Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-08, 18:30
Medlem
kubuns avatar
Nu måste ju visningen vara över för länge sedan och helt dött från hundgänget. Kan det vara så att de lyfte väck gänget innan visning och sen bommade man igen villan tills auktionen skall hållas torsdag 16 februari? Ja att Doghouse nu verkligen dött! Emil är hemma hos sig, Rebecca hos farmor och Bert hos doktorn med sängplats.
Citera
2023-02-08, 18:32
Medlem
Pottesnarkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det tror jag med. Varför skulle hon annars åka buss där nere i Skebobruk? Troligtvis pga hon varit eller skulle in till Norrtälje.
Olyckan inträffade kl 16:27, så det är väl mest troligt att bussen var på väg norrut, om det nu varit något slags stödmöte med Soc.

Det kan också stämma med hur Rebecca formulerar sig i videon, om att det skulle varit någon annan på bussen (Lisa?) ihop med att det försöks fås till ett attentat.
Lisa, som verkar stannat kvar i Norrtälje eller färdats någon annanstans?

Olyckan måste ha inträffat tidigare. Kollade min samtalshistorik i telefonen och min mor ringde mig kl 15:49 från bilen när hon satt i bilen och väntade och berättade att det hänt en bussolycka utanför Skebobruk den dagen. Är inte helt säker men jag tror att hon sa att bussen var på väg åt Norrtälje hållet.
Citera
2023-02-08, 18:37
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottesnarkus
Olyckan måste ha inträffat tidigare. Kollade min samtalshistorik i telefonen och min mor ringde mig kl 15:49 från bilen när hon satt i bilen och väntade och berättade att det hänt en bussolycka utanför Skebobruk den dagen. Är inte helt säker men jag tror att hon sa att bussen var på väg åt Norrtälje hållet.

https://www.norrteljetidning.se/2022...ckan-pa-vag-76

Larmet kom 16:27 enligt artikel.

SR skriver 16:30 och säger "halv-fem-tiden":
https://sverigesradio.se/artikel/lin...ick-klippas-ut
Citera
2023-02-08, 18:39
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nu måste ju visningen vara över för länge sedan och helt dött från hundgänget. Kan det vara så att de lyfte väck gänget innan visning och sen bommade man igen villan tills auktionen skall hållas torsdag 16 februari? Ja att Doghouse nu verkligen dött! Emil är hemma hos sig, Rebecca hos farmor och Bert hos doktorn med sängplats.

Det är väl inte orimligt, men jag tror ändå en video kommer i endera kanal under kvällen.

Vad som än skett idag, lär det varit en rejäl krock med verkligheten.
Citera
2023-02-08, 18:41
Medlem
Citat:
Antagligen lyftes gänget bort innan visning. Fast jag tror de bråkade ordentligt innan. Så det blev nog arresten för dem.
Citera
2023-02-08, 18:45
Medlem
Luderlappens avatar
Citat:

Tror ni har rätt i det. Alla tre är nog omhändertagna 😐
Citera
2023-02-08, 18:50
Medlem
Pottesnarkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
https://www.norrteljetidning.se/2022...ckan-pa-vag-76

Larmet kom 16:27 enligt artikel.

SR skriver 16:30 och säger "halv-fem-tiden":
https://sverigesradio.se/artikel/lin...ick-klippas-ut

Konstigt, historiken säger att jag fick samtalet 15:49 och ett senare etter kl 17. Jag vet att hon ringde mig två gånger den dagen efter olyckan hade skett.
Jag måste råkat ha raderat det när hon ringde andra gången då.
Citera
2023-02-08, 18:54
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ma1964
Antagligen lyftes gänget bort innan visning. Fast jag tror de bråkade ordentligt innan. Så det blev nog arresten för dem.

Möjligen för P men knappast för R, hon har aldrig hetsat på samma vis i tidigare konfrontationer med polis KFM mm. E skulle ju inte ens vara på plats meddelade P i en av sina egna videos för han hade så mkt annat att göra på onsdag.
Citera
2023-02-08, 18:59
Citat:

SÄPO raderade samtalet ur historiken! Ifall du frågat din mamma kommer hon inte ens ihåg samtalet. Typiskt men in black, jagar ufon som Doghouse och tömmer folks minne.
Citera
2023-02-08, 18:59
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Möjligen för P men knappast för R, hon har aldrig hetsat på samma vis i tidigare konfrontationer med polis KFM mm. E skulle ju inte ens vara på plats meddelade P i en av sina egna videos för han hade så mkt annat att göra på onsdag.
Kanske bara var en fint så de inte skulle komma med för stor styrka för dem att slå tillbaka. Emil fixar falskt alibi och dyker upp kort innan visningsdags i balaklava med yxan i högsta hugg och skrämmer väck samtliga intresserade köpare.
Citera
2023-02-08, 19:18
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Konstigt, historiken säger att jag fick samtalet 15:49 och ett senare etter kl 17. Jag vet att hon ringde mig två gånger den dagen efter olyckan hade skett.

Det är egentligen inte superviktigt, jag tvivlar ej på dig egentligen och det diffar ju bara nån halvtimme så det är inte så värst noga. Men det är nästan mer intressant åt vilket håll bussen färdades. Vi får väl se om skribenten som satt på bussen kommer svara (?).
Citera
2023-02-08, 19:25
Medlem
Någon får väl begära ut protokollen från kfms besök
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här