2022-09-19, 09:27
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Att sprida lögner är givetvis inte okej.

Han blåser barn samt groomar småflickor under 15 år. Det räcker för att förstå vilken vidrig person han är.
Och räcker inte det så blåste han tidigare(?) barn med dyra betalnummer. Och betalfester. Bara det en god anledning att han ska kräla i smutsen. Men groomandet är några magnituder värre, om det är sant.
Citera
2022-09-19, 09:40
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Brukade Soff-i-propp antyda att hon ville ligga med barnen? Sålde Tobbe Trollkarl stringtrosor i barnstorlekar, och skrev något om att han kan visa hur man trollar bort en annan stav om han får se dig i dom?.

Soff-i-propp blev nästan av med sin show riktad emot minderåriga för att hon hade en tajt kort silverklänning där man såg hennes stringtrosa, värsta kaos blev det

Jag håller med det andra du skriver med, varför ska denna vuxna man ska komma undan med att äckla sig emot barn med sina föräldras giriga godtyckte för dom vill käna pengar

förstår inte hur man kan försvara en person som Pontus samt ens som företag ge denna man pengar
Citera
2022-09-19, 09:53
Medlem
Helvete vilken obehaglig familj, någon som har koll på morsan där? Vad lider hon av? Någon diagnos?

Har mamma och pappa vanliga jobb? Hur fan går allt detta ihop.

Skönt oavsett att se deras lilla guldklimp inte kunna lura barn på pengar, hade min unge blivit lurad hade jag tagit bilen ner och knackat på dörren.
Citera
2022-09-19, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Hur jävla gammal är du? Jag född på 80-talet hade min första telefon när jag var 11-12 årsåldern

haha! Vadfan surrar killen om? Som du säger, alla över 10 idag har ju fan splitternya iphones.
Citera
2022-09-19, 10:03
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slavaswe

Mamma och pappa har inga officiella jobb utan går på akassa resp sjukskriven. Vilket är konstigt, då de verkar jobba ganska mycket i hans företag när folk kommer i kontakt med det.

Hans företag drar in förvånansvärt lite pengar givet hur mycket merch och betalnummer han har, och inte minst youtubevisningar tills för några dagar sedan. Enskild firma men jag tror det var 550K som det gick med vinst enligt dokumentären. Vilket efter sociala avgifter snarare är 400K. Vilket du kan plocka ut en normal svenssonlön, men inte försörja dina föräldrar på, eller finansiera en Tesla och en Audi om året på. Någonting säger mig att en hel del av inkomsterna går en annan väg till hans (och föräldrarnas) plånbok, utan onödiga omvägar via skatteverket.
Citera
2022-09-19, 10:03
Medlem
Citat:
Helvete vilken obehaglig familj, någon som har koll på morsan där? Vad lider hon av? Någon diagnos?

Skönt oavsett att se deras lilla guldklimp inte kunna lura barn på pengar, hade min unge blivit lurad hade jag tagit bilen ner och knackat på dörren.

Både mamman och pappans enda inkomster är från A-kassa och soc.
Så jobbar dom väll svart för Rasmus.
Citera
2022-09-19, 10:11
Medlem
Damacys avatar
Citat:

Lyssnade på reportaget i SvD-podden Blenda där samtalet där morsan tappar det i bakgrunden och börjar vråla om att han bara försöker hjälpa ensamma barn spelades upp, jag är ingen psykolog men det verkar tämligen uppenbart att det är något fel på hennes tankeverksamhet.

I reportaget framgick det också att både morsan och farsans enda inkomst senaste tiden har varit från A-kassan och Försäkringskassan, trots att farsan svarar i telefon att han är ansvarig för sonens bolag.

Så inte nog med att hjälper till med att hora ut sin son för likes, blåser kids på pengar genom en dyr telefonlinje, ljuger om att de anordnar event för välgörenhet och försvarar Pontus groomande av unga tjejer så är de dessutom bidragsfuskare.

Allt man behöver veta om morsans mentala hälsa lär man sig i den här musikvideon hon har laddat upp på youtube.
Senast redigerad av Damacy 2022-09-19 kl. 10:16.
Citera
2022-09-19, 10:16
Medlem
CanterFurryTaless avatar
Jag tror hans peddo-vibes enbart är ett beräknande sätt för honom att tjäna pengar

Jag tänker mig att Pontus vet att hans fans är mellanstadietjejer som är ”kära” i honom.

Så han vill att de ska hänga kvar , och det gör han genom diffusa romantiska löften om att han en dag kanske kommer bli ihop med dem
Citera
2022-09-19, 10:16
Medlem
DayNites avatar
värt att läsa och bra sammanställning
https://teknikveckan.se/youtube-stan...mussons-kanal/
Citera
2022-09-19, 10:21
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Mamma och pappa har inga officiella jobb utan går på akassa resp sjukskriven. Vilket är konstigt, då de verkar jobba ganska mycket i hans företag när folk kommer i kontakt med det.

Hans företag drar in förvånansvärt lite pengar givet hur mycket merch och betalnummer han har, och inte minst youtubevisningar tills för några dagar sedan. Enskild firma men jag tror det var 550K som det gick med vinst enligt dokumentären. Vilket efter sociala avgifter snarare är 400K. Vilket du kan plocka ut en normal svenssonlön, men inte försörja dina föräldrar på, eller finansiera en Tesla och en Audi om året på. Någonting säger mig att en hel del av inkomsterna går en annan väg till hans (och föräldrarnas) plånbok, utan onödiga omvägar via skatteverket.

Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Både mamman och pappans enda inkomster är från A-kassa och soc.
Så jobbar dom väll svart för Rasmus.

Det låter som om en ordentlig utredning från berörda myndigheter borde vara på sin plats.
Citera
2022-09-19, 10:23
Medlem
DayNites avatar
Fråga :
får man lyfta Akassa om du är del av en produktion? är det inte som ett xtrajobb (som du inte får ha om du har ersättning från staten).

Pontus föräldrar bör bli anmälda för att jobba xtra vilket dom uppenbarligen gör

Pontus Rasmusson är 24 år. Hans föräldrar är ofta med i videoinslagen han gör. De är officiellt arbetslösa och upptar A-kassa och får pengar från Försäkringskassan. Men är uppenbart delaktiga i Rasmussons produktioner även bakom kulisserna.
Citera
2022-09-19, 10:34
Medlem
Internethuliganens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
Fråga :
får man lyfta Akassa om du är del av en produktion? är det inte som ett xtrajobb (som du inte får ha om du har ersättning från staten).

Pontus föräldrar bör bli anmälda för att jobba xtra vilket dom uppenbarligen gör

Pontus Rasmusson är 24 år. Hans föräldrar är ofta med i videoinslagen han gör. De är officiellt arbetslösa och upptar A-kassa och får pengar från Försäkringskassan. Men är uppenbart delaktiga i Rasmussons produktioner även bakom kulisserna.

En revision av hela familjen vore på sin plats med alla berörda myndigheter samt alla transaktioner mellan familjens konton senaste åren. Blir nog en redig baksmälla....

Lite lustigt att han efterlyser en toppjurist tror ingen vill ta i honom med tång ens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in