2022-12-28, 18:59
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skankhunt69
Hur lyckas han f till den kurvan?
Ta upp samma i yahoo och jmfr.

samma, max r och 1w intervall

Frga honom.

https://twitter.com/MauroBianchi24/s...-sob7yMOg&s=19
Citera
2022-12-28, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Frga honom.

https://twitter.com/MauroBianchi24/s...-sob7yMOg&s=19

Han har ju fejkat till den, kursen har ju varit hgre n idag nda sedan 17/8-2020
Citera
2022-12-28, 19:12
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Han har ju fejkat till den, kursen har ju varit hgre n idag nda sedan 17/8-2020

Bst du skriver till han och sger det d.
Citera
2022-12-28, 19:56
Medlem
Killen i frga frsker frutsp teslas aktiepris om 4 r genom Eliott waves. Kan inte ens brja frklara hur efterblivet de r.

Anvnd fundamenta om ni ska kolla p enskilda aktier p en ngorlunda lng tidsperiod. Elliott waves'en skiter fullstndigt i core business och rimliga vrderingar. Det som sker r en repricing av teslas framtidsutsikter vilket kortsiktigt drivs av stdniver och dylikt men lngsiktigt kommer den konvergera mot verkligt vrde..
Senast redigerad av job230ge 2022-12-28 kl. 19:58.
Citera
2022-12-28, 20:26
Medlem
libbens avatar
Astrologi r bara ngot fr day/swing traders. Orka?
Citera
2022-12-28, 20:40
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Killen i frga frsker frutsp teslas aktiepris om 4 r genom Eliott waves. Kan inte ens brja frklara hur efterblivet de r.

Anvnd fundamenta om ni ska kolla p enskilda aktier p en ngorlunda lng tidsperiod. Elliott waves'en skiter fullstndigt i core business och rimliga vrderingar. Det som sker r en repricing av teslas framtidsutsikter vilket kortsiktigt drivs av stdniver och dylikt men lngsiktigt kommer den konvergera mot verkligt vrde..

Ja precis. Att han frutspdde nivn under $140 fr ver ett r sen med Eliot wave theory r efterblivet jmfrt med din 'Because I think so theory'. Men nu anvnds Eliot waves vgrkning fr att frutsp hur kursen nr sina vrden, och dikterar inte vrdena. Du har fortfarande mycket att lra.
Citera
2022-12-28, 20:49
Medlem
Citat:
Ja precis. Att han frutspdde nivn under $140 fr ver ett r sen med Eliot wave theory r efterblivet jmfrt med din 'Because I think so theory'. Men nu anvnds Eliot waves vgrkning fr att frutsp hur kursen nr sina vrden, och dikterar inte vrdena. Du har fortfarande mycket att lra.

Att du inte r kompetent nog att lsa och har ett agg mot mig pga att jag haft rtt med min Tesla analys och du har haft fel gr inte analysen till because i think so. Har i snart ett r ppekat svagheter i efterfrgan i Kina och hur long duration assets som tesla med obskyra vrderingar kommer ta mycket stryk och frutspdde en ver 50% nedgng i aktien.

Vad r det vi ser nu? Nedstigningar i Giga Shanghai, stora lager och svaga framtidsutsikter dr speciellt long duration assets tar stryk.

Jag frutspdde en nergng pga fundamenta vilket har utspelat sig, och de kallar du fr ren tur, medans du kallar Elliott waves fr en vetenskap och inte tur.

Ge mig en enda investerare ngonsin som har outperformat index ver en lng tid med elliott waves, jag vntar. r man efterbliven nog och tror att teslas resa frn 400$ till 110$ var pga teknisk analys och inte av vikande fundamenta och hgre risk-free rate s r de inte en mnniska jag vill diskutera aktier med d de r efterblivet to say the least

Citat:
Den ganska ignoranta kommentaren att det r vldigt bullish att Tesla sljer varenda bil de tillverkar r ocks ganska korkad nr varenda biltillverkare oavsett vad fr skit dem kastar ut sljer som smr.

Folk som investerar p knn hatar statistik. Men om man kollar p den r det ganska intressant, i Kina har backlogen p teslor konstant varit 8-14 veckor hela ret, samtidigt som tesla exporterar ungefr 50% av alla bilar tillverkade. Detta medfr att nr (eller om lmao) Berlin rampar s finns det inte demand fr Tesla att tillverka och leverera p full kapacitet i Kina. nd s r konsensus att tesla r 2026 kommer slja typ 6 miljoner bilar om ret och r 2030 20 miljoner bilar om ret. Hur i helvete kan man se detta som sjlvklart nr vi har haft en sinnessjukt dlig supply chain -> frre bilar och samtidigt s dlig backlog.

Kursen r ner 60% sedan detta. Allt som pstods realiseras. Men jag gissar ju bara help urself out
Senast redigerad av job230ge 2022-12-28 kl. 20:54.
Citera
2022-12-28, 20:56
Medlem
Citat:
Hur lyckas han f till den kurvan?
Ta upp samma i yahoo och jmfr.

samma, max r och 1w intervall
Kursaxeln r ju helt snedvriden, 50% av hjden r 0-100 sedan r andra hlften 100-2400.
Citera
2022-12-28, 21:01
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Att du inte r kompetent nog att lsa och har ett agg mot mig pga att jag haft rtt med min Tesla analys och du har haft fel gr inte analysen till because i think so. Har i snart ett r ppekat svagheter i efterfrgan i Kina och hur long duration assets som tesla med obskyra vrderingar kommer ta mycket stryk och frutspdde en ver 50% nedgng i aktien.

Vad r det vi ser nu? Nedstigningar i Giga Shanghai, stora lager och svaga framtidsutsikter dr speciellt long duration assets tar stryk.

Jag frutspdde en nergng pga fundamenta vilket har utspelat sig, och de kallar du fr ren tur, medans du kallar Elliott waves fr en vetenskap och inte tur.

Ge mig en enda investerare ngonsin som har outperformat index ver en lng tid med elliott waves, jag vntar. r man efterbliven nog och tror att teslas resa frn 400$ till 110$ var pga teknisk analys och inte av vikande fundamenta och hgre risk-free rate s r de inte en mnniska jag vill diskutera aktier med d de r efterblivet to say the least

Kursen r ner 60% sedan detta. Allt som pstods realiseras. Men jag gissar ju bara help urself out

Jo jag vet, en trasig klocka...
Fattar inte varfr du blir s upprrd. Vi fr ju lgre niver nu som du hoppats p s lnge. Synd bara att du inte frstr varfr det skall uppt igen sen.
Citera
2022-12-28, 21:04
Medlem
Citat:
Jo jag vet, en trasig klocka...
Fattar inte varfr du blir s upprrd. Vi fr ju lgre niver nu som du hoppats p s lnge. Synd bara att du inte frstr varfr det skall uppt igen sen.

S att med en analytisk approach konstatera ett halvr innan att efterfrgan i Kina brjade krackelera r tur. Och rent utav felaktigt en trasig klocka.

Men att rekommendera att folk ska kpa aktien kring 1200$ pre split (400$) det r kompetent. Problemet r att du alltid frstr fretagsrelaterade grejer sist och tycker drfr att alla andra som ngonsin faktiskt analyserar ngot har fel eller tur.

nd ganska komiskt att du i takt med att teslas fundamenta faller ihop brjar tro p magiska Eliott waves istllet. Nr man inte kan motivera hgre kursen med fundamenta s kan man vl gra det med lite fina linjer i grafer istllet
Citera
2022-12-28, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Kursaxeln r ju helt snedvriden, 50% av hjden r 0-100 sedan r andra hlften 100-2400.

Ja, jag sg det nr jag kollade lite mer.
Logaritmisk skala p kursen.

Men kurvan ser ju bra ut 😁 s Teslafansen blir ju lyckliga och kissar p sig av upphetsning och frvntan.
Citera
2022-12-28, 21:10
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
S att med en analytisk approach konstatera ett halvr innan att efterfrgan i Kina brjade krackelera r tur. Och rent utav felaktigt en trasig klocka.

Men att rekommendera att folk ska kpa aktien kring 1200$ pre split (400$) det r kompetent. Problemet r att du alltid frstr fretagsrelaterade grejer sist och tycker drfr att alla andra som ngonsin faktiskt analyserar ngot har fel eller tur.

nd ganska komiskt att du i takt med att teslas fundamenta faller ihop brjar tro p magiska Eliott waves istllet. Nr man inte kan motivera hgre kursen med fundamenta s kan man vl gra det med lite fina linjer i grafer istllet

$60-80 om ett par mnader, det blir vl trevligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in