Citat:
Ursprungligen postat av
Truefighter
Tack fr ett fint svar! Jag tycker om bde Mercedes och BMW samt ger en del aktier.
Nu r det ju intressant med detta mytomspunna projekt Titan och vad som ska komma fram ur det? Signerat Apple. Vad gller just intelligenta bilar. S det r mnga intressenter frutom Tesla som kanske r ledande?
https://www.reuters.com/article/us-a...-idUSKBN28V2PY
Tack sjlv!
Vet inte vad de menar med 'next level' battery technology, men ven om det finns ngot revolutionerande i ett labb s r just uppskalningen till massproduktion den svra biten. Att som Tesla helt frndra delar av en befintlig teknik som vars tillverkning utvecklats och frfinats i decennier r en oerhrd prestation. En tillverkningsprocess med en torr-katod kemi r inget man bara slnger ihop och mnga trodde inte det skulle g. Det finns en anledning till att Tesla inte mixtrade fr mycket med allt som ger prestandakningar, s som kisel. Prioritet r att skala upp till massproduktion och f tillrckligt bra, billiga och tillfrlitliga celler. Ett samarbete med Apple kan skert ge bra resultat, men det kommer ta flera r innan vi ser storskalig produktion ven om de lyckas.
Jag skulle skert kpa en Mercedes eller BMW om bilarna var bra, men jag skulle inte kpa aktier i fretagen d jag inte tror att det finns s stor tillvxpotential i mogna fretag som tvingas stlla om fr att verleva, och som bara hller p med biltillverkning. Tesla r inte framgngsrikt fr att de tillverkar bilar, de r framgngsrika fr att de r otroligt duktiga p produktion och innovation. Det rkar bara vara bilar just nu fr det r en naturlig vg att g, d mlet i stort sett r en robot p hjul, men sen ocks en humanoid robot. Teknik som skapar mer vrde n vad det kostar att producera den, helt enkelt.