2020-12-11, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Jo du skreiv det om Hadeland i forbindelse med jakt, men s redigerte du det rett etterp, og forandret det til Innlandet osv.
Du pstr liksom kjenne til folk og kjenne til at denne svogeren er forhatt av familien. Og samtidig etterspr du navnet p han. Henger jo ikke p greip. Du farer bare rundt med lgner og svada. At svogeren visste om drapet av AE fr at det var publisert i media, tyder jo p at han har god kontakt med familien.
Siste fra deg er at svogeren skal ha kidnappet AE. Like tullete teori som denne legokatten og Gone Girl teorien som hun repeterer hver dag. Grunnen til at AE ble drept, er at hun ville skilles. Og grunnen til at hun ville skilles er at TH hakket p henne i alle r. Psykisk terror.
Et ektepar har jo sagt til politiet at AE virket veldig redd fr forsvinningen. Og AE hadde knekt sammen under denne foreningssamlingen. TH prvde seg med at hun var s lei seg for at hun skulle slutte i foreningen, at hun plutselig knakk sammen i grt.
hvorfor sluttet hun. Ble ikke kastet ut. Skulle hun flytte til gjvik.
Citera
2020-12-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ja, og s falt neppe leiemorderene ned fra kjkkenvifta.

Han m kjenne noen som kjenner noen og da er det fort skjult etterforskning av disse personene fra A til . Med utelukkelse av deres alibi, deres digitale avtrykk osv. Det styrker eller svekker mistanken om drap begtt av en strre gruppe mennesker.

S fremt han ikke rekrutterte leiemordere p en bar i Moskva da, men det er nok nrmere hjem enn som s.
De kan ikke sneket seg ut av russland og inn igjen uten videre spor.
Citera
2020-12-11, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det er et sammentreff at VG publiserte en artikkel om noe av innholdet i notatbkene, kort tid etter at dere Havhest og Legokatt skrev dette om notatbkene (om det kan finnes opplysninger om GM i notatbkene), etter at jeg siterte ditt veldig gode innlegg her Havhest: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Hvis det skulle vise seg at den mannen som ble omtalt i den siste Vg-artikkelen er involvert, er det et oppsiktsvekkende sammentreff. (Noen har vrt ivrig med pst at journalister ikke leser denne og andre diskusjoner om saken. Men jeg har ingen grunn til tro at ingen journalister leser denne diskusjonen p FB).
Hvorfor er han involvert. Fordi Havhest finner han mistenkelig eller av andre grunner.
Citera
2020-12-11, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
hvorfor sluttet hun. Ble ikke kastet ut. Skulle hun flytte til gjvik.

Jeg stoler ihvertfall ikke p TH uansett hva han sier. Men hun mtte jo ndvendigvis slutte nr hun skulle flytte til Gjvik. Men at hun skulle knekke sammen slik, og uten at de andre visste hvorfor, det har jeg vanskelig for forestille meg. Det var nok mere det totale. At hun n plutselig ble helt alene, og i en veldig vanskelig situasjon, samt dette med frykt. Frykt for bli drept. Jeg tror nok at hun ante hva som skulle skje med henne. Hun har kjent TH i mange r, og kunne nok forutse dette.
Citera
2020-12-11, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvorfor er han involvert. Fordi Havhest finner han mistenkelig eller av andre grunner.
Ingen har skrevet at han er involvert.
Citera
2020-12-11, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Ja, absolutt har man hatt flaks. Jeg er ingen politihater, men er litt redd for at de tok denne "kidnappingen" litt for serist litt for lenge. At f.eks. sppeldunken ikke ble sjekket, m vel kanskje kalles en juniortabbe? Kanskje de burde gtt mer konfronterende til verks allerede i innledende avhr, og ikke benyttet seg av den norske pusekattvarianten? Nr det er sagt, s har de nok n et klart bilde av hva som har skjedd. De jobber sikkert hardt med analysere funn og innhente ekspertise. Kan hende det finnes flere som vet noe, som ikke tr komme fram s lenge TH er en fri mann?
Jeg vet ikke helt, men jeg har som regel rett

*Over*

Hva mener du med denne "kidnappingen"? Mener du at det ville se ut som en kidnapping hadde funnet sted, men at det faktisk ville ende med at hun ble drept.

Politiet har nok et klart bilde av hva som har skjedd. Siden de har sikkert jobbet hardt med at analysere funn og innhente ekspertise.

Politiet kan ikke gjre rede for alt de vet fordi de har taushetsplikt, s du m bare vente og se hva som skjer.
Citera
2020-12-11, 21:49
Medlem
Citat:
Jeg stoler ihvertfall ikke p TH uansett hva han sier. Men hun mtte jo ndvendigvis slutte nr hun skulle flytte til Gjvik. Men at hun skulle knekke sammen slik, og uten at de andre visste hvorfor, det har jeg vanskelig for forestille meg. Det var nok mere det totale. At hun n plutselig ble helt alene, og i en veldig vanskelig situasjon, samt dette med frykt. Frykt for bli drept. Jeg tror nok at hun ante hva som skulle skje med henne. Hun har kjent TH i mange r, og kunne nok forutse dette.
Ut fra det som er lekket ut, fremstr det sannsynlig at hun flte seg utsatt for alvorlig fare. Dette var berettiget frykt siden hun n er drept. Barna tror hun er kidnappet. Det er egentlig det strste mysteriet.
Citera
2020-12-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1899Osten
If divorce intentions are the central feature of this act, TH has no (obvious) motive to perform the act as he did.

Well, for much money he probably would have had to pay to A if she had taken the prenuptial agreement to court.

So this is such a horrible thing that can not be described in words. Maybe in a few words such as horrible, horrible, terrible, selfish and so on.
Citera
2020-12-11, 22:35
Medlem
Citat:
Her har du tatt ting ut av kontekst, og formet det som et sitat. Et sitat som ikke finnes.

Tull! Hvis du har lest dette innlegget og det innlimte sitatet (fetad i nederste sitat) fra et annet av mine innlegg som var med i det innlegget som du siterte (se link!), s forstr jeg ikke hvordan du greier oppkonstruere slike pstander og beskyldninger! : (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Det er DU som kaller min setning for et sitat. Jeg var behjelpelig med gi deg link til artikkel da du lurte p om informasjon om dette var x antall sekunder inni en podcast.

Du vet dessuten veldig godt hvordan jeg skriver nr jeg poster rene sitater fra artikler i innlegg her p FB.: Jeg bruker "..." og/eller har med dato fr sitatet slik:" (30.10.2020) ..." og/eller slik:
(30.10.2020) ...
Citat:
Ja, vi er flere som reagerte p flere ting i den krimpodden der han ble intervjuet. (Er det noen av dere som har skrevet ned krimpodd-intervjuet med eks-svogeren? Det hadde vrt greit hatt det i skriftlig form.)

Er det litt spesielt at vitnet ble spurt (av journalisten?) om utdype hvilket motiv han kan ha for peke p Tom Hagen som mulig drapsmann?

Vitnet nsket ikke utdype hvilket motiv han kan ha for peke p Tom Hagen som mulig drapsmann.
Citat:
(30.10.2020) Sentralt vitne pekte p Tom Hagen som mulig drapsmann kort tid etter forsvinningen

I avhr pekte vitnet p Tom Hagen som drapsmann. Dette var han helt overbevist om. Opplysningene fr Nettavisen bekreftet fra flere hold med kjennskap til etterforskningen.

Mannen som meldte seg har kjent Tom Hagen i en rrekke og har ved flere anledninger vrt p besk hos ekteparet Hagen i Sloraveien 4 i Lrenskog. Dette kommer ogs frem av avhret til mannen.

Nettavisen har vrt i kontakt med vitnet, men han nsker ikke gi noen kommentarer til saken, heller ikke utdype hvilket motiv han kan ha for peke p Tom Hagen som mulig drapsmann.

I Krimpodden forteller han ogs at hensynet til Anne-Elisabeth Hagen var viktig da han bestemte seg for kontakte politiet

https://www.nettavisen.no/nyheter/se...424037356.html

Er dette vitnet eks-svogeren?
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-11 kl. 23:01.
Citera
2020-12-11, 23:11
Medlem
Det hadde vrt veldig nyttig for oss som flger trden om de som mener TH er skyldig kan ramse opp det de mener er bevis p at s er tilfellet og motsatt.

Personlig tror jeg ikke at han har noe med dette gjre. Til det har jeg lest s lite, om noe som tilsier dette. Jeg tror en/flere kjente av Hagen str bak og har bestilt profesjonelle folk til utfre det for dem.
Frst og fremst fordi jeg tror folk nr Hagen kunne ha gjort grep (som svare som motpart p riktig tidspunkt) i saken slik at det fremstr som om det er Hagen selv som har gjort det.

Jeg mener bestemt at dette er utfrt s profft, og med s f fysiske, digitale og kjemiske spor at ingen "vanlige" folk kunne utfrt det i et tettbebygd strk i dagslys.
Senast redigerad av Coysman 2020-12-11 kl. 23:12. Anledning: Stavefeil
Citera
2020-12-11, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Det hadde vr tveldig nyttig for oss som flger trden om de som mener TH er skyldig kan ramse opp det de mener er bevis p at s er tilfellet og motsatt.

Personlig tror jeg ikke at han har noe med dette gjre. Til det har jeg lest s lite, om noe som tilsier dette. Jeg tror en/flere kjente av Hagen str bak og har bestilt profesjonelle folk til utfre det for dem.
Frst og fremst fordi jeg tror folk nr Hagen kunne ha gjort grep (som svare som motpart p riktig tidspunkt) i saken slik at det fremstr som om det er Hagen selv som har gjort det.

Jeg mener bestemt at dette er utfrt s profft, og med s f fysiske, digitale og kjemiske spor at ingen "vanlige" folk kunne utfrt det i et tettbebygd strk i dagslys.

Tenker du p svogeren ?
Citera
2020-12-11, 23:15
Medlem
Citat:
Det er ikke fantasi at ....
Du postet dine fantasier om bl.a. to av oss debattanter! Har du glemt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in