2020-06-30, 23:32
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heilun
Hej, som de flesta redan konstaterat s r det mycket lttare fr tjejer n killar p Tinder (generellt).

Hr kommer ett litet tips frn en tjej:

Snlla frsk vara lite intressanta och intresserade! Stll frgor! Var inte s trkig och menls!

Jag har ver 9999+ likes och ca 400 matchningar men det r knappast de hetaste killarna som jag sedan vljer att g p dejt med. Nej, jag vljer de som verkar ha ngot innanfr pannbenet, som kan fra en intressant diskussion och stller frgor.

S r du average s kan du komma lngt och till och med kra om hetingarna genom att sticka ut lite i konversationerna.

De riktigt snygga jag matchat med r s himla trista att skriva med.....

I slutndan vljer du bara den snyggare killen ven om han r trkigare att prata n den fulare, varfr r det annars s mnga fula mnniskor som inte fr ihop det med en vanlig tjej d ? man lser ju hr o p andra stllen dr killar stller frgor o inte bara hej ska vi knulla men fr inte ens ett besk p sin profil n mindre ett svar ens det r ju bara till att glmma s det r lite nsketnkande att du skulle g hem med den fula killen bara fr han fr dig att skratta.

p tinder r det vad 10% av killarna som snor alla tjejer... kvar blir ju ingenting till dom fulare o sna som ingen tjej ens skulle titta p.

jag kan vad jag minns aldrig ftt en komplimang av en tjej att jag sen skulle frvnta mig f ett svar fr att jag stllt lite intressanta frgor tror jag inte ett dugg p men jag tror p att bli dissad och inget har motbevisat mig n idag..

att du sger att du har 9999 likes r ju bara sinnes.... som ful kille har man vl inte ens 9 ? jo tack fr det.... bttre hnga sig sjlv o f slut p elndet..
Senast redigerad av swebarb 2020-06-30 kl. 23:36.
Citera
2020-06-30, 23:34
Medlem
Citat:
Hej, som de flesta redan konstaterat s r det mycket lttare fr tjejer n killar p Tinder (generellt).

Snlla frsk vara lite intressanta och intresserade! Stll frgor! Var inte s trkig och menls!

Jag har ver 9999+ likes och ca 400 matchningar men det r knappast de hetaste killarna som jag sedan vljer att g p dejt med. Nej, jag vljer de som verkar ha ngot innanfr pannbenet, som kan fra en intressant diskussion och stller frgor.

S r du average s kan du komma lngt och till och med kra om hetingarna genom att sticka ut lite i konversationerna.

Tycker du inte att det r trkigt om du fr s mnga? Jag dr vid 50 meddelanden typ och en person jag lrt knna via dejtingsidor hvdar att jag r avtrubbad, och d har jag aldrig matchat fler n strax ver 30 kanske max 40 killar. Aldrig haft 10 000 likes heller men oavsett om man fr 1000, 3000 eller 5000 s har man ledsnat omkring 200 av att titta p dem. Drfr jag inte gillar Tinder, tycker det r en srskilt trkig blindapp.
Citera
2020-06-30, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
I slutndan vljer du bara den snyggare killen ven om han r trkigare att prata n den fulare, varfr r det annars s mnga fula mnniskor som inte fr ihop det med en vanlig tjej d ? man lser ju hr o p andra stllen dr killar stller frgor o inte bara hej ska vi knulla men fr inte ens ett besk p sin profil n mindre ett svar ens det r ju bara till att glmma s det r lite nsketnkande att du skulle g hem med den fula killen bara fr han fr dig att skratta.

p tinder r det vad 10% av killarna som snor alla tjejer... kvar blir ju ingenting till dom fulare o sna som ingen tjej ens skulle titta p.
Har man mngder av likes/matchningar s gr man inte hem med den fula, man kanske bara inte gr med den snyggaste.
Citera
2020-06-30, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Frgan borde vara varfr mn inte uppskattar om de fr ngon mer istllet.

Vill du inte ligga i, vara intressant och uppvakta ngon, fine. Men klaga inte p att hon gr efter utseendet sedan nr du sjlv gr exakt samma sak. Annars hade du anstrngt dig s som serisa mn gr. Finns fullt av ovackra mnniskor med partners, tror du de trollade fram sina partners med knna?
Citera
2020-06-30, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Lgg ner, du skmmer ut dig sjlv. Sluta ltsas vara tjej hr och p Tinder eller vafan det nu r du hller p med.
Jag r sker p att majoriteten r vl medvetna om att jag r kvinna och p riktigt och du r den pinsamma hr just nu.
Citera
2020-07-01, 00:10
Medlem
[quote=swebarb|72119201]I slutndan vljer du bara den snyggare killen ven om han r trkigare att prata n den fulare QUOTE]

Jag matchar inte mer personer som i mina gon r fula, det finns ju ingen pong med. Det jag sa var att de snyggaste av de jag matchat med r inte de jag ndvndigtvis gr p date med. Detta d jag hellre vljer de som r intressanta/intresserade.

I vrigt om vi ska vara riktigt rliga s tycker jag att jag ser fula par hela tiden, dvs par dr bda parter objektivt r lgpongare. Kanske r det s att mnga lgpongare, bde killar och tjejer, frvntar sig att kunna f landa personer som r lngt ver deras liga?
Citera
2020-07-01, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasterasaren1
Tycker du inte att det r trkigt om du fr s mnga? Jag dr vid 50 meddelanden typ och en person jag lrt knna via dejtingsidor hvdar att jag r avtrubbad, och d har jag aldrig matchat fler n strax ver 30 kanske max 40 killar. Aldrig haft 10 000 likes heller men oavsett om man fr 1000, 3000 eller 5000 s har man ledsnat omkring 200 av att titta p dem. Drfr jag inte gillar Tinder, tycker det r en srskilt trkig blindapp.

Nej skulle inte sga att det r trkigt utan snarare ganska roligt. Gr ganska snabbt att avgra om en person r intressant att prata vidare med.

Nu r jag riktigt elak hr men majoriteten av killarna p Tinder framstr som ganska ytliga, dumma och saknar frmga till intellektuella och givande samtal. andra sidan kanske det inte r vad majoriteten av tjejerna letar efter heller.....
Citera
2020-07-01, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasterasaren1
Frgan borde vara varfr mn inte uppskattar om de fr ngon mer istllet.

Vill du inte ligga i, vara intressant och uppvakta ngon, fine. Men klaga inte p att hon gr efter utseendet sedan nr du sjlv gr exakt samma sak. Annars hade du anstrngt dig s som serisa mn gr. Finns fullt av ovackra mnniskor med partners, tror du de trollade fram sina partners med knna?

Exakt! Finns ju massa mnniskor som r i par oavsett hur snygga/fula de r. Ngot de dock alla har gemensamt r att de troligtvis inte gr runt med din bittra instllning swebarb
Citera
2020-07-01, 01:04
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Jag matchar inte mer personer som i mina gon r fula, det finns ju ingen pong med.
Nr r en person snygg? Rcker det med fina klder och medelmttiga fysiska drag? Rcker det med ett fina fysiska drag och medelmttiga klder?

Antar att de fysiska attributen spelar strst roll s vad vger tyngst av ansikte, lngd och kroppsform?
Senast redigerad av lakritc 2020-07-01 kl. 01:14.
Citera
2020-07-01, 01:32
Bannlyst
Citat:

Man ska aldrig lyssna p kvinnors rd om hur en man ska f en kvinna.
Citera
2020-07-01, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Jag har bara en mobil s de enda foton jag har tagit n s lnge r nr jag sjlv hller i mobilen och de blir sllan speciellt bra. Jag jagar fortfarande min frsta like p Tinder och nu efter ett r utan s r det ju ganska sjlvklart att det r bilderna det r fel p. Jag fr vl frska montera upp mobilen p ngot stt och ta kort med tidsutlsning, inte sker p hur det ska g till men man fr vl hitta p ngot smart.
Nej, det r inte fel p bilderna eller din kamera. Det r fel p ditt utseende. Mjligtvis kanske du kommer f ngon/ngra likes med lite bttre bilder, men det kommer vara feta paddor som du nd inte kommer vara intresserad av. Frvnta dig inte dunder och brak.
Citera
2020-07-01, 01:41
Medlem
Citat:
Exakt! Finns ju massa mnniskor som r i par oavsett hur snygga/fula de r. Ngot de dock alla har gemensamt r att de troligtvis inte gr runt med din bittra instllning swebarb
Har inte susning om vad swebarb r o bitter r jag inte heller. Inte ful sedan heller. Skiter i att uppvakta mn som tror att de r ngot eftersom man vet vem personen r efter hur de vrderar en. Jag r smartare n de flesta mn och irriterar mig p korkade analyser. Var ett pucko nyss som undrade om joker krossat mitt hjrta pga att det var en filmfigur p en meme (Harlequin) dr jag relaterar till att det r svrt att f hjrtat krossat nr det redan r det. Man kan ju vnda p det och se att jag rtt tufft klarar av att hantera min frlders bortgng utan att grta vartn jag gr och att lekar inte funkar p mig. Men det r ni fr korkade fr att frst och tolkningsfretrde vill ni visst ha verallt. S fortstt sneanalysera. Man r riktigt van vid att ntet ger luft t mnga som borde tnka till lite.
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Nej, det r inte fel p bilderna eller din kamera. Det r fel p ditt utseende. Mjligtvis kanske du kommer f ngon/ngra likes med lite bttre bilder, men det kommer vara feta paddor som du nd inte kommer vara intresserad av. Frvnta dig inte dunder och brak.
Du har fel. Mter otroligt mycket mn som r vrdelsa p att ta bilder och gr dem sjlva mindre attraktiva med dumma selfies. Snyggare tagna bilder, hjlper alltid. ven om personen inte r en tiopongare. Vrre dremot att f hemska selfies efter att ha sett redan dliga bilder.
Senast redigerad av Vasterasaren1 2020-07-01 kl. 01:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in