2021-10-25, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
+ 7,26% just nu kanske dock r en smula verreaktion 😆

Hrligt det fr grna verreageras fr min del. Reaktioner oavsett hrkomst klirrar s fint i kassan
Citera
2021-10-25, 17:27
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MahaNakhon
Bilden togs precis innan publicering, allts 1 min innan min kommentar.

Att inkludera "potential savings" r ett fulknep.
Lite som om Audi skulle pst att helt ny A6 kostar 10 kUSD fr att du (kanske) sparar 20 kUSD i reparationskostnader jmf med om du kper en Jaguar.
Yes, hller med. Hatar nr fretag prisar in potential savings
Citera
2021-10-25, 18:49
Medlem
illuminas avatar
Herregud vad r det som hnder???
Citera
2021-10-25, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Mm upp 9%
Citera
2021-10-25, 19:02
Medlem
Citat:
Knckte min stop loss nu iaf, ett kort ventyr att blanka Tesla, sedan jag blanka frra veckan har brsvrdet kat motsvarande hela Volkswagen Groups vrde. Galet
Citera
2021-10-25, 19:26
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Knckte min stop loss nu iaf, ett kort ventyr att blanka Tesla, sedan jag blanka frra veckan har brsvrdet kat motsvarande hela Volkswagen Groups vrde. Galet
Beklagar frlusten, frhoppningsvis var det en liten position.

Mmhmm helt sjukt. r det verkligen bara fr hertz nyheten? Visst r det en bra nyhet, men inte direkt mind blowing..
Citera
2021-10-25, 19:46
Medlem
Citat:

Vi ker till Mars r vad som hnder
Citera
2021-10-25, 19:50
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narniafinnsinte
Hrligt det fr grna verreageras fr min del. Reaktioner oavsett hrkomst klirrar s fint i kassan

Hertz borde ftt rejla rabatter och Telsa kommer skert att bygga en Hertzanpassad variant. S kanske kommer Tesla att tjna mindre n om dom stt 100.000bilar till random kunder.
Citera
2021-10-25, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Hertz borde ftt rejla rabatter och Telsa kommer skert att bygga en Hertzanpassad variant. S kanske kommer Tesla att tjna mindre n om dom stt 100.000bilar till random kunder.

r s tankad p den alkohol jag firar 9% upp vinsten idag att jag knappt frstr vad du menar just nu.
Men igen r det vl frgan om vad resultat kontra faktiskt kursuppgng korrelerar? Och det har vi vl gtt ver mnga gnger nu att dessa INTE korrelerar men att kursuppgngen ndock har en helt sjuk uppgng. Med andra ord, spelar det ingen roll. Faktum r att det nog gick upp mer av att Hertz nmndes n om 100 000 bilar hade bestllts till randoms d Hertz lter mer spnnande och har mer tyngd n randoms. Vi investerare r snabba p kpknappen vid sdant verkar det som
Citera
2021-10-25, 20:00
Medlem
Citat:
Beklagar frlusten, frhoppningsvis var det en liten position.

Mmhmm helt sjukt. r det verkligen bara fr hertz nyheten? Visst r det en bra nyhet, men inte direkt mind blowing..
Det r lugnt, var inte ngon jttefrlust, stoplossen lg ganska lngt under finansieringsnivn med s frlorade bara 60% men tack fr omtanken

Frvrigt r Tesla hgre vrderat n Facebook nu, intressanta tider.
Citera
2021-10-25, 20:32
Medlem
Sdrja. I skrivande stund har Tesla ett brsvrde p $1 Trillion. Nu r Tesla lika stora som apple var r 2018 nr pplet blev det frsta fretaget att n $1 Trillion i market cap. Som jag skrivit tidigare r detta dock bara brjan. Det br drja omkring 5 r innan Tesla passerar $10 Trillion strcket. Det r alltid lika kul att titta tillbaka i trden och lsa alla galna konspirationer om hur Tesla skulle g i konkurs m.m. Det r ocks kul men ocks lite sorligt att se hur det forfarande finns galenpannor i trden som fortstter att skriva ny humor. Att ni fortfarande inte trttnat p att frlora.
Citera
2021-10-25, 20:37
Medlem
barbiecues avatar
Nu skenar den ju fullstndigt.

Nr blir Elon rikast i vrlden igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem