Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-14, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Klla p det?
Om instruktrerna r verens om att han efter tre frsk inte fr flyga p egen hand utan professionell assistans s innebr det med logisk ndvndighet att han vid samma tre frsk flg p ett stt som krvde just, assistans.
Citera
2019-11-14, 11:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Om instruktrerna r verens om att han efter tre frsk inte fr flyga p egen hand utan professionell assistans s innebr det med logisk ndvndighet att han vid samma tre frsk flg p ett stt som krvde just, assistans.

Du missfrstod min frga - jag bad om klla p att "instruktrerna MSTE assistera alternativt ta ver av rena skerhetsskl.". Dvs ngot som bevisar ditt pstende att s skedde nr Hanjour provflg.

Hade du det?
Citera
2019-11-14, 11:47
Medlem
Citat:
Jag vill hvda att hans problem var av en art som krvde assistans eftersom de diskvalificerade honom frn att p egen hand flyga planet.
Av vilken art var hans problem och p vilket stt och vid vilka moment ingrep instruktrerna, om de nu ingrep? Varfr fick han flyga flera check out om han inte kunde flyga, alls? Fr du menar vl inte att Hanjour inte flg alls nr han flg sina check outs?

Vad heter instruktren som var med nr Hanjour flg en check ride den 29/5 2001?
Senast redigerad av Prudent 2019-11-14 kl. 12:08.
Citera
2019-11-14, 12:21
Medlem
Citat:
Igen:
- Att efter tre provflygningar med tv instruktrer ha sdana problem med bde flygning och landning att de inte anser att han kan flyga p egen hand = vldiga problem.

- Att efter tre provflygningar med tv instruktrer ha sdana problem med bde flygning och landning att de inte anser att han kan flyga p egen hand = instruktrerna MSTE assistera alternativt ta ver av rena skerhetsskl.

- Att efter tre provflygningar med tv instruktrer ha sdana problem med bde flygning och landning att de inte anser att han kan flyga p egen hand = varje frsk som gjordes.

- Att efter tre provflygningar med tv instruktrer ha sdana problem med bde flygning och landning att de inte anser att han kan flyga p egen hand = frhrde sig om hans uppvisade certifikat och flygtimmar eftersom de inte kunde frena dessa med uppvisade (bristande) flygkunskaper.
Vad i mitt punktade resonemang r det som du bestrider?

Inga kllor som bekrftar ditt pstende att instruktrerna fick ta ver eller assistera varje (samtliga, alla) frsk som gjordes allts. Tack, d vet jag.
Citera
2019-11-14, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du missfrstod min frga - jag bad om klla p att "instruktrerna MSTE assistera alternativt ta ver av rena skerhetsskl.". Dvs ngot som bevisar ditt pstende att s skedde nr Hanjour provflg.

Hade du det?
Det r den enda mjliga slutsatsen som gr att dra frn deras uttalanden. Alternativet r att Hanjour flg p ett stt som INTE krvde assistans vid de tre tillfllena och d blir ju frgan varfr de inte lt honom flyga utan assistans, om nu sdan inte behvdes.

Eller hur.
Citera
2019-11-14, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Ds. Vid frsta tillfllet flg Hanjour
Ja, han flg uppenbarligen s illa att han inte fick flyga igen med samma instruktr med dubbelkommando i stet bredvid.

Precis det jag skrev frn frsta brjan. Vad av det hr r det som du har s gudomligt svrt att fatta?

Citat:
Du skrev:

Varp jag frgade:

Du svarade:

Varp jag frgade:

Vilket du nu medgett att de inte pstr.
Hade varit snabbare avhandlat om du p en gng svarat att det inte var ngon mer n du som pstr "att han sedan flg en Boeing 757 som om han aldrig gjort ngot annat" istllet fr att hnvisa till en organisation som inte pstr det.
En bra tumregel r ju annars att citattecken anger om det r frga om direkta citat och inte som hr, en slutsats frn en mngd aktrers uppfattning i frgan.

Testa, vetja.

Citat:
Du skrev:

Varp jag gjorde en sammanstllning av en liten del av de medlemmar i organisationen som inte tillknnager ngon som helst flygutbildning och drmed varken r professionella piloter eller pstr sig kunna flyga.
Du ljg.
Nej. Nyckelordet hr r professionella. Dvs, piloterna i organisationen r mig veterligen samtliga professionella.

Citat:
Nej. Det var du som ljg om att alla medlemmarna kan flyga
Igen. Nyckelordet hr r professionella. Dvs, piloterna i organisationen r mig veterligen samtliga professionella och kan drmed flyga enligt varje knd definition.

Frga till dig Prudent. Varfr skullle jag ljuga om en uppgift som gr att kolla med ett enkelt klick?

Citat:
Varfr frgar du om det var soloflygningar, nr det inte r ngot som loggas som soloflygningar.
Huruvida han hade sllskap av ngon vid tillfllena jag listade har jag ingen aning om. Har det ngon betydelse?
Frgan syftade till att gra dig uppmrksam p det minst sagt tveksamma bevisvrdet. Jag listade drp mina skl till tycka det. Vill du att jag gr det igen?

Citat:
Vem av de som sammanstllde dokumentet vi diskuterar har torterat ngon?
Ingen vad jag vet. Hur s?

Citat:
Vad heter instruktren som fljde med nr Hanjour flg en check ride den 29/5 2001
Frga klagaren.

Citat:
Varfr tror du personer inte r namngivna ven om de r anonymiserade i dokument som lmnas ut till allmnheten.? Det r ju ett mycket vanligt frfarande i rttsliga sammanhang
Varfr denna selektivitet, menar du?

Citat:
Vem av de som sammanstllde dokumentet vi diskuterar har torterat ngon?

Citat:
Dr du anvnder uppgifter om att Hanjour var dlig p att flyga som bevis fr att han inte kunde flyga, alls och samtidigt blundar fr att han flugit vid flera andra tillfllen, alternativt pstr att det r falska uppgifter.
Identifierade vittnen frn tre sinsemellan oberoende flygskolor/flygplatser som sjlva p plats, face to face, har bedmt Hanjours FAKTISKA kunskaper utan ngra som helst motiv till att ljuga, vger givetvis tyngre n ngra avfotograferade papperslappar producerade av individer vars motiv att ljuga i s fall bestr i att slja in mytologin om 19 fanatiska arabiskmuslimska sjlvmordspiloter vars terrordd var startskottet till The War On Terror, dramatiska inskrnkningar i allmnhetens medborgeliga fri- och rttigheter, invasionerna av Afghanistan och Iraq, balkaniseringen av MENA och trillions of dollars av skattebetalarnas pengar som gr till allt annat n skattebetalarna sjlva.

Citat:
Det r ingen som pstr att Hanjour var en bra, eller ens medelmttig pilot, men du r den enda som pstr att han inte kunde flyga, alls
D r det bara fr dig att presentera bevis fr att Hanjour vid ngot tillflle flg en liten Cessna helt sjlv frn start till landning.

Nej. Avfotograferade papperslappar utan ngra specifika uppgifter eller identifierade inblandade aktrer duger inte.

Det enda som duger hr r identifierade vittnen och deras utltanden i sin helhet.

Har du ngra sdana?
Citera
2019-11-14, 14:28
Medlem
Om du kollar bakt i trden s ser du att det finns tv sdana vittnen:

1. Darryl Strong: utfrdade ett certifikat till Hanjour och p frgan om han lade mrke till ngot ovanligt, svarade han nej. Dvs, antingen s r det vanligt att han certifierar aspiranter som knappt kan engelska trots lag p att man mste kunna flytande sdan fr att ta certifikat, eller s ljuger han.

2. Eddy Shavel: israelisk fre detta fallskrmsjgare och illegal bosttare p den palestinska Vstbanken som hvdar att Hanjour flg s bra att han tror att denne blivit trnad av militra flygare och som i egenskap av sionist drog rhundradets jackpot nr 19 dumma arabiskmuslimska terrorpersoner attackerade vrldens enda kvarvarande militra supermakt och i ett slag frvandlade miljontals arabisk-palestinska flyktingar med legitim rtt till sitt av sionisterna stulna land till, terrorists.

Vilka litar du p och varfr?

Instruktrer och fretrdare frn tv flygskolor och tre flygflt vs. en certifierare som fr betalt fr antalet utfrdade certifikat och en sionistisk elitsoldat och illegal ockupant p det palestinska Vstbanken?

Shoot.
Senast redigerad av onopono 2019-11-14 kl. 14:56.
Citera
2019-11-14, 15:03
Medlem
Citat:
Jag vet att du r bitter och desperat, DanielDO. Jag kan tyvrr inte hjlpa dig med det.

Vad menar du att jag skulle vara bitter och desperat ver? Att jag misstnkte att du inte hade kllor som backade upp ditt pstende och att jag hade rtt?

Att dessutom nnu en gng f pminna dig om dina gamla lgner om mig var bara en bonus. Du vet, den hr gamla lgnen:
Du r enligt egen utsago fullt njd med den officiella mytologin om 9/11. Hysteriskt njd.

Ngot citat att plocka fram hr som backar upp ditt pstende, nu nr det gick s dligt med instruktrerna?
Senast redigerad av DanielDO 2019-11-14 kl. 15:10.
Citera
2019-11-14, 15:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det r den enda mjliga slutsatsen som gr att dra frn deras uttalanden. Alternativet r att Hanjour flg p ett stt som INTE krvde assistans vid de tre tillfllena och d blir ju frgan varfr de inte lt honom flyga utan assistans, om nu sdan inte behvdes.

Eller hur.

Nej det r verkligen inte det enda alternativet - det finns massa alternativ mellan att flyga s illa s man omedelbart mste avlsas eller assisteras fr att inte utgra livsfara, till att inte flyga fullt tillrckligt vl fr att bedmas lmplig att hyra ett flygplan sjlv.

Jag bad allts om klla p att "instruktrerna MSTE assistera alternativt ta ver av rena skerhetsskl.". Dvs ngot som bevisar ditt pstende att s skedde nr Hanjour provflg.
Citera
2019-11-14, 15:58
Medlem
Citat:
Ja, han flg uppenbarligen s illa att han inte fick flyga igen med samma instruktr med dubbelkommando i stet bredvid.

Precis det jag skrev frn frsta brjan. Vad av det hr r det som du har s gudomligt svrt att fatta?
Tack. Allts flg Hanjour. D kan vi slppa dina frvirrade pstenden att Hanhour inte kunde flyga, alls

Citat:
En bra tumregel r ju annars att citattecken anger om det r frga om direkta citat och inte som hr, en slutsats frn en mngd aktrers uppfattning i frgan.
Ok, det var allts bara du som pstr att "han sedan flg en Boeing 757 som om han aldrig gjort ngot annat". Det kunde du ju medgett p en gng.

Citat:
Nej. Nyckelordet hr r professionella. Dvs, piloterna i organisationen r mig veterligen samtliga professionella.
Definiera "professionella"

Citat:
Igen. Nyckelordet hr r professionella. Dvs, piloterna i organisationen r mig veterligen samtliga professionella och kan drmed flyga enligt varje knd definition.
Definiera professionella.
Vad r definitionen fr att kunna flyga?

Citat:
Frga till dig Prudent. Varfr skullle jag ljuga om en uppgift som gr att kolla med ett enkelt klick?
Det undrar jag med, men har inget skert svar p varfr du gr det.
Narcissistisk personlighet? Sjlvbedrgeri? Mytomani?

Citat:
Frgan syftade till att gra dig uppmrksam p det minst sagt tveksamma bevisvrdet. Jag listade drp mina skl till tycka det. Vill du att jag gr det igen?
Det behvs inte. Jag litar p uppgiften att Hanjour hyrde flygplan vid de tillfllen som uppges och vi litar bda p uppgifter frn anonymiserade personer i dokumentet.

Citat:
Drfr att du skrev:
Citat:
Kan man tortera en misstnkt fr att tvinga fram beknnelser s kan man givetvis fabricera falska dokument.
Att ngon annan n den som sammanstllt dokumentet psts ha utfrt tortyr r sklart inte skl fr att dokumentet innehller falska uppgifter

Citat:
Frga klagaren.
Tack fr tipset, men jag litar p att uppgifterna frn Air Fleet Training Systems stmmer ven om uppgiftslmnarna r avidentifierade.
Gr inte du, eller cherrypickar du vilka avidentifierade personer du tror p?

Citat:
Fr att du skrev:
Citat:
Fotokopiorna r dessutom producerade av samma aktrer som producerade en talads erknnanden med hjlp av lngvarig tortyr
Att ngon annan n den som sammanstllt dokumentet psts ha utfrt tortyr r sklart inte skl fr att dokumentet innehller falska uppgifter

Citat:
Identifierade vittnen frn tre sinsemellan oberoende flygskolor/flygplatser som sjlva p plats, face to face, har bedmt Hanjours FAKTISKA kunskaper utan ngra som helst motiv till att ljuga, vger givetvis tyngre n ngra avfotograferade papperslappar producerade av individer vars motiv att ljuga i s fall bestr i att slja in mytologin om 19 fanatiska arabiskmuslimska sjlvmordspiloter vars terrordd var startskottet till The War On Terror, dramatiska inskrnkningar i allmnhetens medborgeliga fri- och rttigheter, invasionerna av Afghanistan och Iraq, balkaniseringen av MENA och trillions of dollars av skattebetalarnas pengar som gr till allt annat n skattebetalarna sjlva.
Uppgiften att Hanjour flg Hudson tour den 29/5 2001 och sedan nekades samma flygning dagen efter bygger p anonymiserade uppgifter frn Air Fleet Training Systems. Det finns ven anonymiserade uppgifter frn Air Fleet Training Systems att Hanjour den 31/5 2001 hyrde och flg N54838. Varfr litar du p ena anonymiserade uppgiften, men inte den andra frn samma flygskola? Cherrypicking?

Citat:
D r det bara fr dig att presentera bevis fr att Hanjour vid ngot tillflle flg en liten Cessna helt sjlv frn start till landning.

Nej. Avfotograferade papperslappar utan ngra specifika uppgifter eller identifierade inblandade aktrer duger inte.

Det enda som duger hr r identifierade vittnen och deras utltanden i sin helhet.

Har du ngra sdana?
Du efterfrgar identifierade vittnen och presenterar sjlv identifierade vittnen i inlgg #811.
Att du sen inte godknner uppgifterna saknar betydelse i det du efterfrgar.
Citera
2019-11-14, 17:40
Medlem
Citat:
Tack. Allts flg Hanjour. D kan vi slppa dina frvirrade pstenden att Hanhour inte kunde flyga, alls
Han fick inte ens flyga med instruktren med dubbelkommando bredvid = kunde inte p egen hand flyga:

- En jttelik Boeing 757.

- Inte ens en liten Cessna 172.

- Alls.

Vad av det hr r det som du inte fattar?

Citat:
Ok, det var allts bara du som pstr att "han sedan flg en Boeing 757 som om han aldrig gjort ngot annat". Det kunde du ju medgett p en gng.
Nej, du fattar fortfarande inte. ven om ngon av kllorna inte ordagrant har uttryckt sig s, s r det en i allt vsentligt korrekt tergivning av deras uppfattningar.

Citat:
Yrken, tjnar pengar p sitt flygande.

Citat:
Definiera professionella.
Den r givetvis alltid stipulativ och kontextbunden. Hr avser jag en person som enligt erknt yrkesfolk p egen hand kan flyga ens den mest grundlggande/enkla typen av flygplan, frn start till landning, p ett stt som inte ventyrar skerheten fr denne och eventuella passagerare.

Har du en i sammanhanget bttre definition?

Shoot!

Citat:
Det undrar jag med, men har inget skert svar p varfr du gr det.
Narcissistisk personlighet? Sjlvbedrgeri? Mytomani?
Och nu nr du har ftt bevisat fr dig att det inte var en lgn? Var tror du d?

Citat:
Det behvs inte. Jag litar p uppgiften att Hanjour hyrde flygplan vid de tillfllen som uppges och vi litar bda p uppgifter frn anonymiserade personer i dokumentet.
Du litar p uppgifter som inte gr att kontrollera? Hur kan det komma sig?

Religis?

Citat:
Drfr att du skrev:

Om klagaren utan att skmmas anvnder bevisning som producerats fram med hjlp av lngvarig tortyr, s finner du trots det de foto-kopierade papperslapparna trovrdiga trots att innehllet r omjligt att kontrollera?

Spnnande. Bertta mer.

Citat:
Tack fr tipset, men jag litar p att uppgifterna frn Air Fleet Training Systems stmmer ven om uppgiftslmnarna r avidentifierade.
Gr inte du, eller cherrypickar du vilka avidentifierade personer du tror p?
Jag har i detalj beskrivit vad jag tror p och varfr.

Nu r det din tur.

Citat:
Fr att du skrev:

Om klagaren utan att skmmas anvnder bevisning som producerats fram med hjlp av lngvarig tortyr, s finner du trots det de foto-kopierade papperslapparna trovrdiga trots att innehllet r omjligt att kontrollera?

Spnnande. Bertta mer.

Citat:
Uppgiften att Hanjour flg Hudson tour den 29/5 2001 och sedan nekades samma flygning dagen efter bygger p anonymiserade uppgifter frn Air Fleet Training Systems. Det finns ven anonymiserade uppgifter frn Air Fleet Training Systems att Hanjour den 31/5 2001 hyrde och flg N54838. Varfr litar du p ena anonymiserade uppgiften, men inte den andra frn samma flygskola? Cherrypicking?
Nej, ingen krsbrsplockning.

1. Uppgifterna om hur Hanjour nekas flyga ens med instruktren bredvid stmmer med vriga uppgifter frn vriga flygskolor/bolag.

2. Uppgifterna om hur Hanjour nekas flyga ens med instruktren bredvid strider emot ansvariga utredares frskringar om att han hade kompetensen att flyga Flight 77 p det stt de pstr att han flg, 9/11 = finns ingen anledning att ljuga just hr.

Det kan t.ex. vara s att personen som hyrde planet i sjlva verket var ngon annan som hyrde och flg det i Hanjours namn och att de som hyrde ut planet inte med skerhet kunde identifiera personen som Hanjour frn fotografier.

Den vervldigande mngden vittnen som kom i kontakt med Hanjour och dennes flygkunskaper sger p olika stt samma sak, att Hanjour inte p egen hand skulle tilltas flyga ens en liten Cessna 172.

I den mn du vill motbevisa det s rcker det inte med avfotograferade papperslappar. Du behver visa identifierade vittnen som i detalj beskriver det omvnda, att Hanjour definitivt skulle tilltas flyga helt p egen hand, efter att de p plats har utvrderat dennes kompetens.

Har du ngra sdana?

Citat:
Du efterfrgar identifierade vittnen och presenterar sjlv identifierade vittnen i inlgg #811.
Att du sen inte godknner uppgifterna saknar betydelse i det du efterfrgar.
Ja. Du ska redovisa identifierade vittnen vars yrke r att utvrdera/instruera aspirerande piloter och som till skillnad frn merparten av sdana vittnen menar att Hanjour definitivt kunde flyga tminstone en liten Cessna 172 eller motsvarande helt p egen hand.

Det finns tv sdana vittnen:

1. Darryl Strong: lade inte mrke till ngot ovanligt nr han utfrdade ett certifikat till Hanjour, trots att denne knappt kunde tala/frst engelska, vilket ju r ett av grundkraven fr flygcertifikat i USA. Inget ovanligt?

2. Eddy Shalev: sger att Hanjour flg som om han ven hade trnats av en militr flygare, ngot som gr 180˚ motsatt omdmet frn alla andra instruktrer. Att Shalev dessutom var en israelisk elitsoldat och illegal ockupant p den palestinska Vstbanken r en klockren indikation p conflict of interest. I bsta fall.

S, brja med att identifiera dina vittnen och s tar vi det drifrn.
Senast redigerad av onopono 2019-11-14 kl. 18:33.
Citera
2019-11-14, 21:30
Medlem
Citat:
Han fick inte ens flyga med instruktren med dubbelkommando bredvid = kunde inte p egen hand flyga:
Vem flg vid check riden den 29/5 2001?
Vem flg vid frsta check out nr Hanjour ville hyra ett flygplan vid Freeway Airport?
Vem flg vid check out tv och tre nr Hanjour ville hyra ett flygplan vid Freeway Airport?

Jag skrev:
Citat:
Du hnvisar fr vrigt till en organisation dr majoriteten av medlemmarna inte kan flyga en Boeing 757, alls och mnga personer som verhuvudtaget inte kan flyga, alls (enligt onoponos definition)
Du svarade:
Citat:
Det r frga om professionella piloter och alla kan drmed flyga enligt varje knd definition.
Varp jag skrev:
Citat:
Lgnare!
Vldigt mnga av medlemmarna uppger ingen som helst flygkunskap.
Du svarade:
Citat:
Jag har aldrig ljugit p det hr forumet. Aldrig.
Och frtydligade:
Citat:

Varfr skullle jag ljuga om en uppgift som gr att kolla med ett enkelt klick?
Varp jag skrev:
Citat:
Du svarade:
Citat:
Yrken, tjnar pengar p sitt flygande.
Lgnare!
En stor del av piloterna i organisationen r privatpiloter och har drmed inte sitt flygande som yrke.
Till exempel:
Citat:
Sean Dulac, Private Pilot
Lisa Long, Private Pilot
Shannon Sheridan, Private Pilot
Ray Fougnier, Private pilot
Michael Cangemi, Private Pilot
Jerry Mayville, Private pilot
Mik Eriksson, ppl
Osv, osv
http://pilotsfor911truth.org/core.html
Samtliga piloter i organisationen r allts inte professionella.
Varfr ljuger du om en uppgift som gr att kolla med ett enkelt klick?

Citat:
Citat:
Hr avser jag en person som enligt erknt yrkesfolk p egen hand kan flyga ens den mest grundlggande/enkla typen av flygplan, frn start till landning, p ett stt som inte ventyrar skerheten fr denne och eventuella passagerare.
Det finns skert tusentals personer i USA som utan flyglicens p egen hand flyger den mest grundlggande/enkla typen av flygplan, frn start till landning, p ett stt som inte ventyrar skerheten fr denne och eventuella passagerare.
Menar du att dessa inte kan flyga, alls?
Hanjour hade minstone flyglicens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in