Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-20, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Hennes mest långlivade projekt det att förtala Fredrik Virtanen finns inte med på listan. Samtidigt är det även det som genererat mest uppmärksamhet för henne så kanske hennes enda lyckade?

Och då rättegången mot Wallin för detta grova förtal förhalats i evigheter så får det ses som väldigt lyckat.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-20 kl. 13:06.
Citera
2019-08-20, 17:08
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliAchmed
Tack för sammanfattning. Imponerande lista.

Jag är mest imponerad av att hon gått från alkoholist till nykter alkoholist till att dricka måttligt. Få har lyckats med det.

Jag tycker det är lite imponerande att skriva så mycket om galna män som brukar våld och beter sig illa samtidigt som man öppet berättar att man slagit ett ex som ville hjälpa en och dessutom legat med hans bästa kompis. Jag har svårt att sätta stämpeln ”sympatisk” på en sån person.
Citera
2019-08-24, 18:48
Medlem
oskar2011s avatar
Det är feminisktkaos i trådarna nu kan jag lova, med Cissi i spetsen, eller snarare att hon blir spetsad av tidigare medarbetare på Gardet. https://bloggbevakning.se/2019/08/24...p-fran-gardet/

Sedan har vi de som försvarar henne totalt på insta, vesuviennes

Och de som känner sig totalt blåsta

filipparebecca
Jag var också en del av den lilla redaktion som jobbade stenhårt med Gardet i månader innan lanseringen, som ni som följer mig säkert märkte. Jag skulle varit chefredaktör och ansvarig utgivare.

Dagarna innan lansering ändrades plötsligt många av premisserna. Jag hade inte råd att fortsätta jobba gratis i den omfattning som krävdes, vilket jag hade påtalat flera gånger. Jag hade blivit lovad en ”skälig lön”, men aldrig något konkret. När jag på ett möte innan lanseringen ville besluta kring våra löner och få det på papper ändrades stämningen dramatiskt. Jag fick höra att vi inte skulle ”profitera på feminism”. Jag var alltså en dålig feminist för att jag ville ha en normal journalistlön så att jag skulle kunna betala mina räkningar. Det var oetiskt av mig.
Mötet blev väldigt obehagligt, det användes härskartekniker och raljerades kring mina levnadskostnader. Där kan vi verkligen snacka mobbarfasoner.

Efter det mötet hade jag, naturligtvis, en riktigt dålig känsla och dagen efter tog jag beslutet att hoppa av redaktionen helt. Ett par dagar efter lanseringen blev jag även sparkad som krönikör. Det hette att de ”inte hade förtroende för mig”. Efter att jag alltså jobbat hårt i flera månader med projektet. Oavlönat förstås.

Jag kände mig självklart sviken och lurad. Så mycket tid, arbete och förhoppningar jag lagt på detta projekt. Jag mådde ärligt talat riktigt dåligt. Jag orkade inte prata om vad som hänt direkt, men tänkte väl att jag någon gång skulle göra det.

Sommaren har gått och nu har jag fått höra hur det gick för dem som var kvar. Jag lider med dem. Det här har blivit så otroligt smutsigt och ovärdigt. Nu vill Gardet inte ens betala tillbaka för (redan godkända) utlägg som en person i den ursprungliga redaktionen gjort.

Det har varit mycket påtryckningar från olika håll om att ”tala klarspråk” och jag har av respekt för andra som blivit utsatta för detta varit väldigt försiktig med det. Nu känner jag att jag inte vill låta @karinkajjan stå ensam. Jag kan bekräfta det hon säger, då jag upplevt samma saker, och kan lägga till mina egna upplevelser.

Som ni nog vet har jag aldrig varit den som håller käft.
Citera
2019-08-24, 22:59
Medlem
Hennes instagram verkar vara borttagen?
Citera
2019-08-25, 13:03
Bannlyst
TÄnk det är konstigt, varje gång jag anar ugglor i mossen får jag rätt. Satte borderline på den här äckliga människan redan för 3 år sedan och ja fan vad rätt jag fick. Diagnos diagnos! Ska sägas att jag inte rör mig i svängarna utan inspekterar på avstånd så är möjligt hon har varit tvivelaktig i 10 år.

Jag borde fan bli VD så bra som jag läser av äckelmänniskor!
Citera
2019-08-25, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Jag har en väninna som kände hennes man under uppväxten. Enligt henne är han världens snällaste. Jag undrade om han inte tänkte dumpa Cissi (eftersom hon verkar vara så extremt påfrestande), men min väninna trodde att han aldrig skulle göra det även om han hade velat (min väninna sa alltså inte att han faktiskt ville det, hon spekulerade i ett tänkt scenario), eftersom han är så övermåttan snäll.
Det är väldigt vanligt att manipulativa skitmänniskor tar sig "snälla människor". Han har blivit blåst, totalt blåst, får han iofs skylla sig själv över och hoppas han förlorar rikligt med kosing när hon drar, men ja en varning till alla er andra!
Citera
2019-08-25, 13:26
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktingpojke
TÄnk det är konstigt, varje gång jag anar ugglor i mossen får jag rätt. Satte borderline på den här äckliga människan redan för 3 år sedan och ja fan vad rätt jag fick. Diagnos diagnos! Ska sägas att jag inte rör mig i svängarna utan inspekterar på avstånd så är möjligt hon har varit tvivelaktig i 10 år.

Jag borde fan bli VD så bra som jag läser av äckelmänniskor!

Jo fast att ”anställa” borderlinebruden och ätstörningsjunkien Hanna Bergwall, självutnämnd ”toppjurist” och den där uppenbart ätsörda Kajjan är ju som gjort för att det skulle misslyckas!

Nu sitter hon fast med ytterligare idioter. Den där ”skämtserietecknaren” Elin Lucassi som är gift med ngn slags beta/kvinnoman och resten. Cissi borde drivit det själv.
Citera
2019-08-25, 14:29
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktingpojke
Det är väldigt vanligt att manipulativa skitmänniskor tar sig "snälla människor". Han har blivit blåst, totalt blåst, får han iofs skylla sig själv över och hoppas han förlorar rikligt med kosing när hon drar, men ja en varning till alla er andra!

Fan det där är riktigt tragiskt, killen ska vara god för flera hundra miljoner. Det är sånt hyckleri i hela hennes situation så det inte finns, står o gormar om patriarkatet, sen går hon själv o tvångsgifter sig med en svag framgångsrik beta som inte kan stå emot henne.

Jag har tänkt en del på hennes snubbe, hur han kan stå ut med henne, det där beskrivningen om honom som översnäll förklarar saken.
Citera
2019-08-25, 14:36
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskar2011
Det är feminisktkaos i trådarna nu kan jag lova, med Cissi i spetsen, eller snarare att hon blir spetsad av tidigare medarbetare på Gardet. https://bloggbevakning.se/2019/08/24...p-fran-gardet/

Sedan har vi de som försvarar henne totalt på insta, vesuviennes

Och de som känner sig totalt blåsta

filipparebecca
Jag var också en del av den lilla redaktion som jobbade stenhårt med Gardet i månader innan lanseringen, som ni som följer mig säkert märkte. Jag skulle varit chefredaktör och ansvarig utgivare.

Dagarna innan lansering ändrades plötsligt många av premisserna. Jag hade inte råd att fortsätta jobba gratis i den omfattning som krävdes, vilket jag hade påtalat flera gånger. Jag hade blivit lovad en ”skälig lön”, men aldrig något konkret. När jag på ett möte innan lanseringen ville besluta kring våra löner och få det på papper ändrades stämningen dramatiskt. Jag fick höra att vi inte skulle ”profitera på feminism”. Jag var alltså en dålig feminist för att jag ville ha en normal journalistlön så att jag skulle kunna betala mina räkningar. Det var oetiskt av mig.
Mötet blev väldigt obehagligt, det användes härskartekniker och raljerades kring mina levnadskostnader. Där kan vi verkligen snacka mobbarfasoner.

Efter det mötet hade jag, naturligtvis, en riktigt dålig känsla och dagen efter tog jag beslutet att hoppa av redaktionen helt. Ett par dagar efter lanseringen blev jag även sparkad som krönikör. Det hette att de ”inte hade förtroende för mig”. Efter att jag alltså jobbat hårt i flera månader med projektet. Oavlönat förstås.

Jag kände mig självklart sviken och lurad. Så mycket tid, arbete och förhoppningar jag lagt på detta projekt. Jag mådde ärligt talat riktigt dåligt. Jag orkade inte prata om vad som hänt direkt, men tänkte väl att jag någon gång skulle göra det.

Sommaren har gått och nu har jag fått höra hur det gick för dem som var kvar. Jag lider med dem. Det här har blivit så otroligt smutsigt och ovärdigt. Nu vill Gardet inte ens betala tillbaka för (redan godkända) utlägg som en person i den ursprungliga redaktionen gjort.

Det har varit mycket påtryckningar från olika håll om att ”tala klarspråk” och jag har av respekt för andra som blivit utsatta för detta varit väldigt försiktig med det. Nu känner jag att jag inte vill låta @karinkajjan stå ensam. Jag kan bekräfta det hon säger, då jag upplevt samma saker, och kan lägga till mina egna upplevelser.

Som ni nog vet har jag aldrig varit den som håller käft.

Fan jag tycker synd om brudarna, de klarar inte av att organisera sig, tyvärr det är sanningen.

Efter att ha lyssnat på många kvinnor kan jag förstå deras frustration över den ständiga sexulisering, de vill göra något åt det och tror att de själva ska driva kampen, de klarar dock inte av det.

Seriöst, det är upp till oss män att hjälpa dem med kampen på ett vettigt sätt, de är inte kapabla till att organisera sig. CW är ju tamejfan en instabil hycklande mobbare mot sina egna. Förväntar sig att andra ska jobba gratis när hennes 200miljon-utnytjtade snubbe försörjer henne själv, pissar på de som hjälper henne.

Blir mer och mer intressant att följa detta dock.
Citera
2019-08-25, 16:54
Medlem
SvaMp_s avatar
postade BB tråden på hennes facebook, hon har gått ut med ett statement där. Hon tog bort inlägget

https://bloggbevakning.se/2019/08/24...p-fran-gardet/

Kvinnan har tappat det.
Citera
2019-08-25, 21:47
Medlem
oskar2011s avatar
Hennes insta var i gång någon timme i eftermiddags men sedan släckte hon ner kontot igen. Hennes svägerska LadyDahmer nämns som en av dem som har skapat detta "karaktärsmord" som hon själv beskriver det som. Podden Postpatriarkatet senaste avsnitt känns onekligen som att de handlar om CW, men samtidigt kan det handla om flera andra stora konton, precis som LD och Fanny pratar om i avsnittet. Karin Kajjan Andersson har samlat allt hon har att säga om CW och Gardet i sina Höjdpunkter på insta, bla flera skärmdumpar på pengaöverföringar mm..
Citera
2019-08-25, 21:52
Medlem
Hirvis avatar
Cissi talar ut.
Hon är arg för att hon släppt in folk vars relation bygger på att hon var en idol för dom. Hon erkänner att hon är kantig ibland för kampens skull.
Och.. lyssna noga nu! Hon erkänner att hon "springer för fort när det går långsamt" och "pratar ofta för högt när det är för tyst".

Enligt Cissi är hennes synder helt enkelt att hon är en hjälte men att folk inte kan hantera det.

Hon lyfter också att hon INTE är en ledare som måste kritiseras och dissekeras, hon är bara en fed-up tvåbarnsmorsa som är trött på skiten.

Jag tror fan inte jag någonsin i mitt liv stött på en människa som hycklar mer än Cissi Wallin. Jag har blivit helt besatt av henne. Jag följer henne, läser allt hon skriver. Hon får mig att frångå min princip att aldrig ha på ljud på instagram.

Hon kräver att alla ska gilla rätt saker, annars hänger hon ut. Man ska agera rätt, annars hänger hon ut. Men hon ska inte kritiseras eller dissekeras, då är det häxbränning och mobbning!
Hon kan dra alla över en kam, men gör någon annan det är det sjukt. Faktum är att hon får göra vad som helst eftersom hon har ett gott syfte. Allt motstånd är kvinnohat och förstärker hennes egna världsbild.

Det sjuka är att Cissi Wallin på riktigt tror att hon är en jävla martyr. Det som började med att Virtanen skulle ha drogat henne blev ju i något jävla inlägg ungefär ett mordförsök där hon lyfte att hon faktiskt ÖVERLEVDE den brutala våldtäkten. När hennes värdelösa standup gick åt helvete var det patriarkatets fel, inte hennes fel. Inget är någonsin hennes fel. Det är bara precis alla andra som gör fel hela tiden.

Någon borde skriva en bok om Cissi Wallin. En djupgående ärlig bok på gott och ont. Som skildrar och redogör hennes liv och allt hon tagit på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in