2020-04-04, 14:27
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
fastghets-bolag startas ofta av privata spekulativt lagda 'investerare', som chock-hojer hyror o.s.v.
Det var vanligt med 90% lan vid privata spekulativa kop av fastigheter
Inte ovanligt att dom belanar sina aktier, for andra investeringar, privata fastigheter

Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Att höja hyror är en helt annan sak än att belåna aktier. Att belåna en fastighet är också en helt annan grej, då har man en säkerhet. Däremot tror jag det är väldigt svårt för ett bolag att belåna en fastighet så högt.

Det är helt omöjligt för ett bolag att belåna en fastighet till 90% av värdet vid tidpunkten för låneansökan.

Jag föreslår att vi återgår till att diskutera Bella.
Senast redigerad av trottwell 2020-04-04 kl. 14:44.
Citera
2020-04-04, 15:17
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Det är väldigt vanligt att bolag byter namn inför en konkurs, Vad reagerar vi mest på, en notis att Ventrikel 2 konkat, eller att Löwengrip Social Relations konkat?

Så konkursen är nära!

LL

Ett hyfsat säkert tecken.
Citera
2020-04-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det är helt omöjligt för ett bolag att belåna en fastighet till 90% av värdet vid tidpunkten för låneansökan.

Jag föreslår att vi återgår till att diskutera Bella.

Jag håller med. Det finns en tråd för Selin redan.

Apropå svaret jag fick längre upp på frågor jag hade om Bellas bolag, är det någon som definitivt vet om Löwengrip Social Relations AB (nu döpt till Ventrikel 2 Consulting AB) håller på att konka och ska flyttas över till målvakter? Isåfall när? Jag kan inte se hur hon skulle kunna rädda den verksamheten när hon inte får in pengar längre som influencer.
Citera
2020-04-04, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakesiii
Vet någon varför Bella har bytt namn på bolaget Löwengrip Social Relations AB till Ventrikel 2 Consulting AB? Och varför hon ens startade bolaget Blonde Capital AB?
Skulle förmoda att det är en förberedelse för likvidation.
Nordenhems redovisning tycks byta namn på bolag som ska likvideras till just Ventrikel.
Fanns ett Ventrikel Consulting AB som likviderades av Nordenhems per 2017-10-20.
Edit:
Kollade på Bolagsverkets ärenden och mycket riktigt har ansökan om frivillig likvidation lämnats in 2020-04-02 liksom ansökan om kallelse på okända borgenärer. Man ska helt enkelt avveckla bolaget under ordnade former.
Senast redigerad av Andylin 2020-04-04 kl. 15:28.
Citera
2020-04-04, 15:56
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andylin
Nordenhems redovisning tycks byta namn på bolag som ska likvideras till just Ventrikel.
Fanns ett Ventrikel Consulting AB som likviderades av Nordenhems per 2017-10-20.
Edit:
Kollade på Bolagsverkets ärenden och mycket riktigt har ansökan om frivillig likvidation lämnats in 2020-04-02 liksom ansökan om kallelse på okända borgenärer. Man ska helt enkelt avveckla bolaget under ordnade former.

Världens mäktigaste kvinna?

Detta är något för grävande journalister att rota i, varför likvidera just nu, varför så bråttom?
Jag har en känsla av att Bella försöker undkomma något.

Affärstidningarna, Expressen och Bloggbevakning behöver informeras om detta.
Jag hoppas också att alla som har blivit utsatta för Bellas bedrägerier får upp ögonen för detta.
Senast redigerad av trottwell 2020-04-04 kl. 16:23.
Citera
2020-04-04, 18:49
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Världens mäktigaste kvinna?
Detta är något för grävande journalister att rota i, varför likvidera just nu, varför så bråttom?
Jag har en känsla av att Bella försöker undkomma något.
Affärstidningarna, Expressen och Bloggbevakning behöver informeras om detta.
Jag hoppas också att alla som har blivit utsatta för Bellas bedrägerier får upp ögonen för detta.
Isabella verkar ha fatt hjalp att unvika ansvar, gissningsvis av juristen pappa
Det skedde dispositioner for ett bra tag sedan
Inte manga oren att fordela mojligern att syrianska pizza-maffia-baronen lyckas aterkrava nagot om det stammer
I ovrigt numera inte ens fem ore pa kronan
Arttiondets mest misslyckade kvinnor kan-kampanj av MUF/M/Svenskt naringsliv
Senast redigerad av qutm 2020-04-04 kl. 18:51.
Citera
2020-04-04, 18:59
Medlem
Jag tror hon har fått näringsförbud
Citera
2020-04-04, 19:18
Medlem
CharlieRs avatar
Näringsförbud kan man få information om genom att kontakta Bolagsverket.
Citera
2020-04-04, 19:18
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
När kommer deras gemensamma barn då? Tredje gången gillt för Bella med Balder Balle eller tvingar han henne till en tredje abort?
Jag tror inte att du får något svar. Tydligen en jobbig fråga, inte minst då magen fortfarande verkar platt. Få se hur gravidmagen klarar den långa vandringen? Ska bli kul att få se bilder från ultraljudet som Isabella garanterat lär skicka till Efternamn08
Citera
2020-04-04, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Isabella verkar ha fatt hjalp att unvika ansvar, gissningsvis av juristen pappa
Det skedde dispositioner for ett bra tag sedan
Inte manga oren att fordela mojligern att syrianska pizza-maffia-baronen lyckas aterkrava nagot om det stammer
I ovrigt numera inte ens fem ore pa kronan
Arttiondets mest misslyckade kvinnor kapn-kampanj av MUF/M/Svenskt naringsliv
Varför dillar du om MUF hela tiden? Du framstår ju som helt knäpp. För att återgå till ämnet så undviker man ju inte ansvar genom att likvidera ett bolag, tvärtom försöker man betala av eventuella skulder. Det behöver inte betyda att det är något konstigt alls.
Citera
2020-04-04, 20:13
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cjb0987
Jag tror hon har fått näringsförbud

Då skulle Bella inte sitta i något bolags styrelse.
Citera
2020-04-04, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andylin
Edit:

Tack för väldigt konkret svar! Kan en likvidering hjälpa henne undgå skulder och andra kostnader eller måste hon betala av dem först?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in