2020-08-19, 23:48
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Er det noen som sitter p noe informasjon og vet hva TH har gjort av tiltak for finne sin kjre kone?

Det er en rekke logiske brister i denne saken som TH selv m ta regninga for etter min mening.

Han vil ikke samarbeide med politiet, men har han engasjert privatdetektiv hvis han og familien er sikre p bortfring? Hva med tidligere ansatte fra FBI, CIA eller ett sikkerhetsselskap i verdensklasse som er spesialister p kidnappinger osv. Jeg tror at hvis han har gjort dette s ville det fremkommet i media. S da antar jeg at svaret er nei.

Hadde en av mine familiemedlemmer blitt kidnappet s hadde jeg gjort alt. Gtt til media, snakket til kidnapperne gjennom TV, aviser og p nett. Hyret inn de aller beste hvis konomien tillot det. Samarbeidet godt med politiet, men det er meg. TH er uinteressert i dette, og klarer g p jobb(dagen etterp) samt f igjen huset hvor ukjente GM drepte AEH etter 49 rs ekteskap.

Han er jo p en mte allerede dmt og hvis man er uskyldig s er det nrliggende tro at en ville gjort alt for motbevise politiets hypotese samt renvaske seg slik at man blir 100% frifunnet. Den eneste muligheten for TH bli frifunnet av folket er hvis man finner andre GM og dmmer disse. Det vil si GM som til n aldri har vrt interessert i penger. Ikke nr hun var kidnappet eller i dusren som er utlovet. Det er kun nr det brenner under fttene p TH at han tar pngboka opp av lomma.

Til dere som er 100% sikre p at TH er uskyldig s har jeg enda ikke sett en eneste teori her som kan virke logisk nok til forklare hans uskyld...

Helt enig i dina tankar/argument.

Tnker ocks varfr begr inte TH sjlv at f ta en lgndetektor test ?

Jag vet att en sdan inte hller i en rttegng
men den skulle nd hjlpa TH i "the public opinion"
om han tog en sdan test lt resultatet
komma ut i media, det alts OM han r oskyldig.

Ngon i media skulle ta och erbjuda TH en betald lgndetektor test
och se till att det blev hos en av vrdens mest serisa och erknda lgndetektor test lab.
Citera
2020-08-19, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror politiet er rimelig sikre p hvem det er.

Da politiet/HH ble spurt om de hadde analysert videoene og beregnet hyde p Hettemannen, ble det svart "nei".

Jeg tror det er TH da. TH har iallfall ikke vist seg i retten etter at videoen ble offentliggjort. Jeg tror ikke han dukker opp i lagmannsretten nr anke over beslag i S4 skal behandles heller.

For hvis det faktisk er TH som er Hettemannen, m det ha blitt vanskelig og pinlig for ham treffe venner og kjente.
Jeg tror ogs hettemannen er TH. Hyden er lett beregne og politiet har gjort det for lenge siden. De ville ikke legge fringer for observasjonen p dette tidspkt. Hetteturen nagler th til saken. Han har neppe et sikkert alibi p jobben i dette tidsrommet. Hansker hadde han ogs og virket svrt mistenkelig. Et for ham viktig rend. Lik gange og lik hyde som th. Telefonanropet 10.06 og 10.07 ble trolig slettet fordi han mtte innom bolig maskert. Panikk. Forstod dette kunne gi problemer mht alibi. Kan ikke bortforklares med at han var bekymret og mtte se at alt stod bra til med kona. Han var angivelig ikke hjemme fr 13.30.
Citera
2020-08-19, 23:53
Bannlyst
Hei igjen! Beklager at jeg glemte poste linken igjen, men 24 har svart og her er resultatene:

Vinner TH fram i ankesaken og fr tilbake huset fr november?
Ja 3
Nei 20
Ingen formening 1

Blir AEH funnet?
Ja 7
Nei 14
Ingen formening 3

Vil politiet finne nok bevis/spor/indisier og g til pgripelse av en eller flere mistenkte igjen?
Flere detaljer
Ja 15
Nei 6
Ingen formening 3

Hvis ja p forrige sprsml, hvem tror du blir pgrepet?
TH - 6
VE - 4
TEH -1
GHH - 1
Medhjelper-1

Var svarene som forventet?
God natt
Citera
2020-08-20, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Jeg tror ogs hettemannen er TH. Hyden er lett beregne og politiet har gjort det for lenge siden. De ville ikke legge fringer for observasjonen p dette tidspkt. Hetteturen nagler th til saken. Han har neppe et sikkert alibi p jobben i dette tidsrommet. Hansker hadde han ogs og virket svrt mistenkelig. Et for ham viktig rend. Lik gange og lik hyde som th. Telefonanropet 10.06 og 10.07 ble trolig slettet fordi han mtte innom bolig maskert. Panikk. Forstod dette kunne gi problemer mht alibi. Kan ikke bortforklares med at han var bekymret og mtte se at alt stod bra til med kona. Han var angivelig ikke hjemme fr 13.30.

Gode observasjoner. Antakelig er det du beskriver her korrekt.

En spekulasjon, dersom TH har alibi p jobb i tidsrommet Hettemannen var ute p tur. Dersom alibiet er falske vitneobservasjoner av TH.

S vil jo det svekke den eller de aktuelle vitnenes troverdighet. S hvis den eller de vitnene skulle innbefatte lnningsansvarlig for eksempel, vil det ogs svekke det aktuelle vitnets troverdighet om samtalen med AEH 08:45 til 08:56 samme morgen.

Eller, hvis den eller de aktuelle vitnene bekreftet at TH ankom jobb 09:10 til 09:15 den dagen, ja, s vil disse vitneprovene ogs svekkes.

Ren spekulasjon som sagt.
Citera
2020-08-20, 00:09
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Hei igjen! Beklager at jeg glemte poste linken igjen, men 24 har svart og her er resultatene:

Ja 3
Nei 20
Ingen formening 1

Blir AEH funnet?
Ja 7
Nei 14
Ingen formening 3

Vil politiet finne nok bevis/spor/indisier og g til pgripelse av en eller flere mistenkte igjen?
Flere detaljer
Ja 15
Nei 6
Ingen formening 3

TH - 6
VE - 4
TEH -1
GHH - 1
Medhjelper-1

God natt

Jeg syns svarene virker nkterne og fornuftige, men det jeg la merke til er at RU glimrer med sitt fravr i svarene p siste sprsml, selv om han er en bekreftet person av interesse i saken, som har vrt bde pgrepet og tiltalt.

Og det er samtidig ganske riktig tror jeg, at han ikke figurerer mer, for om han har hatt noen rolle i saken s tror jeg ikke det var med hensikt, eller viten.
Citera
2020-08-20, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil

Ja 3
Nei 20
Ingen formening 1

Blir AEH funnet?
Ja 7
Nei 14
Ingen formening 3

Flere detaljer
Ja 15
Nei 6
Ingen formening 3

TH - 6
VE - 4
TEH -1
GHH - 1
Medhjelper-1

God natt
Svarene var forventet med unntak av siste pkt. Th er hovedmistenkt og fr kun 2 stemmer mer enn ve. Mulig spm var litt uklart formulert. Ingen har svart kryptogutten ru. Blir spennende se om nrstende mgm er ve, ghh eller teh.
Senast redigerad av LH07 2020-08-20 kl. 00:26.
Citera
2020-08-20, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Takk til de som svarte meg om lagmannsretten/tingretten.

Vi fr se om de faktisk hsr levert anke, og nr den kommer opp, hva resultatet ig begrunnelsen blir.
(19.08.2020) Tom Hagens forsvarer sendte tirsdag anken over beslaget i boligen i Sloraveien til Eidsivating lagmannsrett.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...lagmannsretten
Citera
2020-08-20, 00:31
Medlem
Citat:

En spekulasjon, dersom TH har alibi p jobb i tidsrommet Hettemannen var ute p tur. Dersom alibiet er falske vitneobservasjoner av TH.

S vil jo det svekke den eller de aktuelle vitnenes troverdighet. S hvis den eller de vitnene skulle innbefatte lnningsansvarlig for eksempel, vil det ogs svekke det aktuelle vitnets troverdighet om samtalen med AEH 08:45 til 08:56 samme morgen.

Eller, hvis den eller de aktuelle vitnene bekreftet at TH ankom jobb 09:10 til 09:15 den dagen, ja, s vil disse vitneprovene ogs svekkes.

Som VG skriver 29 april:

Politiet har kontroll p Tom Hagens frste stund p jobb, men mister p et tidspunkt oversikten, fr VG opplyst. Han kan vre i arbeidslokalene, men han kan ogs vre et annet sted, mener politiet.
Hva gjr Tom Hagen i disse timene? Det er et sprsml som har vrt krevende, men samtidig svrt viktig for politiet finne et svar p.

Hetta er n p, spaserturen i gang, blodvask og bring av lik sammen med arveprinsen VE, vaskebtte, fille og kost inn i leiebilen til VE som allerede stod i garasjen gjennomfres. Nkkelen ble fjernet slik at andre ikke skulle ha tilgang til boligen frem til avhenting av bilen som ble gjort samtidig som TH kom hjem. VE satt p med TH til SL4 og reiste videre med bilen nr de ankom huset. TH kunne ikke hre telefonen i fra garasjen og dette ble en av hans mange store utfordringer. Hvem er hans alibi i disse timene som det ikke kan gjres rede for?
Citera
2020-08-20, 00:47
Medlem
Citat:

Hvis th er hettemann. Vil han ikke da ha vrt innom futurum og kan vre telefonringer 10.06 og 10.07. Er dette alibitelefon eller kontrollringing. Er usikker om politiet ogs har video som viser retur samme vei, tidspkt mellom tur og retur eller annen rute evt i bil.
Citera
2020-08-20, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Helt enig i dina tankar/argument.

Tnker ocks varfr begr inte TH sjlv at f ta en lgndetektor test ?

Jag vet att en sdan inte hller i en rttegng
men den skulle nd hjlpa TH i "the public opinion"
om han tog en sdan test lt resultatet
komma ut i media, det alts OM han r oskyldig.

Ngon i media skulle ta och erbjuda TH en betald lgndetektor test
och se till att det blev hos en av vrdens mest serisa och erknda lgndetektor test lab.

"Privatetterforskningsbyret Etterforsker1 tilbyr Tom Hagen ta lgndetektortesten Eyedetect for bevise at han er uskyldig."

https://www.mynewsdesk.com/no/etterf...-saken-2995242

TH har alts ftt tilbudet, men ingenting tyder p at han har takket ja til dette.
Citera
2020-08-20, 00:59
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H-viva
"Privatetterforskningsbyret Etterforsker1 tilbyr Tom Hagen ta lgndetektortesten Eyedetect for bevise at han er uskyldig."

Bde siden og tilbudet s jvlig "bogus" ut, s jeg forstr om de ikke har takket ja til dette.
Citera
2020-08-20, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H-viva

Thank you! Se der ja. Det hadde jeg ikke ftt med meg, men ikke overrasket at han ikke har tid eller lyst. Han nekter jo signering av tidligere avhr eller nye. Han bruker jo null kroner eller energi p finne sin kone etter 49 rs lykkelig ekteskap, men hadde jeg vrt forhndsdmt og uskyldig hadde jeg tatt 10 forskjellige, men hvis skyldig s tror jeg hadde flt meg litt pjusk. Nr man er pjusk skal man ikke ta en slik test.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in