr oss killar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in