Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 22:29
Medlem
Samma åklagare som i dessa fall som friades...
(FB) Polisen Peter Springare anmäld till åklagare för att ha namngett brottslingar på FB
(FB) SD's Peter Lundgren tog kvinna på brösten - Friad 201028
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Bo Lundgren kan nog förklara för dom som litar på Moderaterna med detta gamla uttalandet varför Moderaterna är helt opålitiliga i frågan om att minska invandringen.
Ulf Kristersson och Fredrik Reinfeldt är gamla tajta parhästar inom M, precis som större delen av dagens partistyrelse. https://m.youtube.com/watch?v=CmPEIPyoz48

Ja Hanif är en falsk opposition, det är bra för Sverigevänner om han sänks. Sedan har han fyllt en position som opinionsbildare och för att radikalisera borgarbrackorna; både inom M och SD men framför allt borgerliga väljare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Snart kan Hanif, Martin samt Paolo dra igång en egen Youtube kanal.

Paludan kan bli första gästen.
Citera
Medlem
Hmm... Att hon kan spontant slänga ur sig potentiellt bevismaterial med interaktion på Tinder för en reporter, att de haft en relation under år, att hon rentav varit HEMMA hos Bali under sommarlovet ifjol får mig att undra över hur många konversationer och digitala spår på olika vis det finns OM det hon säger stämmer...

Bali å sin sida har ett försvarstal med något helt okänt som definitivt kommer att rentvå honom.

Personligen känns det just nu som att flickan har mer... Ja, substans i det hon säger och historien känns mer rimlig än en komplott av en massa haters. Bali backas vidare upp av sin partner och det är ju förstås inte det bästa försvaret.

I vilket fall som helst, vem som nu än talar sanning här, så känns det bra att det har hänt på just det här sättet! OM detta hänt känns det nästan helt säkert som att Bali är rökt som ledamot. Hände däremot inget, så kan man nog ganska säkert säga att ingenting verkligen hände heller eftersom det känns som närmast en omöjlighet att inte ett enda vettigt bevis kommit fram under all denna tid med nätkontakt senaste åren.

Så det är ju bra. Jag avskyr när det blir er massa "mja, mjää..." i efterhand pga brottets natur och man aldrig riktigt får veta. Så vill i alla fall jag inte ha det med den här formen av anklagelser där minderåriga ev. varit inblandade.
Senast redigerad av Zy 2021-09-17 kl. 22:34.
Citera
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Han är ju inte anmäld för ”påstådda sexuella närmanden”. Varför kommer denna historia upp nu? Utan att hon ens nämner orsaken till anmälningen, att han skulle bett henne skicka bilder?

Funderar verkligen inte folk kring detta här inne?

Detaljer som rör brottsutredning ska hon givetvis inte prata om med media då det kan påverka och förstöra utredningen. Det är viktigt för utredningen att Hanif inte vet om vad åklagaren och polisen vet just nu.
Citera
2021-09-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Hahaha! När exakt försökte jag släta över sånt?
Det är ju precis det du fokuserade på i ditt inlägg som blev ifrågasatt?
Att ifall han blev frikänd så var han så himla oskyldig...

Precis som resten av incelhögern här
du ser inte det problematiska med det?

Det spelar liksom ingen roll ifall han blir frikänd juridiskt med tanke på all skit som kommit fram.
Senast redigerad av Blalotus 2021-09-17 kl. 22:33.
Citera
2021-09-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Sanningen finns antagligen lite mitt emellan.

Han omdömeslöst flirta och umgicks med en minderårig tjej. Antagligen hade han inte haft något emot mer men det hela vart en långdragen process. Hon gillade honom och hängde kvar. Dröjde på det hon insåg att han ville åt.

Han träffar hans nuvarande och väljer avsluta. Avslutet sker antagligen på ett för tjejen dåligt sätt och plötsligt.

Han avsluta antagligen på ett ”elakt sätt” för hans nuvarande kanske rent av sett konversationer och han gör som 9/10 män skulle gjort. Svartmålar tjejen inför hans flickvän. Visar henne stolt texter han skrivit till henne att sluta höra av sig etc.

En sårad minderårig tjej känner sig nu både utnyttjad och värdelös. Detta ihop med alla som hela tiden sagt till henne hur olämpligt det hela var får henne inse ”shit han lovade mycket och lurade mig”.

Och här är vi nu.

Men glöm inte vem den vuxna är som agerat fel på flera punkter.

Bra inlägg låter som det helt klart mest troliga scenariot jag sett presenteras i tråden hittills. (Svårt att hänga med här dock).

Sen tror jag att tjejen har blivit pushad att anmäla honom av hans meningsmotståndare..
Citera
2021-09-17, 22:32
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myrdal
Varför presenterar inte Bali sina bevis? Vore rätt enkelt att visa att han är oskyldig.

Hur bevisar man oskuld? Han väntar såklart på att se vad hon har, för att sedan bemöta det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Utvecklingen blir onekligen intressant att följa.

HB har nu spelat all-in på att han inte gjort några sexuella närmanden alls. Det innebär att om det kommer fram något som över huvud taget tyder på att han stött på henne, är åtminstone mitt förtroende förbrukat.

Att han skulle fällas för brott är däremot högst osannolikt.
Fan mins du vad du skrev till tjejer för 2 år sedan?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yimTLGT
Vem undviker ej kvinnor i dessa tider?

Inte jag, för jag är kvinna! Mindre offentliga män fortsätter nog träffa kvinnor men de som är "kända" är nog rädda för Metoo-drev.
Citera
2021-09-17, 22:33
Medlem
Sidhellacopters avatar
Man kan ta araben ur öknen men inte araben ut ur araben.
Citera
2021-09-17, 22:34
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Du kan inte hänvisa till någon grund eftersom kvinnorna som påstås kritisera tystnadskulturen håller tyst utåt.

De har ju gått ut i media. Det är ju motsatsen till att vara tyst utåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in