2019-08-23, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Anorexia ger inte hjärnskador.
Har jag påstått det?
2019-08-23, 17:48
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Förlåt. Dåligt skämt. Min fru hade anorexia i tonåren, så jag vet vad det handlar om. Dåligt skämt, förlåt igen. Jag behöver skärpa mig.
Bra 😊! Vi ska inte sjunka så lågt i tråden.
2019-08-23, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Bra 😊! Vi ska inte sjunka så lågt i tråden.
Det är mänskligt att fela, sade androiden och spelade violin.

Ibland tar jag ut svängarna för mycket. Jag tycker faktiskt väldigt synd om barnet Greta som har omvandlats till Greta™. Det här kommer inte att sluta väl för henne. Föräldrarna är antingen för penningkåta eller för korkade (mina pengar är på det senare alternativet) för att begripa vad som händer.

Sedan har jag faktiskt en poäng angående sen pubertet. I synnerhet flickor med sen pubertet brukar klara högstadiet mycket bättre än flickor som är tidiga. Det gäller pojkar också, men inte i lika hög grad.
2019-08-23, 18:03
Medlem
Om några dagar stiger Greta iland och vi kan väl alla enas kring att det vore bra om klimatfrågan får mer uppmärksamhet över hela världen så att bra beslut fattas och åtgärder vidtas. Istället för att alla blundar och låtsas som ingenting. Självklart kommer omställningen att kosta men den måste ändå komma och resultatet blir sämre och kostnaderna större ju längre drt dröjer.

Därför borde vi stödja Greta och alla som driver klimatfrågorna.
2019-08-23, 18:19
Medlem
Bra insändare om Greta! https://www.google.com/amp/s/www.iri...219%3fmode=amp
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-08-23 kl. 18:21.
2019-08-23, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Om några dagar stiger Greta iland och vi kan väl alla enas kring att det vore bra om klimatfrågan får mer uppmärksamhet över hela världen så att bra beslut fattas och åtgärder vidtas. Istället för att alla blundar och låtsas som ingenting. Självklart kommer omställningen att kosta men den måste ändå komma och resultatet blir sämre och kostnaderna större ju längre drt dröjer.

Jag är ledsen att vara den som berättar det här för dig. Men sanningen är denna: Greta™ kommer inte att påverka några som helst överenskommelser eller beslut. Ingenting. Nada. Om du hade på allvar satt dig in i vilken radikal politik Greta™ förespråkar, så hade du också förstått det amerikanska idiomet: "That ain't gonna happen!"
2019-08-23, 18:25
Medlem
Citat:

Jag håller med dig att det är bra att klimatfrågan får uppmärksamhet, dock har jag väldigt svårt att ta det riktigt seriöst när det kommer från en 16 årig skolflicka som snurrar runt på de sju haven i någon tokig PR- cirkus.

Jag litar på att forskarna gör sitt jobb ( inte politikerna) och lägger fram det beslut som behövs.
2019-08-23, 18:26
Medlem
Insändare som tycker att det är för farligt att Greta som helt oerfaren ger sig ut på havet!
https://www.hd.se/2019-08-23/omdomes...den-har-farden
2019-08-23, 18:27
Medlem
FFL88s avatar
Citat:

Ja för fan, annars får väl de som är engagerade i klimatfrågorna se till att fjutta eld på skogarna igen för att flytta fokus från våldtäkter, bomber, skjutningar och annat elände, men det bör nog skötas lite snyggare än nu senast i Brasilien. Greta vet säkert vad som bör göras.
2019-08-23, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag är ledsen att vara den som berättar det här för dig. Men sanningen är denna: Greta™ kommer inte att påverka några som helst överenskommelser eller beslut. Ingenting. Nada. Om du hade på allvar satt dig in i vilken radikal politik Greta™ förespråkar, så hade du också förstått det amerikanska idiomet: "That ain't gonna happen!"
Hon kommer att uppmana alla att ta forskningsresultat på allvar. Hur hon kommer att bli mottagen vet vi ännu inte men det är bra att hon försöker. Vi behöver alla försöka göra något .

Trots allt, ingen är mer framgångsrik än Greta just nu, men hoppas att det kommer andra som lyckas än bättre.
2019-08-23, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klanten11
Jag håller med dig att det är bra att klimatfrågan får uppmärksamhet, dock har jag väldigt svårt att ta det riktigt seriöst när det kommer från en 16 årig skolflicka som snurrar runt på de sju haven i någon tokig PR- cirkus.

Jag litar på att forskarna gör sitt jobb ( inte politikerna) och lägger fram det beslut som behövs.
Forskarna kan (tyvärr) inte fatta besluten utan det måste politiker och makthavare göra. Gretas ålder spelar ingen roll, det är hur hon lyckas aktualisera klimatfrågorna som betyder något.
2019-08-23, 18:32
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Insändare som tycker att det är för farligt att Greta som helt oerfaren ger sig ut på havet!
https://www.hd.se/2019-08-23/omdomes...den-har-farden

Dumheter. Som att tycka att man som nybörjare ska flyga några gånger i Sverige innan man gör en långflygning över Atlanten.

Greta är passagerare. Inget annat. Om hon nu mot alla odds inte skulle klara det hela, utan ligga för döden i uttorkning, så får väl följebåten ta henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in